Babymat oppskrifter

Sviskemos:

Tørkede svisker kokes møre. Ha sviskene i en blender, men ta vare på kokevannet. Finmos sviskene og spe med kokevannet til ønsket konsistens.
Oppbevar i små beholdere. Kan fryses.

PS! Trykk mosen igjennom en sil itilfelle det er rester av stein i sviskene :)
 
Last edited:
Da det var eple- og pæresesong tidligere i høst så laget jeg eplemos og pæremos til mini. Kjøpte isbiterbrett på IKEA.


Kokte epler og pærer (hver for seg) til de ble møre - uten skall.
Kjørte de i kjøkkenmaskin til pure. Fylte brettene og la de i fryser.

Gleder meg til vi kan begynne og bruke de.
 
Da det var eple- og pæresesong tidligere i høst så laget jeg eplemos og pæremos til mini. Kjøpte isbiterbrett på IKEA.


Kokte epler og pærer (hver for seg) til de ble møre - uten skall.
Kjørte de i kjøkkenmaskin til pure. Fylte brettene og la de i fryser.

Gleder meg til vi kan begynne og bruke de.

Så smart! :)
 
Har ingen oppskrifter, men et tips: barebrabarnemat.no har mye spennende og fronter hjemmelaget barnemat. De har blant annet laget en babymatguide jeg syntes er veldig bra :)
 
Spiser du det med en gang, eller settes det kaldt en stund?
Jeg spiser min med en gang, men har hendt at gubben har satt sin i kjøleskapet først fordi han har holdt på med noe akkurat da.
Jeg oppbevarer avokado og banan i kjøleskap, så de er kalde uansett når jeg lager:)
 
OMG! Takk, skal prøves!:D
Det bør du:)
Hvis du skal i gang med fast føde til baby så kan du jo vente med kakao i blandingen til du har tatt ut til baby først. Vet ikke når de kan få kakao... Men greit å ikke begynne med det først:p

Den er forresten litt bitter. I den opprinnelige oppskriften stod litt sukker også, men det har jeg aldri prøvd.
 
Det bør du:)
Hvis du skal i gang med fast føde til baby så kan du jo vente med kakao i blandingen til du har tatt ut til baby først. Vet ikke når de kan få kakao... Men greit å ikke begynne med det først:p

Den er forresten litt bitter. I den opprinnelige oppskriften stod litt sukker også, men det har jeg aldri prøvd.

Takk for tips:)
 
Back
Topp