Zumba trening -helt ok eller ikke?

En tråd i 'Mai 2012' startet av mammamarita, 5 Okt 2011.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. mammamarita Glad i forumet

Jeg har bare gått turer siden jeg ble gravid (som mosjonsform), i sommer var jeg heller ikke så aktiv på trening. Men jeg synes det er veldig gøy og ønsker å holde meg sånn noenlunde i form :)
    Så, trener noen av dere zumba, vet dere om det er en "trygg" treningsform for gravide?

2. MittAndre <3 Elsker forumet

Legen min sa alt var trygt...styrke, aerobic, dans, spinning etc. så jeg vil tro det faller inn under her :) Og jeg leste også i sv.skapsdagboken at de anbefaler ALLE å trene i sv.skapet, også de som ikke har trent før. Begynn nå! Sto det... Husker det ikke sånn fra sist, men det kan jo hende de har ombestemt seg ;)
    Jeg tror ihvertfall fint du kan trene zumba så lenge ingen slår deg eller sparker deg i magen, og det er det ingen som har gjort de gangen jeg har vært på zumba ihvertfall ;)
    Så lenge det ikke føles ubehagelig (utover at du blir sliten som man ofte blir på trening...) så skal det være trygt :) Lykke til!

3. mammamarita Glad i forumet

Spørs om jeg tar meg en tur på zumba i morgen da (ikke at jeg utsetter d til morgendagen, men d er da d er på timeplanen på treningssenteret ) ;)

4. Linnkri Betatt av forumet

Zumba tror jeg er helt trygt! Og ikke minst veldig morsomt :)

Min jordmor sier jeg kan gjøre alt jeg vil, bare det ikke gjør vondt eller jeg føler ubehag. Selv jogger jeg og løper intervaller enda og skal fortsette med det så lenge jeg klarer. Er vel ikke sikkert jeg løper intervaller på slutten, men jeg kan jo gå med staver også :)

God zumbatrening :)

5. Fitness Forelsket i forumet

Ja, det er bare å trene zumba. Det gjør jeg, og jeg har sett andre gravide som er kommet mye lenger enn meg der også. Jeg bare styrer unna å hoppe altfor mye

6. daydreamer Glad i forumet

enig med de andre her, kjør på med Zumba, jeg ville unngått for mye hopping bare. Ellers sier jo alle at trening i graviditet er topp og positivt, men om man ikke har trent på forhånd skal man ikke begynne med hardtrening i graviditeten er det eneste jeg har hørt av restriksjoner :) så go for it ;) 

7. Surrehøna Glad i forumet

De fleste treningsformer er helt trygge og du kan kjøre og slite deg skikkelig ut. Hvis du får bekkenproblemer må du nok være mer forsiktig, men jo sterkere du er nå jo bedre vil du klare deg gjennom svangerskap og fødsel. Hopp er også helt trygt. Det man ikke skal drive med er ekstremsporter, dykking, sprangridning og liknende.

8. Phibonacci Glad i forumet

Signerer de over her.
    Fra uke12 skal man generelt sett holde seg unna  idretter hvor det er sjanser for 'støt' mot magen, men all annen mosjon er + i bok! :-D God trening!
    (og nå fikk jeg litt dårlig samvittighet fordi jeg ikke har trent så mye i det siste...)

9. Lutzern Februar 14 - miss trøtt Februar 2014 - Skjult forum VIP

helt trygt ja

10. Lykkemamma1 Glad i forumet

Tror det bare er bra jeg. Trene hele kroppen å få litt energi :)

Kjør på

Del denne siden