zipeMate

nemi.marselia

Forumet er livet
ka e bra m den?
har fått tilbud om å kjøpe en sånn m dies.
ka en sånn kosta ny? (fant ikkje på nettet)

ORIGINAL: *blomsterpia*

E ikke så inne på det der med tang og andre ting, sia æ omtrent ikke scrappe "manuelt" lenger. Men VET at det e mange her som e eksperta på området, så da burde dem pekke sæ inn her å svare[:)]

men d virka som ingen vil svare mæ[:(]

ORIGINAL: *blomsterpia*

Leste svaret du fikk på den andre sida, syns den høres ut som en knall maskin æ da[:)]

synes å d[:D]
men synn en må  være utro mot BV før å få svar[;)]

ORIGINAL: lilletrampe

ORIGINAL: nemi.marselia

hmm d e under vurdering. d e snakk om 600kr å d e m nån dies

hvor gammel er den da?[:)]

d glømte æ å spørre (må kanskje spørre), den e vest vældi lite brukt

Sorry seint svar, men ikke alltid en sitter på BV heller vet dere! ZIP er jo liksom mitt hjertebarn da, og har bare god ord å si om den!

Den tar ALLE dies på markedet. Men for å bruke de tykke tre-diesene til sizzix og ellisom må du ha en annen plate. Koster kanskje ca 100 kr eller noe.

Den embosser, altså opphøyer motiv på de typer dies som har dette, f.eks wizard og zip e snaps

Koster vel ca 850 ny i norge nå. Hos minnehjørnet. Da er det med kutteplate til vanlige tynne dis (QK, wizard, bosskut, zip e cuts) og, kutteplate til sizzlits samt embossingplate.

maskinen er større enn QK sin nye revolution. Ca 30 cm lang, 18 cm bred og ca 20 cm høy (øyemål altså!!!) og veier ca 2-3 kg. MEN det betyr jo at den står stødig på bordet også!!!

Sveivemekanismen er super!!!! Ingen tung trykking og slikt!

Størrelsen gjør at du kan trykke 6 QK dies samtidig!!!!! MEn det forutsetter at de trykker godt og at kutteplata er ny. Jeg trykker for det meste 2-4 trykk i slengen for å få gode trykk.

NEGATIVT: Kutteplata og embossingplaten må byttes ut etter en stund. Jeg har nå hatt mi maksin i ca 1 år, og er i gang med 2. embossingplate og 3. kutteplate. MEN jeg har brukt mine MASSE MASSE MASSE!!!! Regner med at dette er tifelle med revolution også, da de to maskinene i prinsippet er like. (bortsett fra at QK har lagd noen finuerlige finesser slik at den stort stt bare tar QK dies, eller små andre tynne dies).

Vel, håper det var noe oppklarende! Og som sagt, jeg kvitter meg ikke med min før jeg ligger i grava altså!!!!

Produsent er Accucut, så på deres hjemmesiden www.accucut.com står det mer om den. NB! De produserer andre maskiner også, så ikke alt der inne er relevant for zip!

Back
Topp