Zyrtec

Guttemamma10og13

Gift med forumet
Er det noen her inne som vet hvorfor barn under to år ikke skal ha zyrtec? Og hvorfor eg likevel har fått det til Sander? Han har allergi og er veldig avhengig av medisinen for å være i god form, men fikk meg ett skikkelig skrem når vi skulle hente ut flaske nummer to og farmasøyten sa at dette ikke kunne stemme da han var for ung til få zyrtec og dosen var altfor høy. Ho konsulterte med fastlegen vår og det OK, men noen som vet hvorfor de ikke skal ha det i utgangspunktet?
Han har og fått en noe forhøyret lever/galle enzym prøve som kan være pga zyrtec og kanskje ikke :S

Jeg aner ikke :(
Prøvde å google det nå men der stod det lite.. bare at det gies til barn fra 2 år.. :-/ hmm..
Håper noen andre vet, ikke gøy å gå å tenke på slikt :( 

nei deet vet jeg ikke! :/ men dytter..

står ikke noe i bruksanvisning ellernoe??

Det samme har eg gjort og finner ingenting :/ Men tror ikke det er direkte farlig siden legen skriver det ut, men han sa så lenge leverprøvene ser bra ut og no er de ikke så bra lenger så blir litt hønemor 

Det skjønner jeg godt :) Er låv det :) bedre å være føre var :) 
Det er ikke sikkert det er derfor men man blir jo litt tenkende da som du sier.

Om ingen har svar så kan du kanskje ringe legen å høre i morgen? :) 

Ja, eg får prøve det. Tenkte å høre på barneklinikken når vi skal ned igjen der, er en uke til på tirsdag. Er stress å ha to ulilke leger å forholde seg til som sier ulike ting

Jeg kan heller ikke hjelpe deg... Men håper du får svar fra legen :-) hva er sander allergisk mot da?? stakkars liten...

ooohhh...har ingen ide egentlig...har bare brukt det selv i voksen alder, og er som sove medisin for meg...blir sykt trøtt av de medisinene, og slapp!!! kanskje derfor?? eller at det er ikke ordentlig testet ut på så små barn at derfor de anbefaler og ikke gi det???!

husker en lege sa til meg at det er veldi vanskelig og finne allergier på så små barn, så kan ha noe med det au og gjøre??
utenom det så kommer jeg ikke på flere ting..hehe!!

ooohhh...har ingen ide egentlig...har bare brukt det selv i voksen alder, og er som sove medisin for meg...blir sykt trøtt av de medisinene, og slapp!!! kanskje derfor?? eller at det er ikke ordentlig testet ut på så små barn at derfor de anbefaler og ikke gi det???!

husker en lege sa til meg at det er veldi vanskelig og finne allergier på så små barn, så kan ha noe med det au og gjøre??
utenom det så kommer jeg ikke på flere ting..hehe!!

Jeg hadde ringt barneklinikken på flere forskjellige sykehus jeg.

Hadde ikke tatt for god fisk at det en` lege sier skal være det riktige. *ja, jeg er småparanoid når det gjelder feilmedisinering av ungene mine*

Linda og Hårballens mam.: De vet ikke hva hane r allergisk mot, men han begynte på den når han ikke sluttet å hoste etter lungebetennelsen og fastlegen mente det kunne være astma. Så fikk vi ikke komme til fastlegen, men bare til turnuslegen hans og eg forklarte saken og sa han ikkje kunne gå og hoste sånn for hostesaften hjalp ikke lenger og antibiotika var han nettopp ferdig med, då ga ho han zyrtec. Så fikk vi beskjed om å slutte 3-4 uker seinere på barneklinikken siden vi ikke hadde noe påvist allergi, ingenting. Så det gjorde vi. Samtidig som de tok allergiprøver. De var negative (ikke så rart siden han gikk på zyrtec da kanskje), men når han sluttet blei han akutt dårlig igjen, kjempe tett, stygg hoste, masse slim og nedsatt allmenntilstand. Så vi fikk beskjed av fastlegen om å fortsette selv om allergiprøvene var negative da han tydeligvis reagerte på noe.. Men som du sier Hårballens mam. så er det vanskelig å finne ut hva på så små og da mente han zyrtec var det beste alternativet.

Trone: er veldig enig med deg, syns det er ganske skummelt. Skal ta å ringe eg, takk for tips :)

Ring fastlegen min og snakk med han.
Han e ekspert på allergier og små barn. Han e nordlands beste lege.

Han har telefontid tirsdag og torsdag fra 12-13.

Eventuelt så ring barnepoliklinikken her i bodø. De er også flinke med små barn og allergi/astma.

Du kan få nr i en pm hvis du vil ha det.

Det er jo ikke riktig at du skal få så mange kontra beskjeder. Spesielt med tanke på at han er liten. Det du har sagt til oss, kan du si til barneklinikken når dere skal dit. Det er mye bedre å ha noe å forholde seg til.

Det sier eg ja takk til Sofie :-)

Sofie. skrev:
Ring fastlegen min og snakk med han.
Han e ekspert på allergier og små barn. Han e nordlands beste lege.

Han har telefontid tirsdag og torsdag fra 12-13.

Eventuelt så ring barnepoliklinikken her i bodø. De er også flinke med små barn og allergi/astma.

Du kan få nr i en pm hvis du vil ha det.

Crazy: det skal eg gjøre, noterer ned spørsmål i forveien som eg skal huske å spørre om. Må det for ellers blir det glemt Så skal skrive ned dette i dag og det med forskjellige beskjeder.

Back
Topp