Zink !!

Somine

Glad i forumet
Kjøpte sinktabletter på fredag [:D][:D] til min kjære [8D]

Spurte på apoteket først [8|][8|]. De hadde tablettene, men kunne ikke svare på om det hjalp på produksjon av spermiene. Jeg svarte bare at da går jeg opp på Naturkost/Sunkost og spør om de vet noe der. Hun damen på apoteket ble litt sånn småsur og fant frem den tykkeste legeboken og viste at de ikke fant noe om spermiene og sink. Tenkte det at hun kunne nå få ha den boken for seg selv jeg og sa at jeg skulle gå på Sunkost for det. Men hun måtte påpeke at det kanskje var noe for en senere forskning.

Yepp, sunkost visste de. Kom fram og viste meg brosjyren og alt der om ufrivillig barnløshet. Sink: Den reddende engel [:)][:)] . Det var veeeldig greit kan du si. Hi hi. Mannen spiser sink nå. En tablett for dagen. Bare til å gi gass.

Jeg måtte le litt av damen på sunkost da jeg sa "det er jo bare til å dytte det i han da" i alvorets stund. Måtte ta det litt humoristisk [:D][:D]

Også noen Rosenrot for ekstra lyst  

Ikke røyker han heller så det er jo bra.

Ja. Det må prøves kan du si [:D][:D] hi hi.

ORIGINAL: Ivara

Hihi [:)]

Hvor mye skulle han ta i døgnet?
Her har sambo tatt både sink og e-vitamin i lange tider. Mulig det har en liten effekt siden spermprøve nr 2 var bedre enn nr 1. Kan for så vidt være tilfeldig også da [8|]

"1 kapsel daglig utenom måltider" står det på boksen.

Jeg har tro på dette jeg. Og tror det var litt greit for han også [:D][:D].

Så hvorfor ikke. Det står svart på hvitt: Symptomer på sinkmangel kan være dårlig appetitt,dårlig sårheling, lavt immunforsvar, vektproblemer,tretthet,stress, ufrivillig barnløshet,blodsukkerproblemer og hudproblemer.

Anbefalt døgndose 15 mg . Hva tror du ? Høres det "nok" ut ??

ORIGINAL: Somine

Dette er ikke nok for mennen dersom de skal ha super svømmere - min man bruker sink med C-vitamin, en tablett er 25 mg sink og 200 mg C-vitamin. Den må være med C-vitamin ellers vil ikke kroppen oppta sinken dersom det ikke er nok c-vitamin i kroppen også. En tablet daglig. Magnesium er også bra for svømrene.

Men kvinnene kan ta lavere dose.

ORIGINAL: twinanne

Dette er ikke nok for mennen dersom de skal ha super svømmere - min man bruker sink med C-vitamin, en tablett er 25 mg sink og 200 mg C-vitamin. Den må være med C-vitamin ellers vil ikke kroppen oppta sinken dersom det ikke er nok c-vitamin i kroppen også. En tablet daglig. Magnesium er også bra for svømrene.

Men kvinnene kan ta lavere dose.

Kan han spise to x 15 mg sink da, for dagen ??
Skjønner... også c-vitamin i tillegg til sinken ??

Syns disse kosttilskuddene er så dyre jeg..

Ok. Skal se å få kjøpt c-vitaminer. Og ZinkPlus når disse andre er spist opp.
Er det da sånn alt i ett denne ZinkPlus ??

Takk skal du ha Ivara [:D][:D]

Nå blir det shopping av vitaminer på neste lønning [8D][:)]

Når det gjelder E-kur så satte jeg min man på dette og han fortsatte med sin daglige dose med sink som inneholder C-vitamin også + et vanlig kosttilskudd med diverse vitaminer og mineraler, han tok også litt ekstar magnesium i tablett form eller nøtter; og neste spermprøve ble helt super, 90% motolgy fra 80% motology, morphology 80% fra 30% wow, ellers så var antallet og resten bedre enn det normale. Men på Morphologyen så så vi kjempestor forskjell, trodde først at de hadde skrevet feil tall på den første jeg - men de sa at det hadde de ikke gjort.

