Gravid og negativ test?

Spire nummer fire <3

Spire nummer fire på vei <3
Hei dere..

Lurte på om det er noen som har erfaringer med å teste negativt selv om man er gravid?
Vi prøver absolutt ikke å bli gravide akkurat nå, men det har seg sånn at jeg ikke har hatt menstruasjon siden november. Til og begynne med tenkte jeg at det bare var siden jeg ammer, da test var negativ, men nå begynner jeg å bli litt bekymret for at noe kanskje er galt da den hersens tanta ikke kommer..
I januar hadde jeg en periode hvor jeg var kvalm på kveldene og natten, kunne ikke snu meg.. Har hatt hodepine som vender tilbake daglig. Og i tillegg så har jeg lagt merkbart på meg over magen, fått kommentarer på d liksom..
Ikke vært plaget med hverken kvalme eller hodepine de forrige svangerskapene mine så begynne å bli litt bekymra for hva det er som skjer..
Har tatt 3-4 tester siden desember og alle har vært negativ.
Bestilt meg legetime på fredag og skal få meg henvisning til gynekolog.
Noen som har testet negativt i lang tid og allikevel vært gravide?
Begynner å få litt panic her.. :p
Og ser jo for meg at alt mulig kan være galt..
 
Har ikke erfaring med det, men håper det ordner seg og at du får en henvisning til gyn. Om kort tid. Ikke no hyggelig å gå rundt å uroe seg. Men jeg tenker at du kan jo være gravid, siden du faktisk har symptomene OG magen har vokst. Høres veldig sånn ut i mine ører iallefall, så veldig rart at de viser negativt :( hvilke tester har du brukt, noen dyre ? Eller bare billig tester?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Godt du får en legetime ♥ Lykke til:)
 
Ingen erfaring desverre, men godt du har fått deg legetime. Lykke til! Og hold oss gjerne oppdatert:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja, jeg vet ikke hva som skjer.. For rart med alt sammen og neg tester..
Det verste er hun som spurte i dag om jeg er gravid og ble rød og flau etter at jeg svarte nei..:p
Er ganske tynn til vanlig så hver en liten forandring synes veldig kjapt da..
Og i tillegg har jeg fått kviser ut av en annen verden! Aldri hatt kviser utenom i svangerskap..
Brukt både vanlig og digital Clearblue og A1 sine.
Har tenkt at jeg har 3 mnd med utestående tantebesøk å ta igjen for så kanskje jeg bare er superhormonell og pms-oppblåst. :p
 
Men skal bli fint å få sjekket alt ihvertfall. At d ikke er noe annet..
Kan oppdatere så snart jeg vet mer :) Hvis det er noen som har noen erfaringer eller vet om noen så gjerne del.
 
Høres lurt ut med et legebesøk. Masse lykke til :)
 
Ikke erfaring selv, men ei venninne tok 3 clearblue tester som viste negativt.. Hun dro til legen, fikk beskjed om at hun var gravid, kom hjem tok ny negativ test :p men kom nå en unge ;-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Jeg var 7 uker på vei før testen var positiv. Men mener å ha hørt at om du er langt ut o svangerskapet er ikke hcg-nivået så høyt som det er tidlig i svangerskapet og da kan det væee det ikke slår ut på tester...?
 
Ja, vet at det blir gradvis mindre hormoner og etter uke 12 så klarer ikke hjemmetester å påvise hcg. Men jeg har testa siden desemer siden tanta forsvant da :p
 
Du må ha lykke til hos legen og oppdatere oss :) Du burde jo ha blitt sjekket med innvendig UL, så er jo det ingen tvil om du er eller ei :)
 
Legetime i morgen så vet ikke så mye mer enda :) Men alt er som før enda.
 
Det kan jo være at kroppen sliter med eggløsning om du ammer. Jeg fikk tilbake mensen i oktober, og så hadde jeg den igjen første uka i januar. Syklusene mine er mest trolig så lange fordi jeg ikke har eggløsning. Men jeg ammer en del ennå.... Men fint du har legetime så du får sjekka det ut :)
 
Sånn.. Vært hos legen, hun henviste meg til gynekolog så da er det bare å vente på time :p
De tok ikke noen tester siden jeg hadde tatt flere hjemmetester som har vært negativ.
 
Ikke fått time enda.. Kommer vel brev i løpet av uken. Spent, for jeg har faktisk fått mage.. Men kanskje jeg er kjempehormonell pga fraværende tantebesøk :p Tok nettopp bilde, kan se om jeg får lagt det ut i løpet av kvelden.
 
Back
Topp