Merkelige reaksjoner

Jeg har bare fått kjekke tilbakemeldinger. Men dessverre så var det faren min som ødela mye for oss. Han ble rett å slett sur og forbannet når han fikk høre at han skulle bli morfar. Fikk høre både det ene og det andre det han synes om meg og barnet. Dette er nå 7 uker siden.. Og har kun snakket med han 1 x etterpå, og det gjaldt ikke noe beklagelser eller noe. Veldig trist, men hever meg over det og gleder meg med de kjekke beskjeder og tilbakemeldinger :)

Hvorfor ble han så sint?
 
Er det noen her som har fått negative/uventede/ merkelige reaksjoner på deres graviditet?

Min barnløse svigerinne så ut som hun hadde duttet ned fra månen.. Rett etter annonseringen kjøpte hun seg en brukt barneseng som hun fikk mannen til å begynne å pusse på, og nå har hun og vår felles svigermor vært på fargehandleren og plukket ut maling til denne sengen! Svigermor har allerede begynt å male den hjemme hos seg og gir meg jevnlig oppdatering på hvordan det går.

Og hun er ikke en gang gravid...

Synes hele situasjonen er klein!
Kan det være at hun har ordnet seg barneseng for å passe babyen deres når den kommer?
Ellers virker det nesten som hun er gravid selv.
 
Det tenkte jeg også først men nei det er til henne! :p Hun syntes vel jeg fikk litt for mye oppmerksomhet
Oi, DA syntes jeg det ble litt spesielt :eek: hun har ikke barn en gang? Er ikke gravid? Hva i huleste skal hun med en barneseng å gjøre?
Hmm... Eller er det for barnet deres å sove i til henne kanskje?
Uansett var det litt spesielt :p
 
Jeg har bare fått kjekke tilbakemeldinger. Men dessverre så var det faren min som ødela mye for oss. Han ble rett å slett sur og forbannet når han fikk høre at han skulle bli morfar. Fikk høre både det ene og det andre det han synes om meg og barnet. Dette er nå 7 uker siden.. Og har kun snakket med han 1 x etterpå, og det gjaldt ikke noe beklagelser eller noe. Veldig trist, men hever meg over det og gleder meg med de kjekke beskjeder og tilbakemeldinger :)
Åh så trist :( men vi får håpe at han kommer til sina sinners fulle sans en dag. Bra du klarer å se bort fra hans reaksjon!
 
Jeg har faktisk ikke vært borti noen negativ reaksjon den her gangen. Og eneste forrige gang var min beste venninne (mye ynger og barnløs) som det vistes meget godt at hun ikke likte det hun fikk høre :( men hun prøvde i hvert fall å late som hun ble glad. Det var bare det at det barnet betydde at jeg måtte flytte 10 mil lenger unna henne så hun er tilgitt :)
 
Alle har reagert positivt og gratulert her :) Utenom en på jobben som kom med en stygg kommentar: "Gratulerer, blir det avliving av hunden nå da?" (hunden er som et barn for meg altså!) Ingen anelse om han prøvde å være morsom eller hva... Det var ingen som lo ihvertfall. Jeg så dumt på han, og lurte på hva som feilte ham :smiley-angry019
 
Det var kanskje litt ufint å spørre om.. Men hun kanskje ble litt satt ut? Visste hun at dere prøvd å få barn?

Denne ungen er en prevensjonsunge, så vi ble alle litt satt ut ;)

Men hun vet veldig godt om problemene vi hadde med å bli gravide med de andre barna, inkludert x antall spontanaborter. Kommentaren hennes kom heller ikke første gangen hun fikk vite det, men i en samtale noen uker etterpå :(
 
Kan det være at hun har ordnet seg barneseng for å passe babyen deres når den kommer?
Ellers virker det nesten som hun er gravid selv.

Hun skal verken passe eller er gravid selv. Hun har kun kjøpt seng og fått svigermor med på maleprosjekt for å få oppmerksomheten over på seg selv. Hun har sagt den er til henne selv.
 
Hvorfor ble han så sint?
Si det.. Han elske å pirke. Når han kan ta oss "unger" på noe, så gjør han det også. Tror nok rett å slett han ikke var klar for å bli morfar. Noen er bare sære.. Han kommer seg nok etterhvert, jeg bare lar han vær imens :)
 
Alle har reagert positivt og gratulert her :) Utenom en på jobben som kom med en stygg kommentar: "Gratulerer, blir det avliving av hunden nå da?" (hunden er som et barn for meg altså!) Ingen anelse om han prøvde å være morsom eller hva... Det var ingen som lo ihvertfall. Jeg så dumt på han, og lurte på hva som feilte ham :smiley-angry019

Herregud...:wtf: Var nokk ett dårlig forsøk på å være morsom men allikevel! Sånn sier man bare ikke :arghh:
 
