Skravletråd

Ned 0,5 kg og 3 cm rundt midjen siden forrige uke, med GR gullmedlemsskap. Har til og med spist litt mer enn jeg skulle (og masse snop...) så jeg er veldig fornøyd! Tror to jobbedager på hytta med rydding av småtrær og greiner, samt tre dager med flyttekassebæring og pakking har bidratt godt. Men er godt å få en liten start, har ligget på samme vekt og samme midjemål siden en måned etter fødsel i februar, så det er deilig selv om det bare er en bitteliten milepæl.
 
Ned 0,5 kg og 3 cm rundt midjen siden forrige uke, med GR gullmedlemsskap. Har til og med spist litt mer enn jeg skulle (og masse snop...) så jeg er veldig fornøyd! Tror to jobbedager på hytta med rydding av småtrær og greiner, samt tre dager med flyttekassebæring og pakking har bidratt godt. Men er godt å få en liten start, har ligget på samme vekt og samme midjemål siden en måned etter fødsel i februar, så det er deilig selv om det bare er en bitteliten milepæl.

Jippi, så bra![emoji1] deilig å se resultater![emoji122]
 
Ned 0,5 kg og 3 cm rundt midjen siden forrige uke, med GR gullmedlemsskap. Har til og med spist litt mer enn jeg skulle (og masse snop...) så jeg er veldig fornøyd! Tror to jobbedager på hytta med rydding av småtrær og greiner, samt tre dager med flyttekassebæring og pakking har bidratt godt. Men er godt å få en liten start, har ligget på samme vekt og samme midjemål siden en måned etter fødsel i februar, så det er deilig selv om det bare er en bitteliten milepæl.
Jippi.
0,5 kg er veldig bra.
Og med snop da gitt [emoji4]
Knall start, flink du er
 
Pga ny jobb rekker jeg ikke stikke innom så ofte. "Løper "ca 8 timer hver dag på jobb, men har ikke lov til å bruke klokke eller skritteller. Så ser ikke hvor mange skritt.
Endelig har ryggen blitt såpass bra at jeg kan trene igjen. Men har tapt mye muskelmasse og styrke. Så må bygge opp igjen styrke og kondisjon.
 
Pga ny jobb rekker jeg ikke stikke innom så ofte. "Løper "ca 8 timer hver dag på jobb, men har ikke lov til å bruke klokke eller skritteller. Så ser ikke hvor mange skritt.
Endelig har ryggen blitt såpass bra at jeg kan trene igjen. Men har tapt mye muskelmasse og styrke. Så må bygge opp igjen styrke og kondisjon.

Høres ut som ting går rett vei for deg altså - lykke til med både ny jobb og fremgang med rygg og trening.
 
Del 1 av ferien (nesten tre uker på familiehytte ved sjøen med store deler av storfamilien til og fra) er unnagjort. Har kost oss masse og hatt mye bra vær om ikke super varmt. Mye aktivitet med lek på land og vann og jeg har fått gjort mine turer etc. Også svømt endel. Deilig.
Nå venter en stor haug klesvask og repakking før avreise til del 2 av årets ferie. Italia med nærfamilien og vennefamilie i leidd hus to uker. Gjett om vi gleder oss!!!
Blir nok større utfordringer disse to ukene i forhold til mat og trening (pluss vin). Men et par kg opp skal jeg tåle - august får isåfall bli litt "streng".
Avreise tidlig lørdag!!!!!
 
Jippi.
0,5 kg er veldig bra.
Og med snop da gitt [emoji4]
Knall start, flink du er
Takk takk. Veldig fornøyd med snopdelen, håper at det betyr at når jeg klarer å kutte det en periode (kjenner meg selv så godt at jeg ikke klarer å kutte helt) så vil det kjennes mer på vekta :)
 
Pga ny jobb rekker jeg ikke stikke innom så ofte. "Løper "ca 8 timer hver dag på jobb, men har ikke lov til å bruke klokke eller skritteller. Så ser ikke hvor mange skritt.
Endelig har ryggen blitt såpass bra at jeg kan trene igjen. Men har tapt mye muskelmasse og styrke. Så må bygge opp igjen styrke og kondisjon.

Ja du har en travel jobb[emoji1] blir nok noen skritt i løpet av en dag!
Supert at treningen funker igjen![emoji1][emoji123]
 
Del 1 av ferien (nesten tre uker på familiehytte ved sjøen med store deler av storfamilien til og fra) er unnagjort. Har kost oss masse og hatt mye bra vær om ikke super varmt. Mye aktivitet med lek på land og vann og jeg har fått gjort mine turer etc. Også svømt endel. Deilig.
Nå venter en stor haug klesvask og repakking før avreise til del 2 av årets ferie. Italia med nærfamilien og vennefamilie i leidd hus to uker. Gjett om vi gleder oss!!!
Blir nok større utfordringer disse to ukene i forhold til mat og trening (pluss vin). Men et par kg opp skal jeg tåle - august får isåfall bli litt "streng".
Avreise tidlig lørdag!!!!!

Heldige du[emoji1] kos dere masse på tur! Det er lov![emoji6]
 
Kommer helt an på hva problemet ditt er..

Jeg var veldig sukkeravhengig og måtte kutte at som var av karbohydrater ganske lenge.
Har innført litt igjen nå, men spiser fremdeles ikke så mye av det siden kroppen min reagerer veldig på det.
Ellers, begynn å beveg på deg.
Trenger ikke være hardtrening, bare det å komme seg opp av sofaen.
Gå (og da mener jeg bare å gå) en tur på en 2-4 km i begynnelsen, se hva du orker, og øk når formen blir bedre.

Greit å se på hvor mye du skal ned, men sett realistiske delmål underveis.

Husk dette tar tid, vekten kommer sinkende på en over tid, det vil også ta tid å jage dem vekk igjen.
Tillet litt utskeielser en gang i blant, du skal faktisk leve litt også.
Å hva om det går skitt en uke, hva så, en uke er ikke så viktig. Det som er viktig er det lange løpet.

Gjør de rette valgene, trenger jeg å ta heisen for 2 etasjer når jeg ikke har med vogn?
Takk for mange gode råd :) Her vet jeg med meg selv at lavkarbo ikke er noe jeg klarer å gjennomføre i lengden så tenker jeg går mer for Roede metoden med kaloritelling.
Var kjempeflink å gå trilleturer med lillesnupp helt i begynnelsen, men ser det har dabbet av de siste ukene. Hun har kolikk og det har vært en veldig slitsom tid, men skal bli flinkere å komme oss ut på tur. Hadde en pangstart i dag der jeg gikk en tur på 11 km og med bra mange oppoverbakker. Det var godt å få brukt kroppen skikkelig kjenner jeg. I morgen skal jeg sette opp middagsliste for 1 uke og handle inn slik at jeg unngår småhandling og da masse fristelser i butikken den kommende uken. Har et håp om å nå vektmålet mitt innen 31.desember, men setter små delmål og tar hver kilo i minus som en seier :)
 
Back
Topp