Erfaring Bemfola/Orgalutran

Jeg fikk tanta på besøk idag. Begynner på bemfola imorgen på syklusdag 2. Skal gå på den alene til syklusdag 6, da begynner jeg på orgalutran.. Skal gå på begge disse frem til syklusdag 10 eller 11 (står 11 i doseringsskjema fra Spiren).. Har UL/kontroll på syklusdag 10.. Håper alt går som det skal så jeg kan sette ovitrelle.. Foreløbig plan er egguttak iløpet av begynnelsen av oktober.

Kjempespent og gruer meg til å begynne på bemfola imorgen.. Hadde håpet at mensen kom til planlagt tid som er på fredagen, for da hadde min mann rukket å komme hjem fra reisejobb.. Typisk nok så blir det oppstart når jeg er alene hjemme:p Satser på at alt går fint, og i verste fall så ringer jeg klinikken imorgen tidlig for telefonassistanse:)
Så spennende! Lykke til:happy:
 
Jeg fikk tanta på besøk idag. Begynner på bemfola imorgen på syklusdag 2. Skal gå på den alene til syklusdag 6, da begynner jeg på orgalutran.. Skal gå på begge disse frem til syklusdag 10 eller 11 (står 11 i doseringsskjema fra Spiren).. Har UL/kontroll på syklusdag 10.. Håper alt går som det skal så jeg kan sette ovitrelle.. Foreløbig plan er egguttak iløpet av begynnelsen av oktober.

Kjempespent og gruer meg til å begynne på bemfola imorgen.. Hadde håpet at mensen kom til planlagt tid som er på fredagen, for da hadde min mann rukket å komme hjem fra reisejobb.. Typisk nok så blir det oppstart når jeg er alene hjemme:p Satser på at alt går fint, og i verste fall så ringer jeg klinikken imorgen tidlig for telefonassistanse:)



Da skal vi jo jammen meg gjøre omtrent det samme, bare jeg en ukes tid etter deg :)

Når på døgnet setter du sprøytene? Setter du de selv?
 
Så spennende! Lykke til:happy:
Tusen takk, grugleder meg til jg våkner kjenner jeg:p men går sikkert greit.. første gangene sprøyta skal settes er nok aller verst tenker jeg:)
 
Da skal vi jo jammen meg gjøre omtrent det samme, bare jeg en ukes tid etter deg :)

Når på døgnet setter du sprøytene? Setter du de selv?
Spennende:D

Jeg har fått beskjed om å ta innen 12 på formiddagen.. Og siden kontrolltimen på syklusdag 10 er kl 10, så tenker jeg at hvis jeg tar sprøyten kl 8, så er det tidsnok:) For da rekker jeg å ta sprøyten før vi drar hjemmefra den dagen:) Skal sette iallefall de to første selv, så hjelper mannen meg lørdag og søndag når han er hjemme fra reisejobb, også må jeg vel ta de resterende selv igjen..:)
 
Så spennende at noen akkurat er i gang her :) jeg startet opp med sprøyter på søndag, første UL i morgen (sprøytedag 6), før oppstart orgalutran. Tipper uttak starten av oktober her også :)

Sprøytestart går nok veldig fint, den første sprøyta er værst :) jeg har ikke hatt noen bivirkninger av orgalutran iallfall.
 
IMG_3574.JPG Da ble første sprøyte med bemfola satt kl 8.10 idag:) Tok pakken ut av kjøleskapet kl 8, fant tak i infobrosjyren fra klinikken for å studere fremgangsmåten samtidig som jeg satt sprøyten og tok med meg begge deler på badet. Gikk på do og så vasket jeg hendene, desinfiserte området jeg skulle stikke på, åpnet esken og begynte å klargjøre sprøyten. Satt sprøyten når det desinfiserte området var tørt. Kjente nesten ikke nåla, kun et lite stikk. Gikk kjempegreit, og er absolutt ingenting å bekymre seg for:) Lykke til alle som skal igang, babystøv til oss alle<3
 
Vis vedlegget 232862 Da ble første sprøyte med bemfola satt kl 8.10 idag:) Tok pakken ut av kjøleskapet kl 8, fant tak i infobrosjyren fra klinikken for å studere fremgangsmåten samtidig som jeg satt sprøyten og tok med meg begge deler på badet. Gikk på do og så vasket jeg hendene, desinfiserte området jeg skulle stikke på, åpnet esken og begynte å klargjøre sprøyten. Satt sprøyten når det desinfiserte området var tørt. Kjente nesten ikke nåla, kun et lite stikk. Gikk kjempegreit, og er absolutt ingenting å bekymre seg for:) Lykke til alle som skal igang, babystøv til oss alle<3


Tror nok den første sprøyta er værst.... herregud som jeg gruer meg :wtf: men godt å høre det ikke er så skummelt ;) Masse babystøv til alle... :happy:
 
Tror nok den første sprøyta er værst.... herregud som jeg gruer meg :wtf: men godt å høre det ikke er så skummelt ;) Masse babystøv til alle... :happy:
Jeg gruet meg veeldig på forhånd, men var absolutt ingenting å bekymre seg for:)
 
Back
Topp