Ultralyd imorgen

Kjempespennende med tvillinger :D Har en liten drøm om dette selv, men spørs vel hva sansynligheten er når jeg selv er det :p Men jeg tenker det er en spesiell opplevelse i allefall.
 
Kjempespennende med tvillinger :D Har en liten drøm om dette selv, men spørs vel hva sansynligheten er når jeg selv er det [emoji14] Men jeg tenker det er en spesiell opplevelse i allefall.
Om du er en tvilling selv, så er det vel 50/50 sjanse for å få det om jeg ikke husker heeeelt riv ruskende feil [emoji14] om du er eneggede tvillinger er sjansen veldig veldig høy
 
Om du er en tvilling selv, så er det vel 50/50 sjanse for å få det om jeg ikke husker heeeelt riv ruskende feil [emoji14] om du er eneggede tvillinger er sjansen veldig veldig høy

Har lest så mye motstridende når det kommer til det der og trodde egentlig det "hoppet" over en generasjon og at da eventuelt mine barn igjen har store sannsynligheter, men får vel bare vente i spenning og se :) Håper bare det går bra med hva enn som venter der inne. Føles som man må vente så alt for lenge før man får noe mere svar :p Utålmodig ja
 
Har lest så mye motstridende når det kommer til det der og trodde egentlig det "hoppet" over en generasjon og at da eventuelt mine barn igjen har store sannsynligheter, men får vel bare vente i spenning og se :) Håper bare det går bra med hva enn som venter der inne. Føles som man må vente så alt for lenge før man får noe mere svar [emoji14] Utålmodig ja
Den skjønner jeg [emoji14] skal du på tidlig ultralyd?
 
Den skjønner jeg [emoji14] skal du på tidlig ultralyd?

Ikke planlagt noe foreløpig. Må vel fikse det selv hvis jeg ønsker tidlig ultralyd? Veit ikke hvor lett og vanlig det er å få dette? Har ringt til legekontoret og fått time for første sjekk 1.Mars, føles ut som en evighet, men satser på det går fort. Tror ikke jeg hadde klart vente helt til uke 12 som jeg ser er ganske vanlig for de fleste. Antar de bare tar blodprøve og urinprøve på denne kontrollen kanskje, men ultralyd hadde jo vært veldig spennende hvis de har mulighet for det :)
 
Ikke planlagt noe foreløpig. Må vel fikse det selv hvis jeg ønsker tidlig ultralyd? Veit ikke hvor lett og vanlig det er å få dette? Har ringt til legekontoret og fått time for første sjekk 1.Mars, føles ut som en evighet, men satser på det går fort. Tror ikke jeg hadde klart vente helt til uke 12 som jeg ser er ganske vanlig for de fleste. Antar de bare tar blodprøve og urinprøve på denne kontrollen kanskje, men ultralyd hadde jo vært veldig spennende hvis de har mulighet for det :)
De har blitt ganske strenge på det, så er ikke så lett å si. Om du går på medisiner som må justeres i svangerskapet, økt risiko for misdannelser, høy alder, usikker på hvor langt man er på vei, arvelige sykdommer, om du selv har sykdommer som krever litt tettere oppfølging.. men det er jo mulig å be om hcg blodprøve? Er den veldig høy, så kan det indikere tvillinger [emoji14]
 
De har blitt ganske strenge på det, så er ikke så lett å si. Om du går på medisiner som må justeres i svangerskapet, økt risiko for misdannelser, høy alder, usikker på hvor langt man er på vei, arvelige sykdommer, om du selv har sykdommer som krever litt tettere oppfølging.. men det er jo mulig å be om hcg blodprøve? Er den veldig høy, så kan det indikere tvillinger [emoji14]

Jeg har nok ikke noe grunnlag som indikerer tettere oppfølging sånn egentlig :p sjekkes hcg normalt ikke ved vanlig blodprøve, så man må spørre om dette spesifikt? Jeg kommer nok til å nevne at jeg er tvilling selv så får jeg se hva de sier :)
 
Jeg har nok ikke noe grunnlag som indikerer tettere oppfølging sånn egentlig [emoji14] sjekkes hcg normalt ikke ved vanlig blodprøve, så man må spørre om dette spesifikt? Jeg kommer nok til å nevne at jeg er tvilling selv så får jeg se hva de sier :)
Sjekkes ikke medmindre det er grunnlag for det, men det er jo bare en vanlig blodprøve som kan taes hos fastlegen :) så er mulig å spørre pent om du kan få sjekke iom. at du er tvilling selv. Åh så spennende!
 
Sjekkes ikke medmindre det er grunnlag for det, men det er jo bare en vanlig blodprøve som kan taes hos fastlegen :) så er mulig å spørre pent om du kan få sjekke iom. at du er tvilling selv. Åh så spennende!

Da får jeg se hva jeg får til :p "bare" 3 uker til første legetime (føles som en evighet)
 
Gratulerer så mye! Ser du også fikk positiv test veldig tidlig! Det gjør meg bare enda mer grublende... men siden jeg har isci så må jeg bare tenke at det kan være medisiner som har forsterket testene men...
 
Gratulerer så mye! Ser du også fikk positiv test veldig tidlig! Det gjør meg bare enda mer grublende... men siden jeg har isci så må jeg bare tenke at det kan være medisiner som har forsterket testene men...
Hvem vet :) kanskje du ruger på twins du og? ;)
 
Om du er en tvilling selv, så er det vel 50/50 sjanse for å få det om jeg ikke husker heeeelt riv ruskende feil [emoji14] om du er eneggede tvillinger er sjansen veldig veldig høy

Toeggede tvillinger er arvelig i den form at man slipper to egg.

Eneggede derimot er en "feil" som skjer at egget deler seg; ergo er ikke eneggede arvelig [emoji6]
 
Da har jeg nok feile opplysninger :) takk som korrigerte! (Trodde jeg postet dette isted men tydeligvis ikke [emoji14] )
Har hørt det samme, spesielt fordi på siden til mannen så er det en del eneggede tvillinger - men stemmer at det ikke er arvelig..
 
Back
Topp