Trening

Epleblomst

Flørter med forumet
jeg kjøpte meg boka Trening for nybakte mammaer av Olga Rönneberg før fødselen og nå som det snart er tre uker siden fødselen kjenner jeg at jeg er klar for å begynne så smått igjen med trening (mer enn bare knipeøvelser :rolleyes:). Siden jeg var veldig sliten i svangerskapet ble jeg veldig inaktiv den siste tiden, bortsett fra noen turer i ny og ne, så jeg må begynne litt forsiktig.

Men, så leser jeg i boka at man kan begynne med "periode 1" med enkle styrkeøvelser som planken (!) en til to uker etter fødsel. Kun på knærne, men jeg trodde planken var litt fy fy før man var helt sikker på at magemusklene var grodd helt sammen igjen? Selv på knærne? Jeg synes det var veldig rart å anbefale den så tidlig. Er det noen som vet noe om det? Og om den er "trygg" på knærne? Jeg venter nok til etter seksukerskontrollen uansett med sånne styrkeøvelser. Tar ingen sjangser der o_O
 
Her går jeg kun trilleturer de første 6ukene.
Trodde også all form for magetrening var fy fy! Kjenner til noen fitnessdamer og de har alle ventet tålmodig de første 6 ukene.
Ville hørt med helsestasjonen/lege om du er veldig gira på å starte et treningsopplegg. [emoji4]
 
Enkel magetrening er greit, men ville ikke startet med planken så tidlig nei.. :)
 
Her går jeg kun trilleturer de første 6ukene.
Trodde også all form for magetrening var fy fy! Kjenner til noen fitnessdamer og de har alle ventet tålmodig de første 6 ukene.
Ville hørt med helsestasjonen/lege om du er veldig gira på å starte et treningsopplegg. [emoji4]

Takk for svar. Jeg venter til etter seks uker jeg også, før jeg begynner med styrke. Tar nok litt tid før jeg er sterk nok til planken uansett regner jeg med. Hadde også store planer om trilleturer, men lillemor vil ikke sove i vogna (har bare fått det til en gang til nå!). Litt lei meg for det. Hun sover så fint i vogga, men med en gang det er bevegelse våkner hun. Stikk motsatt av førstemann. Får bare fortsette å prøve..
 
Enkel magetrening er greit, men ville ikke startet med planken så tidlig nei.. :)

Takk for svar :) tror jeg venter til etter seks uker uansett, så får vi se. Begynner ikke på planken med en gang da heller. Tar det nok helt piano nå i begynnelsen ;) vurderer manmatrening til høsten på treningssenter jeg har blitt anbefalt, men det er jo lenge til.
 
Her begynte jeg med stabiliseringsøvelser for bekkenet når hun var fem uker, og lett magetrening (stå på alle fire og trekke opp navlen feks) når hun var seks uker. Er først nå bekkenet klarer trilleturer i godt tempo, hun er straks ti uker (fire uker korrigert)
 
Her begynte jeg med stabiliseringsøvelser for bekkenet når hun var fem uker, og lett magetrening (stå på alle fire og trekke opp navlen feks) når hun var seks uker. Er først nå bekkenet klarer trilleturer i godt tempo, hun er straks ti uker (fire uker korrigert)

Hørtes ut som en god plan :) får bare holde på med knipeøvelsene i noen uker til. Snuppa ble tre uker i går. Hun er ikke noe glad i vogna dessverre, men jeg har fortsatt trua på fine trilleturer ut over våren :happy: (masse bakker som blir fin trening rundt her!). Trodde alle babyer likte ruggingen fra vogna jeg, men den gang ei :meh: hvis hun sover når jeg legger henne oppi kan det gå bra, men bare av og til :(kanskje det går seg til snart (håpefull!)
 
Her er ikke trening et tema før jeg er helt ferdig med melkefylte boobs... :smiley-angelic006
 
Blir dårlig med trening utover knipetreninga.. snuppa sover lite på dagtid, og resten av dagen henger hun klistra i puppen. Får håpe hun vil ligge i vogna etter hvert så jeg i hvert fall kan gå meg en tur.
 
