Marijuana

Nei.
For det første er jeg i mot alle rusmidler (inkludert alkohol), fordi det er alltids noen som reagerer dårlig på det - og farlige situasjoner oppstår. Marijuana er et gate-way-drug, som betyr at det ofte leder til sterkere rusmidler (jeg har sett eksempler på det). Det kan også gjøre nok skade alene som å gi mennesker psykose og psykiske problemer (har sett det også). Jeg har også sett hva marijuanabruk og senere avhengighet gjør med familien til den som blir avhengig - det er heller ikke et pent syn.
 
Ikke som lovlig rusmiddel. Jeg er ikke helt inni dette men jeg er for å lage medisin av det:p
Tror ikke jeg hadde vært for alkohol engang hvis ikke det hadde vært så etablert. Liker ikke rusing. Og folk blir avhengig.
 
Nei.
For det første er jeg i mot alle rusmidler (inkludert alkohol), fordi det er alltids noen som reagerer dårlig på det - og farlige situasjoner oppstår. Marijuana er et gate-way-drug, som betyr at det ofte leder til sterkere rusmidler (jeg har sett eksempler på det). Det kan også gjøre nok skade alene som å gi mennesker psykose og psykiske problemer (har sett det også). Jeg har også sett hva marijuanabruk og senere avhengighet gjør med familien til den som blir avhengig - det er heller ikke et pent syn.

Bare siterer denne jeg[emoji4]
Marihuana må IKKE bli lovlig!
 
Ja, både til medisinsk og rekerasjonelt bruk.

Det er ett langt bedre mildt rusmiddel enn alkohol, både i form av at det er lite avhengighetsskapende og fører i svært liten grad til skadelig adferd (sammenlignet med alkohol som er dødelig å bli forgiftet av, samt at mange får utagerende adferd som skader andre av stoffet).
99% av problemene rundt bruk av marihuana i dag kommer av at det er ulovlig, så folk går via ulovlige kanaler, støtter opp under forferdelige kriminelle nettverk og får tidvis ganske store/ødeleggende dommer for besittelse. Om det var mulig å kjøpe det over disk ala vinmonopolet, hvor folk kunne få veiledning i hva den enkelte plante innhold/hadde av egenskaper, hadde det vrt så mye bedre.

Det er selvsagt en liten andel som benytter seg av stoffet på en sånn måte at det går ut over livet deres og andres, men dette problemet tror jeg til en viss grad ville vært mindre heller enn større etter en eventuell legalisering.
 
Jeg er veldig for at det skal bli lovlig som medisin på resept. Dette er noe som kan være med å gjøre hverdagen lettere for mange. Og en av gruppene er jo de med Parkinson. Og enkelte kreft pasienter + pluss mange flere. Om dette hjelper for de så syns jeg selvfølgelig at de bør få det. Så de også kan leve et så normalt liv som alle andre. Og kanskje uten smerter.
 
Altså statetsistisk er alkohol værre en marihuana. Flere personer dør av alkohol. Flere personer blir berørt og skadet av at folk bruker alkohol ( kjører i rus, mishandler i alkohol rus osv. )

Fler helseskader med alkohol er også registrert.

Medisinsk burde være lov. De som har uhelbredelige sykdommer som lider av smerter skulle få kunne få behandling siden de ikke har muligheten å få medisinsk hjelp ved ønsket avlidning.

Det finnes mye som sier både imot og mot et lovelig bruk av stoffet.

Det finnes både gode og dårlige erfaringer.

Spørsmålet er i hvilken setting man ser på dette.
 
Ja til medisinsk bruk. Problemet med å bruke dette som dop og kjøpe det på gata er at mange er tilsatt flere ting. Man sier at sånne rusmidler er veien til sterkere saker som kokain osv. Men dette er mye fordi mye marijuana og hasj er tilsatt feks kokain. Det er de som skal tjene mest mulig penger på dette og lage det sterkest mulig som er farligst. Så derfor veldig ja til medisinsk bruk,kunne nok hjulpet ganske mange.
 
Ja til medisinsk bruk, men under streng kontroll selvsagt. Selv har jeg en tilstand i hodet som i andre land lindres med dette, men som kan være vanskelig å lindre med "vanlige" medisiner. Nå vil problemet mitt løse seg med operasjon i verstefall, men for de som ikke kan det hadde det vært gull.
 
Ja til medisinsk bruk. Problemet med å bruke dette som dop og kjøpe det på gata er at mange er tilsatt flere ting. Man sier at sånne rusmidler er veien til sterkere saker som kokain osv. Men dette er mye fordi mye marijuana og hasj er tilsatt feks kokain. Det er de som skal tjene mest mulig penger på dette og lage det sterkest mulig som er farligst. Så derfor veldig ja til medisinsk bruk,kunne nok hjulpet ganske mange.

Er vel ikke ofte at marihuana og hasj er tilsatt kokain?[emoji4] hvor har du hørt dette?
 
Marihuana og hasjen idag har et høyere innhold av THC og et lavere innhold av det psykose- og angstdempende stoffet CBD enn for noen år siden[emoji4]
Det er mye problemer knyttet til jevnlig cannabisbruk, jeg er overrasket over at ikke flere er bekymret for dette... Schizofreni, psykoser, angst, hallusinasjoner.. Forskning viser en sammenheng mellom cannabisbruk og akutt hjerteinfarkt og hjerneslag[emoji20]
 
Marihuana og hasjen idag har et høyere innhold av THC og et lavere innhold av det psykose- og angstdempende stoffet CBD enn for noen år siden[emoji4]
Det er mye problemer knyttet til jevnlig cannabisbruk, jeg er overrasket over at ikke flere er bekymret for dette... Schizofreni, psykoser, angst, hallusinasjoner.. Forskning viser en sammenheng mellom cannabisbruk og akutt hjerteinfarkt og hjerneslag[emoji20]

Må bare spørre ;) Hva tenker du om Tekopp sitt innlegg?
 
Back
Topp