Erfaring Bemfola/Orgalutran

sengepolka

Elsker forumet
Noen som har brukt dette og vil dele sin erfaring? Fikk du bivirkninger? Var det første IVF? Fungerte det? Er egentlig ute etter all mulig informasjon... bare fordi jeg er så spent....xsmile3
 
Brukte bemfola/cetrotide. Så kan ikke si noe om orgalutran, men skal være det samme (synonympreparat) så vet ikke hvorfor de velger forskjellig.
Hadde ingen merkbare bivirkninger, kanskje et lite hormonutbrudd i ny og ne :) bemfola var veldig enkel å sette, kjente den nesten ikke! Cetrotide reagerte jeg veldig på i huden, svei, klødde og fikk utslett. Vet ikke om det blir likt med orgalutran.
Første IVF her, måtte bruke sprøyter totalt i 14 dager, svømmerene til mannen grunnen for IVF her. Fikk ut 8 egg igår og skal sette inn et i morgen! [emoji4] lykke til!
 
Jeg fikk kløe, svie og utslett av orgalutran. Men tror det er litt normalt [emoji848] googlet det og så flere reagerte. Men jeg fortsatte etter anbefaling fra lege [emoji4]
 
Jeg fikk kløe, svie og utslett av orgalutran. Men tror det er litt normalt [emoji848] googlet det og så flere reagerte. Men jeg fortsatte etter anbefaling fra lege [emoji4]
Signerer denne!
 
Fikk bemfola nå på siste forsøk...merket ikke noe spesielt...enkel sprøyte å sette....
 
Jeg fikk kløe, svie og utslett av orgalutran. Men tror det er litt normalt [emoji848] googlet det og så flere reagerte. Men jeg fortsatte etter anbefaling fra lege [emoji4]

Signerer denne jeg også!

Bemfola derimot var ingen problem hverken å sette eller bivirkninger [emoji1360]
 
Å dette blir spennende :D mannen som er grunn til IVF her også.... og jeg som har gruet meg sånn til å sette dw sprøytene. Når på døgnet har dere tatt de?
 
Noen som har brukt dette og vil dele sin erfaring? Fikk du bivirkninger? Var det første IVF? Fungerte det? Er egentlig ute etter all mulig informasjon... bare fordi jeg er så spent....xsmile3
Noen som har brukt dette og vil dele sin erfaring? Fikk du bivirkninger? Var det første IVF? Fungerte det? Er egentlig ute etter all mulig informasjon... bare fordi jeg er så spent....xsmile3


Ja, har brukt orgalutran. Det er et middel som forhindrer eggløsning. Kjempeviktig at du tar den ved samme tid hver dag. Hvis ikke kan forsøket ditt bli helt mislykket. Legen min sa jeg hadde 15 min slingringsmonn. Det er ikke mye... så vær obs på det og alltid ta den v samme tid.

Enkel prefylt sprøyte å sette. Få boblen oppe ved stemplet, så tømmer den seg helt ved injeksjon. Dvs hold sprøyta med spiss ned og knips på den slik at boblen kommer ved stempelet i sprøytA. Da får du tømt den helt.

Det kan klø litt fra stikkstedet. Min lege anbefalte meg å sette orgalutran på ei side av magen og stimulering på den andre siden av navlen.

Jeg merket ikke bivirkninger av denne. Hadde masse av synarella
 
Ja, har brukt orgalutran. Det er et middel som forhindrer eggløsning. Kjempeviktig at du tar den ved samme tid hver dag. Hvis ikke kan forsøket ditt bli helt mislykket. Legen min sa jeg hadde 15 min slingringsmonn. Det er ikke mye... så vær obs på det og alltid ta den v samme tid.

Enkel prefylt sprøyte å sette. Få boblen oppe ved stemplet, så tømmer den seg helt ved injeksjon. Dvs hold sprøyta med spiss ned og knips på den slik at boblen kommer ved stempelet i sprøytA. Da får du tømt den helt.

Det kan klø litt fra stikkstedet. Min lege anbefalte meg å sette orgalutran på ei side av magen og stimulering på den andre siden av navlen.

Jeg merket ikke bivirkninger av denne. Hadde masse av synarella





Så jeg skal først stimulerers og deretter ha sprøyte som hindrer eggløsning.... den skjønte jeg ikke helt? Er det fordi de skal ta ut eggene?
 
Så jeg skal først stimulerers og deretter ha sprøyte som hindrer eggløsning.... den skjønte jeg ikke helt? Er det fordi de skal ta ut eggene?

