Trim tråd for gravide.

Har vært på lang klatretur på fjellet i dag, med tau og sele. Var spent på hvordan det skulle bli, men gikk strålende! Formen er super! :) Ble ikke sliten selv om vi holdt på i 8 timer. Jeg blir nok en gang litt småbekymra for manglende symptomer. Nå er ikke puppene ømme lenger heller. Men jeg vet jo egentlig at det er like vanlig å ha null symptomer.
 
Trener ikke så mye, men går tur hver dag da vi har hund.
Kostholdet er så som så, da jeg aldri har hatt så lyst på Cola som jeg har nå, og magen vrenger seg ved tanken på fisk eller kylling til middag, noe som jeg elsket å spise før jeg ble gravid. :smiley-ashamed008 (er i uke 10+3, så satser på at magen har lyst på litt fisk etter hvert)
 
Trener ikke så mye, men går tur hver dag da vi har hund.
Kostholdet er så som så, da jeg aldri har hatt så lyst på Cola som jeg har nå, og magen vrenger seg ved tanken på fisk eller kylling til middag, noe som jeg elsket å spise før jeg ble gravid. :smiley-ashamed008 (er i uke 10+3, så satser på at magen har lyst på litt fisk etter hvert)

Jeg klarer heller ikke fisk nå. Mannen må ordne fisken sin på grillen,for orker ikke lukten inne :depressed:
 
Jeg klarer heller ikke fisk nå. Mannen må ordne fisken sin på grillen,for orker ikke lukten inne :depressed:

Godt å høre at jeg ikke er alene.. Mannen hadde lyst på kylling og satte seg ned ved siden av meg på stuen for å kose seg meg litt kylling og TV. Endte med at jeg løp på badet og mannen måtte spise kyllingen sin på kjøkkenet:angelic:
 
Godt å høre at jeg ikke er alene.. Mannen hadde lyst på kylling og satte seg ned ved siden av meg på stuen for å kose seg meg litt kylling og TV. Endte med at jeg løp på badet og mannen måtte spise kyllingen sin på kjøkkenet:angelic:

Min lurte på når han kunne lage kokt torsk igjen. Da ble jeg sur,for han skjønner ikke hvor ille det er med lukt for meg. :sick006
 
Energien er tilbake for fullt :) og nå har turvennen min kommer igjen fra ferie. Så fra uken blir det trening igjen for fullt :)
 
Samboern og kompis skal i klatreparken i morgen og jeg tar ikke sjansen og blir hjemme.
Kjenner jeg er snurt likevel :p
 
Startet dagen med ti min. på stepmaskinen. Regner så det spruter,så blir hverken plenklipp eller bærtur i dag :-(
 
Noen her som vet om gode øvelser for å styrke bekkenet? Jeg har tidligere fått vite av kiropraktor at jeg har svakt bekken, ønsker ikke å bli mye plaget av det og ønsker derfor å styrke det så godt det lar seg gjøre..
 
Noen her som vet om gode øvelser for å styrke bekkenet? Jeg har tidligere fått vite av kiropraktor at jeg har svakt bekken, ønsker ikke å bli mye plaget av det og ønsker derfor å styrke det så godt det lar seg gjøre..

Jeg står på en bosuball og tar knebøy uten vekter. Støtter meg til en pinne. Det å måtte jobbe med stabilitet hele tiden styrker bekkenet. Fikk denne øvelsen fra kiropraktoren min.
Rart kiropraktoren din har sagt at du er svak for så å ikke gi deg øvelser. Veldig merkelig.
Ligger på ryggen og hever et og et ben. Beina er i 90 grader.
Sideplanke. Denne blir tyngre og tyngre jo lengre du er på vei :p
 
Jeg står på en bosuball og tar knebøy uten vekter. Støtter meg til en pinne. Det å måtte jobbe med stabilitet hele tiden styrker bekkenet. Fikk denne øvelsen fra kiropraktoren min.
Rart kiropraktoren din har sagt at du er svak for så å ikke gi deg øvelser. Veldig merkelig.
Ligger på ryggen og hever et og et ben. Beina er i 90 grader.
Sideplanke. Denne blir tyngre og tyngre jo lengre du er på vei :p
Han er veldig flink, men det ble veldig mye for meg da hadde ville ta så mye bilder og tester og jeg aldri fikk tips om hva jeg kunne gjøre selv, så jeg sluttet å gå dit da det ble veldig dyrt i lengden.. Skal prøve meg på det du nevner :)
 
Der er en del fine øvelser i bladet gravid. Helsedirektoratet sitt, gratis hos jordmor!. Tror du finner det på nett: helsenorge.no/gravid
Ellers ville jeg bedd om et tilpasset treningsprogram fra kiropraktor/fysioterapaut! Du får henvisning av lege, og som gravid betaler du kun egenandel!
 
Der er en del fine øvelser i bladet gravid. Helsedirektoratet sitt, gratis hos jordmor!. Tror du finner det på nett: helsenorge.no/gravid
Ellers ville jeg bedd om et tilpasset treningsprogram fra kiropraktor/fysioterapaut! Du får henvisning av lege, og som gravid betaler du kun egenandel!
Vet du hva denne egenandelen ligger på? Og når legen har ferie, har man krav på å få komme inn til annen lege da? Jeg har egentlig behov for hjelp nå, hvis ikke må jeg sykemeldes da jeg ikke klarer det fysiske i butikkjobben min. Bare det å sitte i kassa er et ork når ryggen og benet er vondt..
 
Han er veldig flink, men det ble veldig mye for meg da hadde ville ta så mye bilder og tester og jeg aldri fikk tips om hva jeg kunne gjøre selv, så jeg sluttet å gå dit da det ble veldig dyrt i lengden.. Skal prøve meg på det du nevner :)

Gjør det :) min kiropraktor sa det var viktig å trene opp kjerne, bekken og rygg framover. Vi skifter jo tyngdepunkt etterhvert :p
Skuffende at kiropraktoren din ikke hjalp deg bedre. Jeg får alltid tips og råd for å hjelpe meg selv. Fått hos fysioterapaut også. Har så mye ark med øvelser i baggen :p
 
Gjør det :) min kiropraktor sa det var viktig å trene opp kjerne, bekken og rygg framover. Vi skifter jo tyngdepunkt etterhvert :p
Skuffende at kiropraktoren din ikke hjalp deg bedre. Jeg får alltid tips og råd for å hjelpe meg selv. Fått hos fysioterapaut også. Har så mye ark med øvelser i baggen :p
Kjempeflink, men han er kanskje mer ute etter å tjene penger sånn jeg har oppfattet det.. Så han dytter på med dyre undersøkelser, før han egentlig gir noen behandling. Jeg fikk vite at det kunne være synet mitt som gjør at jeg har skjevheter, og da skulle han ha meg på undersøkelse for over 2000,-, når jeg kan få samme undersøkelse hos optiker for 500,-
 
Back
Topp