Skravletråd

Takk for mange gode råd :) Her vet jeg med meg selv at lavkarbo ikke er noe jeg klarer å gjennomføre i lengden så tenker jeg går mer for Roede metoden med kaloritelling.
Var kjempeflink å gå trilleturer med lillesnupp helt i begynnelsen, men ser det har dabbet av de siste ukene. Hun har kolikk og det har vært en veldig slitsom tid, men skal bli flinkere å komme oss ut på tur. Hadde en pangstart i dag der jeg gikk en tur på 11 km og med bra mange oppoverbakker. Det var godt å få brukt kroppen skikkelig kjenner jeg. I morgen skal jeg sette opp middagsliste for 1 uke og handle inn slik at jeg unngår småhandling og da masse fristelser i butikken den kommende uken. Har et håp om å nå vektmålet mitt innen 31.desember, men setter små delmål og tar hver kilo i minus som en seier :)

Høres ut som en smart strategi. Og gåturer med vogn er super trening - lengde og antall bakker kan jo pøses på etterhvert
 
Takk for mange gode råd :) Her vet jeg med meg selv at lavkarbo ikke er noe jeg klarer å gjennomføre i lengden så tenker jeg går mer for Roede metoden med kaloritelling.
Var kjempeflink å gå trilleturer med lillesnupp helt i begynnelsen, men ser det har dabbet av de siste ukene. Hun har kolikk og det har vært en veldig slitsom tid, men skal bli flinkere å komme oss ut på tur. Hadde en pangstart i dag der jeg gikk en tur på 11 km og med bra mange oppoverbakker. Det var godt å få brukt kroppen skikkelig kjenner jeg. I morgen skal jeg sette opp middagsliste for 1 uke og handle inn slik at jeg unngår småhandling og da masse fristelser i butikken den kommende uken. Har et håp om å nå vektmålet mitt innen 31.desember, men setter små delmål og tar hver kilo i minus som en seier :)
11 km er utrolig bra.
Og enig med deg, ukeshandling er veldig bra for å motstå fristelser.
Det at Lavkarbo passer for meg betyr ikke at det er løsningen på alt.
Som de så før i tiden "Det fint mange veier til Rom".
Det viktigste er ikke hvilken vei du velger, men at du velger en du vil klare å følge og leve med etterpå.
Du må se på det som en livsstilsendring, ikke slankekur.
Ser du på det som en slankekur er det lett å falle tilbake på gamle vaner etterpå og da kommer kiloene tilbake og tar ofte med seg venner.

Ønsker deg masse lykke til [emoji4]

Av ren nysgjerrighet ( du må ikke svare), hvor mye skal du ned?
 
11 km er utrolig bra.
Og enig med deg, ukeshandling er veldig bra for å motstå fristelser.
Det at Lavkarbo passer for meg betyr ikke at det er løsningen på alt.
Som de så før i tiden "Det fint mange veier til Rom".
Det viktigste er ikke hvilken vei du velger, men at du velger en du vil klare å følge og leve med etterpå.
Du må se på det som en livsstilsendring, ikke slankekur.
Ser du på det som en slankekur er det lett å falle tilbake på gamle vaner etterpå og da kommer kiloene tilbake og tar ofte med seg venner.

Ønsker deg masse lykke til [emoji4]

Av ren nysgjerrighet ( du må ikke svare), hvor mye skal du ned?
Tusen takk :)

Vil ned 22 kg. Har satt meg som mål å klare det innen 31.desember. Da har jeg 24 uker på meg. Går det ikke innen da så får det bare ta litt lengre, men liker å ha et konkret mål å jobbe mot. Det skal absolutt være en livsstilsendring og ikke bare en slankekur :)
 
Høres ut som en smart strategi. Og gåturer med vogn er super trening - lengde og antall bakker kan jo pøses på etterhvert
Kjenner det godt på kroppen i dag ja :) Har ikke akkurat valgt den letteste vogna på markedet heller [emoji14]
 
Tusen takk :)

Vil ned 22 kg. Har satt meg som mål å klare det innen 31.desember. Da har jeg 24 uker på meg. Går det ikke innen da så får det bare ta litt lengre, men liker å ha et konkret mål å jobbe mot. Det skal absolutt være en livsstilsendring og ikke bare en slankekur :)

Lurt tenkt. Jeg har gått ned 22 kg også - brukte 10 mnd på det. Og føler at jeg har kommet på riktig spor når det gjelder balanse mellom vekt/kosthold og trening.
Nå skal det sides at mine 22 overflødige kilo hadde kommet på gradvis gjennom mange år og tilsammen fire svangerskap så de satt nok hardere fast enn dine gjør såpass kjapt etter svangerskapet. Dermed mister du de sikkert enklere også.
Men trening/bevegelse er nøkkelen her synes jeg.
 
Tusen takk :)

Vil ned 22 kg. Har satt meg som mål å klare det innen 31.desember. Da har jeg 24 uker på meg. Går det ikke innen da så får det bare ta litt lengre, men liker å ha et konkret mål å jobbe mot. Det skal absolutt være en livsstilsendring og ikke bare en slankekur :)
Hadde jeg vært deg tror jeg jeg hadde satt litt lenger frist enn ut året.
Det kan gå veldig fort i begynnelsen, men ganske sakte på slutten når det er mindre å ta av.
Man kan også fort miste motivasjon dersom det kan se ut som om man ikke vil klare det.
Ville kanskje satt frist til 1. april, men dersom jeg hadde klart det før utgangen av året ville jeg ha bevilget meg ekstra penger på januar salget som en liten gulrot for å klare det fortere
 
Ja du har en travel jobb[emoji1] blir nok noen skritt i løpet av en dag!
Supert at treningen funker igjen![emoji1][emoji123]

Skal ta klokka rundt ankelen i dag og dekke over den. Fikk tips fra en kollega. Da er det innafor.

Ja, endelig. Nå blir det hardtrening frem til the toughest. Vi har meldt oss på flere konkurranser utover og neste år.
 
Skal ta klokka rundt ankelen i dag og dekke over den. Fikk tips fra en kollega. Da er det innafor.

Ja, endelig. Nå blir det hardtrening frem til the toughest. Vi har meldt oss på flere konkurranser utover og neste år.

Det var lurt klokketriks[emoji1]

Dere er tøffe altså!![emoji1][emoji123][emoji122]
 
Ja, jeg skal se om det fungerer. Er litt skeptisk.

Første er the thoughest Holmenkollen, så sentrumsløpet i april og villmannen ocr. Mulig det blir flere, men kommer Ann på om det kræsjer med jobb.
Sentrumsløpet vurderer jeg også.
I september skal jeg gå den lengste løypen på Trysilrypa :)

The thoughest og villmann ocr har jeg ikke hørt om
 
Sentrumsløpet vurderer jeg også.
I september skal jeg gå den lengste løypen på Trysilrypa :)

The thoughest og villmann ocr har jeg ikke hørt om

Det er den på 10 km er det ikke? Alt for langt unna til at jeg drar på det.

Det er hinderløp. Det er det som er in nå. Er over flere steder i Europa. Første gang jeg skal delta, men mannen min har løpt før.
 
Back
Topp