Noen her inne med sa og ma bak seg??

Lillemy1980

Flørter med forumet
Jeg vil gjerne høre litt fra dere hvordan dere har det nå.. sist jeg var gravid fant jeg ut det når jeg var 5+3 og på 6+0 kom det blodblandet utflod. I dag er jeg 5+1 og er livredd... jeg hadde et ma i februar 2015 og evt et sa i oktober 2014... er sjansen større for at det skjer igjen? Jeg er 36 år så jeg vet at jeg er i en risikoalder.. klarer ikke å glede meg helt over dette nå selv om det er aller høyst ønsket.
 
Kjenner følelsen med å ikke helt glede seg ennå.. Oppdaget BO/MA i oktober (7+6), og ble gravid igjen ved første eggløsning nå 2.november. Har et svangerskap som gikk helt fint fra før, men ble litt skremt over hvordan det ble nå i oktober. Oppdaget det da jeg var på GU med ultralyd, og regnet med å se hjertebank, men det var helt tomt der. Men, jeg krysser fingrene for oss!!! (Og kjenner på det med alderen, mer og mer.)
 
Har 2 ma etter hverandre før vi fikk minstemann. Begge i uke 10.

Kjenner nå at det som skjer, det skjer.

Klart tenker jeg veldig at det kan skje igjen. Så klarer liksom ikke helt å tenke så veldig fremover.
Men tenker og at dersom det skjer så er det vanligvis en grunn for det. Som for eks at det ikke var levedyktig.

Forstår godt du er redd. Det er en grusom opplevelse <3

Vi får bare krysse fingrene for oss alle og håpe på det beste.
 
Hva er BO? Jeg har 4 barn fra før og hadde aldri en tanke om at det ikke kunne gå bra før jeg traff min nye og vi skulle prøve.. det tok jo 1 år for oss å bli gravide igjen så det har tatt tid. Skal det fortsette sånn og jeg skal miste hele tiden så rekker jeg jo ikke få fler før jeg er for gammel :( men krysser fingre for oss :signs003
 
Har 2 ma etter hverandre før vi fikk minstemann. Begge i uke 10.

Kjenner nå at det som skjer, det skjer.

Klart tenker jeg veldig at det kan skje igjen. Så klarer liksom ikke helt å tenke så veldig fremover.
Men tenker og at dersom det skjer så er det vanligvis en grunn for det. Som for eks at det ikke var levedyktig.

Forstår godt du er redd. Det er en grusom opplevelse <3

Vi får bare krysse fingrene for oss alle og håpe på det beste.
Huff det er ikke morsomt.. men vi krysser fingre og håper det sitter denne gang.
 
Skjønner deg veldig godt! Selv hatt en BO i August med utskrapning i september. Ble gravid igjen nå i oktober men dessverre fikk jeg veldig dårlige hcg prøver og fant kun fostersekk på tul (5+6) så blir nok ikke baby denne gangen heller....

Men om du føler deg veldig bekymret så kan du jo ta hcg prøve for å berolige deg og få bekreftet at det er noe som vokser der inne!

Masse lykke til og du skal nok se at det er en liten spire der :)
 
Jeg har hatt en SA tidlig (før uke 5), og to MA (begge i uke 11). Så har jeg også fått to nydelige jenter.

Jeg prøver å slappe av og ikke tenke på at det kan skje igjen, samtidig vet jeg at jeg ikke slapper helt av før etter ultralyd i uke 12-14. Hvis alt er bra da er ting som det skal.
 
Jeg har en MA fra tidligere og var gravid med tvillinger dette svangerskapet, men mistet den ene. Men har også to flotte barn :D

Jeg er forbi der hvor jeg er redd merker jeg. Jeg tenker at det går som det går, og vet at vi kommer oss igjennom det også hvis vi mister igjen. Det er faktisk litt godt å kjenne på den følelsen. Men jeg klarer ikke helt å glede meg, men det henger sammen med at jeg har hatt mye blødninger dette svangerskapet...og det er syntes jeg er synd, at jeg ikke gleder meg, men dessverre ingenting jeg får gjort noe med...
Disse første månedene er for meg er bare noe jeg må komme meg igjennom å bli ferdig med...
 
Skjønner deg veldig godt! Selv hatt en BO i August med utskrapning i september. Ble gravid igjen nå i oktober men dessverre fikk jeg veldig dårlige hcg prøver og fant kun fostersekk på tul (5+6) så blir nok ikke baby denne gangen heller....

