Zyrtec og alkohol

Helene Harefrøken

Forumet er livet
Det står at man skal være forsiktig med alkohol inntak når man bruker Zyrtec. Hvordan kan det ha seg at så mange bruker Zyrtec for å unngå fyllesyke når dette ikke er noen god kombinasjon?

Jeg er selv allergisk, skal på fest i kveld men vet ikke om jeg tør å drikke siden jeg tar nettpp Zyrtec.

Vi tok Zyrtec en gang vi festa, som ren sånn anti hangover pille, og den funka kjempebra.
Tok ei pille rett før vi la oss for kvelden, godt sjenkt begge to.
Merka ingenting annet enn at vi ikke var fyllasyke da vi våkna.
Ingen av oss har noe allergi.

Jeg er bare så superskeptisk til medisiner og alkohol [;)]

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Jeg er bare så superskeptisk til medisiner og alkohol [;)]

Hehe, skjønner.
Kusina mi er alergiker, og brukt zyrtec masse og aldri hatt problemer.
Fant om det inne på relis, som er databasen legene bruker;

"
Konklusjon
Det er vanskelig å konkludere entydig, men på bakgrunn av den dokumentasjon som foreligger er det holdepunkter for at cetirizin (zyrtec)  ikke, eller bare i liten grad forsterker effekten av alkohol."

Jeg tar zyrtec rett før jeg begynner å drekke, og det minsker da fyllesjuken dagen derpå.

Har aldri reagert

Her er linken til relis

http://www.arnett.no/relisweb/Utredning_Ekstern.ASP?Relis=1&S=2785

Husk at det er forskjell på å ta Zyrtec på opptur og på nedtur! [;)] Var på vorspiel på vdg og skulle ut etterpå. På vei ned fikk jeg en allergisk reaksjon på et eller annet, gikk opp igjen for å ta en Zyrtec.....god natt....[8D] Dagen derpå skal det funke slik at man bli mindre fyllesjuk, men vet ikke om jeg kan si at jeg har merka noe. Ser noen har tatt når de har lagt seg, kan hende virkningen blir bedre da. [&:]

jeg har pleid å ta zyrtec hver dag tidligere og sparte heller ikke på alkoholinntaket. tror ikke det er den medisinen du skal bekymre deg mest for, står vel på alle medisiner at en skal være forsiktig.
viss du søker på lommelegen er det helt sikkert noen som har spurt om det tidligere

Back
Topp