zip e mate

Alicia85

Elsker forumet
noen som har oppskrift til denna maskina en plass på nette på norsk..skjønne ikke den engelske å ka alle di forskjellige platn e for..
treng sårt hjelp av noen..hihi

ingen???dytte

Åh, enderlig noe flere som har zip!!! Mitt lille hjertebarn det!

Antar at du mener de platene som følger med når du kjøper maskina.

Full cutting mat: denne bruker du når du kutter vanlige dies, zip dies, QK, bosskutt og wizard

Svart skum matte: EMsossingmatte. Brukes kun dersom du har dies som embosser, altså høyner deler av motivet, f.eks wizard sine dies. Da legger du først cuttig mat på diesn, slik at du får kuttet ut motivet. Deretter legger du den svarte skummatten, og på toppen av den legger du den som heter embossing mat. Legg den blanke embossingmatten ca 1 cm fra kanten på den svarte. Da får rullen bedre grep til å dra alt igjennom "pressa".

Den tynne ekstramatta som er med, bruker jeg av og til som shim, altså ekstramatte dersom noen dieser kutter for dårlig, eller at embossingen ikke blir sterk nok. Tror den egentlig er en adaptermatte til en annen type dies, men det har jeg ikke funnet ut av.

Håper du ble noe klokere! jeg er iallefall superfornøyd med zip'en min!!!

tror det er cutting mat til sizzlitsdies-hvis jeg ikke husker feil[;)]

Jeg har ingen sizzlits, men må en da ha adapterplata til sizzix for å bruke sizzlits??? Det er jo en tynnere hvit plate en må ha til sizzix og zip sine tykke dies... Vet ikke helt jeg!!!

Da overlater vi det herved til noen MED sizzlits dies til å finne ut av det vi!!!

Hva er zip e mate?

På en måte en 'samlestanser' til forskjellige ting? Qk sine, Sizzix sine og tørrembossing? Har jeg skjønt det riktig da?

Zip e mate er en stansemaskin p ålik linje med QK og sizzix ja. Men istedet for å trykke, så er det en rullefunkjosn på den som gjør den lettere å bruke enn QK syns jeg. Gå evt inn på www.accucut.com, de er produsenten.

Alicia85, pm din er full!!!!

Men bruk den tykkeste hvite platen sammen med den som heter full cutting mat, til tynne dies.

Bruk den tynne hvite til tykke sizzix dies, og da er det mulig du må bruke den TYNNESTE blanke plata istedet for den som heter full cutting mat. Prøv deg fram. Blir det for tykt så vil de ikke gå igjennom maskina.

Altså; tykk hvit plate nederst, så diesen med figuren opp, så papir med mønskersiden ned, og så full cutting mat på toppen!!!! Klar, ferdig RULL

takk..

Back
Topp