Zon Gel 2.5%

Prinsesse i magen

Elsker forumet
Er det noen som vet om det går ann å bruke? Man skal jo helst ikke ta smertestillende og slikt.
Zon går kanskje under det? Hadde vært en GENIAL krem for ryggen!
Når jeg var hos legen i dag, håper jeg på ho ville tilby meg en fysioterapitime.
Men ho sa at jeg kunne ta parasett av og til. Trodde man IKKE skulle ta parasett, men bare ibux.
Går i surr med det der jeg.. Hmmm

Paracet kan du ta , ibux skal du IKKE ta.. [:)] Men ang. zon gel så aner jeg ikke..

Sjekka felleskatalogen, og man bør helst ikke bruke den. Er ikke kartlagt hvordan den påvirker fosteret under graviditet...

Er det Ibux man IKKE skal ta :S Kanskje jeg ikke heeelt henger med. Tror jeg har tatt ibux :O Wopsideisi..
Da vet jeg det!! INGEN IBUX!! Haha. Smarte meg.. Går så i surr. Det kan henne det er parasett jeg har tatt.. Gudene vett!

Henta ut fra felleskatalogen om zon gel

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Risiko ved bruk av ketoprofen i 1. og 2. trimester av graviditet er ikke klarlagt. Ketoprofen bør ikke brukes i 1. og 2. trimester. I 3. trimester av graviditeten kan prostaglandinsyntesehemmere inkl. ketoprofen indusere kardiopulmonale og renale skader hos fosteret. Mot slutten av graviditeten kan forlenget blødningstid både hos mor og barn forekomme. Ketoprofen skal ikke brukes i 3. trimester. Overgang i morsmelk: Risiko ved bruk under amming er ikke klarlagt. Ketoprofen bør ikke brukes under amming.

ORIGINAL: Laila1981

Paracet kan du ta , ibux skal du IKKE ta.. [:)] Men ang. zon gel så aner jeg ikke..

Sjekka felleskatalogen, og man bør helst ikke bruke den. Er ikke kartlagt hvordan den påvirker fosteret under graviditet...

Okei. Det sier jo kanskje seg selv, hvis jeg smører ryggen med den. Trekker seg kanskje inn til bebi. Hvis ikke det bare var helt teit [8D]
Men tusen takk! [:)]

ORIGINAL: 1ny1påvei

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Risiko ved bruk av ketoprofen i 1. og 2. trimester av graviditet er ikke klarlagt. Ketoprofen bør ikke brukes i 1. og 2. trimester. I 3. trimester av graviditeten kan prostaglandinsyntesehemmere inkl. ketoprofen indusere kardiopulmonale og renale skader hos fosteret. Mot slutten av graviditeten kan forlenget blødningstid både hos mor og barn forekomme. Ketoprofen skal ikke brukes i 3. trimester. Overgang i morsmelk: Risiko ved bruk under amming er ikke klarlagt. Ketoprofen bør ikke brukes under amming.

Da blir det INGEN Zon gel på meg![:)] Tusen takk

ORIGINAL: Ida Charlotte

ORIGINAL: 1ny1påvei

Da blir det INGEN Zon gel på meg![:)] Tusen takk

Ingen årsak, og et lite tips, er det noe medisiner enn lurer på om en kan ta eller ikke, se i www.felleskatalogen.no og les på kontraindikasjoner og graviditet/amming [:)]

Back
Topp