Zumba..

MissAugust

Gift med forumet
Er d noen av dere som har erfaring m zumba når dere har vært gravide? Man blir oppfordrer til å trene, men blir d for mye hopping, vrikking etc...?
 
Jeg svarer selv om det ble feil forum. Jeg trente zumba med hopping og vrikking fram til rett før jul, 4-5 uker før termin. Da ga jeg meg fordi det gjorde vondt i magen å trene, ikke fordi jeg manglet energi. Jeg har nytt hvert sekund på trening, og gleder meg til å begynne igjen om seks uker. Lykke til i svangerskapet, håper du klarer å holde på treninga di. Da blir det så mye lettere å komme tilbake etterpå:)
 
Takk for svar:) jeg har jo lyst å fortsette zumba'n, og skjønner d er trygt. Godt å vite:)
 
Så lenge du ikke føler smerte, blir svimmel eller uvel, er det ingen grunn til ikke å fortsette som vanlig fikk jeg beskjed om av både jordmor og legen min. Bare pass på og drikk mye underveis dersom det blir varmt i lokalet etter hvert, så slipper du å bli svimmel når pulsen stiger og varmen setter inn. Det kan du komme til å reagere mer på etter hvert. Min erfaring er i hvert fall at kroppen sier i fra når det er nok, så da må man bare roe tempoet til det som passer deg, selv om instruktøren hyler på siden om at tempoet må opp.

Vrikking på zumba ville jeg ikke bekymret meg for. Småen min sitt hode er festet langt nedi bekkenet og jeg var på yoga seneste før helgen og gjorde mange rare vridninger og bøyninger i alle vinkler og retninger. Det er nok mer ukomfortabelt for meg enn småen. (Foroverbøyning med baken til småen oppi lungene gjør at man blir litt kortpustet kan du si). 
 
For min del ble det for mye hopping (klarte ikke å modere det særlig, hehe) så jeg slutta helt i uke 24-25.. Men har veldig god erfaring med spinning som gravid! Holder på enda, noen ganger i uka.. Ca 30 min. hver gang, det synes jeg er nok;-)

Ikke puls-spinn... Det anbefales ikke å ha maxpuls..
 
Back
Topp