Igangsetting

storesøster

Glad i forumet
Da har jeg vært på kontroll på sykehuset og fått time til igangsetting.
16 april!!
Kun 8 dager igjen så er dette overstått.
Noen som har blitt satt igang som vil dele hvordan det var?

Fikk beskjed om at de først setter inn enn ballong som skal modnes, så eventuelt modningspille, ta vannet og til slutt drypp avhengig av hvor moden man er og hvorvidt man får rier.
Jeg er ca 1-2 cm åpen og litt livmorhals men har begynt å bli moden.
 
Så spennende! :)
Jeg har ingen svar, men ønsker deg lykke til iallfall! :)
 
Eg blir igangsatt i mårra, så då veit eg forhåpentligvis meir enn eg gjer no, men eg var heilt umoden søndagen, så spendt på om det har skjedd no forandringer der. Mannen har i allefall bidratt med sitt til at eg skal modnes :p
 
Jeg er 37+5 i dag, til torsdag er jeg da 38+6. Termin 28 april.
Det har vært mye dette svangerskap. Mye opp ned fra sykehuset og en form som er helt elendig. Grunnet det pluss litt andre ting, så var det best at hun kommer nå.
Skulle helst ha ventet til det starter av seg selv, men er letta og glad jeg kan få det overstått.
Takk takk :):)
 
Eg blir igangsatt i mårra, så då veit eg forhåpentligvis meir enn eg gjer no, men eg var heilt umoden søndagen, så spendt på om det har skjedd no forandringer der. Mannen har i allefall bidratt med sitt til at eg skal modnes :p

Hehe ;) vi får vel hive oss i seng vi au. Håper å være mest mulig moden før torsdag så det ikke tar så lang tid!
Lykke til! Du får gi en oppdatering på hvordan det gikk!! Spennende....
 
Da har jeg vært på kontroll på sykehuset og fått time til igangsetting.
16 april!!
Kun 8 dager igjen så er dette overstått.
Noen som har blitt satt igang som vil dele hvordan det var?

Fikk beskjed om at de først setter inn enn ballong som skal modnes, så eventuelt modningspille, ta vannet og til slutt drypp avhengig av hvor moden man er og hvorvidt man får rier.
Jeg er ca 1-2 cm åpen og litt livmorhals men har begynt å bli moden.

Jeg blir igangsatt 2 dager før deg, er kjempespent på hvordan det blir!
Fikk høre at de driver å bytter ut modningspillen/ballong med en tampong med hormoner. Spent på hva jeg får tildelt :)
 
Ble igangsatt 11 dager før termin, var ikke veldig moden, ca. 2cm. åpning.
Ble igangsatt med drypp.
Hadde dryppet ca. 4 timer (med kun lette rier) før jordmor tok vannet.
Riene tok seg saaaakte opp, til de var veldig kraftige 2 timer senere. Hadde rier fra h..... i en time, så 10 min pressrier, før baby var ute... :)
 
Ble igangsatt 11 dager før termin, var ikke veldig moden, ca. 2cm. åpning.
Ble igangsatt med drypp.
Hadde dryppet ca. 4 timer (med kun lette rier) før jordmor tok vannet.
Riene tok seg saaaakte opp, til de var veldig kraftige 2 timer senere. Hadde rier fra h..... i en time, så 10 min pressrier, før baby var ute... :)

Sånn håper jeg også at det skjer.
For det høres veldig slitsomt ut å skulle gå med den ballongen inni en dag bare for å bli moden.
Vil helst inn å få fortgang på sakene, og så ferdig ;)
 
Jeg blir igangsatt 2 dager før deg, er kjempespent på hvordan det blir!
Fikk høre at de driver å bytter ut modningspillen/ballong med en tampong med hormoner. Spent på hva jeg får tildelt :)

Veldig spennende! Masse lykke til!
Veldig spent på hva som skjer den dagen og spesielt hvor lang tid det kommer til å ta!!
 
Jeg skal inn på sykehuset den 14 for å vurdere om jeg skal settes i gang da. Har termin 17. Men sykehuset har ikke vært fornøyd med blodtrykka jeg har hatt når jeg har komt inn på vekstkontroller, har vært litt høye, men dei har vært innenfor normalen når dei har tatt igjen etter ultralydene. Og dei har vært dine hele tiden hos jordmor. Så vet ikke hva dei ender med. Skal til jordmor I morgen. Får se hva blodtrykket viser der nå. Har fått besje om å ta kontakt viss jeg for eksempel begynner å få veldig vondt i hodet og sånne ting.
 
2 1/2 dag igjen!
Surrealistisk!

Flere som vil dele sin historie?
 
Den store dagen i morgen :) masse lykke til :)

Tusen takk!
Masse sommerfugler i magen i dag!
Er så spent på morgendagen :confused:
Lurer på hvor lang tid det kommer til å ta og hvor moden jeg er???
Gleder meg bare til å få det overstått!!!
 
Tusen takk!
Masse sommerfugler i magen i dag!
Er så spent på morgendagen :confused:
Lurer på hvor lang tid det kommer til å ta og hvor moden jeg er???
Gleder meg bare til å få det overstått!!!
Lykke til! Skal også settes igang i morgen :) Håper det blir noe søvn på oss i natt :p
 
Lykke til! Skal også settes igang i morgen :) Håper det blir noe søvn på oss i natt :p

Å så spennende! Masse lykke til!! Håper det blir fødsler på oss begge da ;)

Hvor langt på vei er du? Vet du hvor moden du er og hva de har tenkt er planen imorgen?
 
Å så spennende! Masse lykke til!! Håper det blir fødsler på oss begge da ;)

Hvor langt på vei er du? Vet du hvor moden du er og hva de har tenkt er planen imorgen?
Satser på det :D
41+4 i morgen :)
Vet at jeg er noe moden men ikke akkurat hvor mye.
Legen var litt usikker på om det ble ballong eller ikke. Så får ikke vite det før i morgen.

Hva med deg?
 
Jeg er innlagt for igangsetting nå, kom i går og satte inn ballong. som datt ut etter 2 timer, da ble det ikke gjort mer før i dag. Fikk en slags tampong for å stimulere livmoren, skal sitte i 24 timer om riene ikke starter. Kjenner jeg er Veldig utålmodig
 
Satser på det :D
41+4 i morgen :)
Vet at jeg er noe moden men ikke akkurat hvor mye.
Legen var litt usikker på om det ble ballong eller ikke. Så får ikke vite det før i morgen.

Hva med deg?

Jeg er 38+5 imorgen.
Er også noe moden men ikke helt avflata livmorhals, ca 1-2cm. Men har ikke sjekka den siste uka og har hatt masse maserier/sterke kynnere hele uka! Så håper det har blitt litt mer modent, hvis ikke så ble det ballong på meg også.

Er bare redd for å bli liggende i mange dager med igangsetting. Vil helst blitt ferdig i morgen, hehe ;)
 
Back
Topp