Men om du føler deg veldig bekymret så kan du jo ta hcg prøve for å berolige deg og få bekreftet at det er noe som vokser der inne!

Masse lykke til og du skal nok se at det er en liten spire der :)
Huff håper det går bra for deg. Du blir iaf gravid fort da, det ble ikke jeg.. Føler at jeg ikke blir tatt på alvor selv om jeg har flere sa/ma bak meg.. jeg har også lavt stoffskifte og ingen har sagt noe om å sjekke nivåer på det for å se hvordan jeg ligger nå etter jeg ble gravid.. så om jeg vil ta hcg prøve så tror jeg ikke at jeg kommer til å få det..
 
Jeg har hatt en SA tidlig (før uke 5), og to MA (begge i uke 11). Så har jeg også fått to nydelige jenter.

Jeg prøver å slappe av og ikke tenke på at det kan skje igjen, samtidig vet jeg at jeg ikke slapper helt av før etter ultralyd i uke 12-14. Hvis alt er bra da er ting som det skal.
Jeg prøver å slappe av jeg og men det er ikke så lett... det har tatt lang tid og mye energi å komme hit nå.. jeg vil liksom ikke vente et helt år igjen med at det skal bli på nytt...
 
Jeg har en MA fra tidligere og var gravid med tvillinger dette svangerskapet, men mistet den ene. Men har også to flotte barn :D

Jeg er forbi der hvor jeg er redd merker jeg. Jeg tenker at det går som det går, og vet at vi kommer oss igjennom det også hvis vi mister igjen. Det er faktisk litt godt å kjenne på den følelsen. Men jeg klarer ikke helt å glede meg, men det henger sammen med at jeg har hatt mye blødninger dette svangerskapet...og det er syntes jeg er synd, at jeg ikke gleder meg, men dessverre ingenting jeg får gjort noe med...
Disse første månedene er for meg er bare noe jeg må komme meg igjennom å bli ferdig med...
Huff jeg er livredd blødninger. Løper på do hele tiden å sjekker.... de neste 2 mnd blir tøffe å komme seg gjennom, håper tiden går kjempefort for oss alle
 
Har hatt 2 Ma.. En i juli i fjord i uke 14 å en i juli i år i uke 18. Har 3 flotte barn fra ett tidligere forhold så håper det ikke er noe som gjør att jeg og han jeg er gift med ikke kan få barn sammen.
 
Har du kommet langt nå da? Jeg har ikke kommet dit jeg var sist så jeg er litt nervøs nå...
Er 8 uker imorgen :) Så kjenner en liten lettelse. Men livredd for å miste igjen. Men er desverre ikke noe man kan styre selv. Så får bare håpe det går bra denne gangen.
 
Sånn føler jeg også.. det blir hans første barn da så dette må bare få bra..
Ja man blir jo litt bekymret for det :/ er "heldigvis" hjelp å få om man mister 3. gang. Å få utredning å ett svar på hvorfor de bare dør. Har vært greit å vite..
 
Skjønner deg veldig godt! Selv hatt en BO i August med utskrapning i september. Ble gravid igjen nå i oktober men dessverre fikk jeg veldig dårlige hcg prøver og fant kun fostersekk på tul (5+6) så blir nok ikke baby denne gangen heller....

Men om du føler deg veldig bekymret så kan du jo ta hcg prøve for å berolige deg og få bekreftet at det er noe som vokser der inne!

Masse lykke til og du skal nok se at det er en liten spire der :)
Uff, det der er min frykt nå, at det samme skjer en gang til...
 
Hva er BO? Jeg har 4 barn fra før og hadde aldri en tanke om at det ikke kunne gå bra før jeg traff min nye og vi skulle prøve.. det tok jo 1 år for oss å bli gravide igjen så det har tatt tid. Skal det fortsette sånn og jeg skal miste hele tiden så rekker jeg jo ikke få fler før jeg er for gammel :( men krysser fingre for oss :signs003
BO er kort for blighted ovum, tom fostersekk. Egger befruktes og fester seg og setter igang hele systemet rundt, men "visner" selv, så det skjer ingen utvikling.
 
Ja man blir jo litt bekymret for det :/ er "heldigvis" hjelp å få om man mister 3. gang. Å få utredning å ett svar på hvorfor de bare dør. Har vært greit å vite..
Vi har vært inne på utredning men de fant ikke noe... å ikke får vi annen hjelp ettersom vi tydeligvis blir gravide selv... at det tar 1 år mellom hver gang betyr tydeligvis ikke noe
 
Back
Topp