Jeg har bare fått kjekke tilbakemeldinger. Men dessverre så var det faren min som ødela mye for oss. Han ble rett å slett sur og forbannet når han fikk høre at han skulle bli morfar. Fikk høre både det ene og det andre det han synes om meg og barnet. Dette er nå 7 uker siden.. Og har kun snakket med han 1 x etterpå, og det gjaldt ikke noe beklagelser eller noe. Veldig trist, men hever meg over det og gleder meg med de kjekke beskjeder og tilbakemeldinger :)

Uff så fælt :arghh: godt du klarer å heve deg over det og fokusere positivt :Heartpink
 
Si det.. Han elske å pirke. Når han kan ta oss "unger" på noe, så gjør han det også. Tror nok rett å slett han ikke var klar for å bli morfar. Noen er bare sære.. Han kommer seg nok etterhvert, jeg bare lar han vær imens :)

Ja heldigvis så mykner de fleste opp etter hvert:) men du har lov å gi beskjed til han at han har oppført seg egoistisk og ødelagt for dere og at dere forventer en unnskyldning:rolleyes:
 
Denne gang har jeg ikke fått noen rare reaksjoner, men i mitt første svangerskap så gratulerte ikke svigermor meg og ville helst vi skulle ta abort siden begge var lærling og vi ikke hadde flyttet ut sammen. (Det gikk kjempe fint, 3 mnd etter vi hadde funnet utav graviditeten, hadde vi fått oss leilighet).
Når jeg fortalte en av beste venninene mine om graviditeten ble hun sur på meg og sa "du ødelegger alt!", denne gang har vi fått et halvhjertet gratulasjon av henne :p
Når vi fant ut at første var en jente, begynte min mor å kjøpe utrolig mye babyting til oss og forgudet lille jenta våres og sa det var "jenta vi manglet" (min brors første unge var jente, men de mistet henne) så hun så vell på jenta våres som ett plaster på såret helt til min bror endelig fikk en datter året etterpå :)
 
Ikke opplevd noen merkelige reaksjoner enda, men har en person som jeg gruer meg veldig til å si det til (eller møte nå som magen er synlig...) Hadde håpet å fortelle en annen det samtidig som jeg vet blir glad - og kan beskytte meg mot den som jeg redd for reaksjonen på...

Var noen merkelige reaksjoner her, veldig spent på hvordan reaksjoner jeg får den personen som jeg vet misliker både gravide og barn (ufrivillig barnløs).
 
Hun skal verken passe eller er gravid selv. Hun har kun kjøpt seng og fått svigermor med på maleprosjekt for å få oppmerksomheten over på seg selv. Hun har sagt den er til henne selv.
Merkelig, da skjønner jeg ingenting.
Hvis noen i vår familie hadde kjøpt barneseng nå og ikke var gravid, hadde jeg tatt det for gitt at de gledet seg til å få besøk og passe :)
 
Ja heldigvis så mykner de fleste opp etter hvert:) men du har lov å gi beskjed til han at han har oppført seg egoistisk og ødelagt for dere og at dere forventer en unnskyldning:rolleyes:
Det har både jeg, mor og min stemor sagt. Så tror han har fått sin dose med kjeft fra de ;)
Jeg bare lar han vær. han bor såpass langt vekke og at det er null stress for meg å unngå han :D
 
Ikke fått noen merkelige reaksjoner, bare en litt ekstra artig. Ringte til mamma og pappa for å fortelle det (de bor et stykke unna og vi skulle ikke på besøk på en del uker enda). Idet de skal legge på hører jeg bare "WOOW" i andre enden. Trur ikke det var helt det de hadde tenkt å få høre den dagen
 
Jeg har bare fått kjekke tilbakemeldinger. Men dessverre så var det faren min som ødela mye for oss. Han ble rett å slett sur og forbannet når han fikk høre at han skulle bli morfar. Fikk høre både det ene og det andre det han synes om meg og barnet. Dette er nå 7 uker siden.. Og har kun snakket med han 1 x etterpå, og det gjaldt ikke noe beklagelser eller noe. Veldig trist, men hever meg over det og gleder meg med de kjekke beskjeder og tilbakemeldinger :)
Huff..hev deg over det! Håperhan roer seg :)
 
Sant det. Er veldig tydelig misunnelse :(Syntes litt synd på henne først men har mistet all sympati med henne nå for jeg hadde aldri oppført meg sånn mot henne. Hadde vært som om jeg skulle dratt å prøvd brudekjole etter de hadde sendt ut bryllupsinvitasjonene :eek:.. Og attpåtil dratt med meg svigermor for å holde henne unna deres bryllupsplanlegging.

Ja, det er veldig spesielt! Men man kan bli litt "gal" av å gå ufrivillig barnløs over tid.. (Om det er tilfelle..) Ikke at det er en unnskyldning, men kanskje en forklaring tenker jeg..
Får håpe hun tar til fornuft etterhvert :)
 
Back
Topp