Man setter først sprøyter for å stimulere for å lage flest mulig/modne egg.. i ditt tilfelle bemfola! Så, etter noen dager, ofte dag 5, begynner man med en sprøyte for å hindre eggløsning (orgalutan)! Dette for at eggene ikke skal slippe før uttalk! Så er man på kontroll.. er eggene små, kan man øke dose eller fortsette med den man har, for så å komme på ny kontroll! Om eggene ser bra ut, får man dato/tidspunkt for å sette eggløsningssprøyte (ofte ovitrelle), og den settes vel 36 timer før du har uttak[emoji5]
 
Så jeg skal først stimulerers og deretter ha sprøyte som hindrer eggløsning.... den skjønte jeg ikke helt? Er det fordi de skal ta ut eggene?

Du skal ha kort regime?

Når du starter stimulering begynner du ca dag 1-3 i syklus. Sånn rundt 4-5 dager ut i stimuleringen må man forhindre at du får spontan eggløsning før dagen man vil hente ut eggene som har vokst lenge nok og blitt modne. Da får du et tillegg som forhindrer eggløsningen - orgalutran ..
Det står sikkert et sted i protokollen din når du skal begynne med den.

Hensikten med dette er å styre når du skal hente eggene. Du setter eggløsningssprøyte når klinikken sier du skal, timet opp mot avtalen din. Kjedelig å komme på kontroll og ha hatt eggløsning under forsøk., da blir det jo avbrutt .
 
Du skal ha kort regime?

Når du starter stimulering begynner du ca dag 1-3 i syklus. Sånn rundt 4-5 dager ut i stimuleringen må man forhindre at du får spontan eggløsning før dagen man vil hente ut eggene som har vokst lenge nok og blitt modne. Da får du et tillegg som forhindrer eggløsningen - orgalutran ..
Det står sikkert et sted i protokollen din når du skal begynne med den.

Hensikten med dette er å styre når du skal hente eggene. Du setter eggløsningssprøyte når klinikken sier du skal, timet opp mot avtalen din. Kjedelig å komme på kontroll og ha hatt eggløsning under forsøk., da blir det jo avbrutt .


Jeg skal ha kort regime ja :happy: skal starte på dag 2 i syklusen, deretter på dag 5 med orgalutran, så kontroll dag 7...


Vil det da si at hvis eggene er bra på dag 7, så må jeg reise evnt dagen etter til sykehuset ?(har laaaaang reisevei).... #såmyemanlurerpå
 
Jeg skal ha kort regime ja :happy: skal starte på dag 2 i syklusen, deretter på dag 5 med orgalutran, så kontroll dag 7...


Vil det da si at hvis eggene er bra på dag 7, så må jeg reise evnt dagen etter til sykehuset ?(har laaaaang reisevei).... #såmyemanlurerpå
Eggløsningssprøyta settes 36 timer før uttak, så det vil gå minimum 2 dager fra ultralydkontroll til uttak.
 
Jeg skal ha kort regime ja :happy: skal starte på dag 2 i syklusen, deretter på dag 5 med orgalutran, så kontroll dag 7...


Vil det da si at hvis eggene er bra på dag 7, så må jeg reise evnt dagen etter til sykehuset ?(har laaaaang reisevei).... #såmyemanlurerpå


Hei, det er lite trolig at du får uttak rett etter kontroll dag 7. Rundt dag 10 kan det ha skjedd mer. Det kan bli noen besøk på sykehuset, bare sånn at du er klar over det.
 
Jeg fikk kløe, svie og utslett av orgalutran. Men tror det er litt normalt [emoji848] googlet det og så flere reagerte. Men jeg fortsatte etter anbefaling fra lege [emoji4]
Signerer denne jeg og!
 
Gudskjelov kan jeg ha UL i nærheten der jeg bor, men må bare ha litt plan på hvordan ting evnt kan skje da jeg driver en bedrift.... Spennende tider :)
 
Jeg fikk tanta på besøk idag. Begynner på bemfola imorgen på syklusdag 2. Skal gå på den alene til syklusdag 6, da begynner jeg på orgalutran.. Skal gå på begge disse frem til syklusdag 10 eller 11 (står 11 i doseringsskjema fra Spiren).. Har UL/kontroll på syklusdag 10.. Håper alt går som det skal så jeg kan sette ovitrelle.. Foreløbig plan er egguttak iløpet av begynnelsen av oktober.

Kjempespent og gruer meg til å begynne på bemfola imorgen.. Hadde håpet at mensen kom til planlagt tid som er på fredagen, for da hadde min mann rukket å komme hjem fra reisejobb.. Typisk nok så blir det oppstart når jeg er alene hjemme:p Satser på at alt går fint, og i verste fall så ringer jeg klinikken imorgen tidlig for telefonassistanse:)
 
Back
Topp