Hørtes ut som en god plan :) får bare holde på med knipeøvelsene i noen uker til. Snuppa ble tre uker i går. Hun er ikke noe glad i vogna dessverre, men jeg har fortsatt trua på fine trilleturer ut over våren :happy: (masse bakker som blir fin trening rundt her!). Trodde alle babyer likte ruggingen fra vogna jeg, men den gang ei :meh: hvis hun sover når jeg legger henne oppi kan det gå bra, men bare av og til :(kanskje det går seg til snart (håpefull!)

Her hyler hun når vogna står stille, sover godt så lenge den er i bevegelse :)
 
Her hyler hun når vogna står stille, sover godt så lenge den er i bevegelse :)

Her ender det med hyling uansett :meh: Må ta henne opp for å roe henne, og det hjelper bare litt. Nå har jeg rett og slett ikke hatt tid til å prøve noe mer de siste dagene (plutselig begynte mannen på jobb igjen og tiden forduftet bare). Tips for å få henne til p sove i vogna mottas med takk :D
 
Her ender det med hyling uansett :meh: Må ta henne opp for å roe henne, og det hjelper bare litt. Nå har jeg rett og slett ikke hatt tid til å prøve noe mer de siste dagene (plutselig begynte mannen på jobb igjen og tiden forduftet bare). Tips for å få henne til p sove i vogna mottas med takk :D

Jeg må få hu til å sove, for deretter legge hu i vogna. Eneste måten jeg får hu til å ligge der [emoji85]
 
Her ender det med hyling uansett :meh: Må ta henne opp for å roe henne, og det hjelper bare litt. Nå har jeg rett og slett ikke hatt tid til å prøve noe mer de siste dagene (plutselig begynte mannen på jobb igjen og tiden forduftet bare). Tips for å få henne til p sove i vogna mottas med takk :D

Med min eldste gikk jeg aldri noen plass med vogna uten å ha med bæreselen. Våkna han putta jeg han oppi selen til han sovna igjen, og putta han i vogna igjen når han sov. Etter hvert sov han lengre og lengre, til og med i stillestående vogn :)
 
Med min eldste gikk jeg aldri noen plass med vogna uten å ha med bæreselen. Våkna han putta jeg han oppi selen til han sovna igjen, og putta han i vogna igjen når han sov. Etter hvert sov han lengre og lengre, til og med i stillestående vogn :)

Bæresele er også god trening, særlig når man må ta knebøy med sovende baby for å plukke opp noe!
 
Jeg trener på å la han sove i sengen på dagtid. Tror ikke han trives å sove i stuen eller med noe dagslys/stuelys. På dagtid klarer han kun sovne i armene mine eller vognen. Storesøster kunne jeg legge ned hvor som helst[emoji1]
 
Med min eldste gikk jeg aldri noen plass med vogna uten å ha med bæreselen. Våkna han putta jeg han oppi selen til han sovna igjen, og putta han i vogna igjen når han sov. Etter hvert sov han lengre og lengre, til og med i stillestående vogn :)

Jeg gjorde det samme med førstemann når han ble litt eldre (før han kunne sitte i sportsvognen), men tror jammen jeg skal ta med bæreselen på trilleturen i dag og se om jeg har bedre hell med den. Takk for tips!
 
Jeg trener på å la han sove i sengen på dagtid. Tror ikke han trives å sove i stuen eller med noe dagslys/stuelys. På dagtid klarer han kun sovne i armene mine eller vognen. Storesøster kunne jeg legge ned hvor som helst[emoji1]

Her sovner hun nesten bare i armene mine, eller under amming. Har bare fått henne til å sovne noen få ganger ved å legge henne i vogga, våken men søvnig. Men sover hun når hun legges kan hun sove lenge i vogga på stua, og virker ikke som om lyset plager henne. I vogna derimot er det andre boller og hun våkner med en gang eller ganske kjapt, og da sovner hun ikke igjen før jeg tar henne opp. Men jeg gir meg ikke, så prøver meg igjen nå :)
 
Jeg gjorde det samme med førstemann når han ble litt eldre (før han kunne sitte i sportsvognen), men tror jammen jeg skal ta med bæreselen på trilleturen i dag og se om jeg har bedre hell med den. Takk for tips!

Håper du får en fin tur! :)
 
Back
Topp