E-Kur:
UKE 1 2X 100 MG TABLETTER
UKE 2 3X 100 MG TABLETTER
UKE 3 4X 100 MG TABLETTER
UKE 4 4X 100 MG TABLETTER
deretter begynte å redusere dosen igjen:
UKE 5 2X 100 MG TABLETTER
UKE 6 ferdig eller kan fortsette litt til med 2 tabletter. (men min man slurvet litt inmellom)

Selv tar jeg E-vitamin  litt sånn innimellom når det passer sammen med ekstra magnesium - bra for å forhindre SA dersom man har hatt det eller lett kan få dette, litt overnervøs nå etter min SA i høst.
For meg så er det B-kompleks med folat 2 tabletter og noen ganger 1 tablett, det er også folat i Vitamineral som jeg tar. ellers så tar vi omega 3 eller selolje (omega 3-6-9) begge to.

Betyr det at han skal ta E-vit som en seks ukers kur og så slutte helt med de igjen?
I så fall får vi bråseponere fra i morra av og så begynne på kur fra neste uke eller noe [;)]

Han kan ha E-vitamin i sitt daglige vitamin inntak, men jeg leste om et forskningsforsøk med en slik vitamin kr, det var derfor jeg gjorde det. Skal se om jeg finner den - jeg tok litt mindre dose en beskrevet der - var redd for å ta forhøy dose av dette her, men det var påvist at det ble bedre kvantium og kvalitet på svømrene for noen menn med redusert spermikvalitet. Kunne ikke dy meg for å sette mannen på dette da jeg fikk sjokk at han bare hadde 30% morphology etter første sperm prøve, men dette er egentlig ikke noe problem ligger innenfor normal men ikke det beste området da.

Betyr det at han skal ta E-vit som en seks ukers kur og så slutte helt med de igjen?
I så fall får vi bråseponere fra i morra av og så begynne på kur fra neste uke eller noe [;)]

Han kan ha E-vitamin i sitt daglige vitamin inntak, men jeg leste om et forskningsforsøk med en slik vitamin kr, det var derfor jeg gjorde det. Skal se om jeg finner den - jeg tok litt mindre dose en beskrevet der - var redd for å ta forhøy dose av dette her, men det var påvist at det ble bedre kvantium og kvalitet på svømrene for noen menn med redusert spermikvalitet. Kunne ikke dy meg for å sette mannen på dette da jeg fikk sjokk at han bare hadde 30% morphology etter første sperm prøve, men dette er egentlig ikke noe problem ligger innenfor normal men ikke det beste området da.

?????????????? Hva er det dere snakker om????????????

Noe norsk takk [&:][&:]

Jeg vil vite ....

Alt for at hans sperm er mer enn to stykk altså

I bøkene mine så fant jeg ikke denne hurtig kuren med E-vitamin som jeg har tatt lavere dise av og skrevet lenger opp her.

Men I boken Zita West's Guide To getting pregnant : anbefalte begge å ta 100-200 mg E-vitamin hver dag.

Boken Overcoming infertility Naturally av Karen Bradstreet:

Her har mennen blitt satt på en lengre bruk av E-vitamin fra 150-300 mg. Dette har vist at kan forbedre "sperms impregnanting ability" Flere studier med men som hadde dårlig sædkvalitet ble satt på slik kur med 150-300 mg hver dag i 8-40 uker, det endte med at mange fikk sormal sædproduksjon og konene ble gravide. Også noen doktorer sier at E-vitamin frhindrer Sa, forbedrer livmorveggen sin slimhimnne og forbedrer "the health of the placma". Dette har det blit gjort forsøk på med kvinner som har hat 2-3 SA, og de fleste fødte et friskt og sundt barn etterr denne kuren. Det var faktisk så gode resultater som at 97% av de som hadde hatt SA fødte et friskt barn etter endt kur.

Det var et par ting som jeg ikke oversatt, pga var ike sikker om jeg oversatt 100% riktig, fant ikke det beste norske ordet for dette.

Men desverre så kunne jeg ikke finne den andre forskningsraporten, var sikkert ikke i mine egne bøker.

Mener å ha hørt at antioksidanter skal være bra for sædcellene også.....[8|]

Stemmer det Hope, bringebær eller blåbær smothie  med banan og appelsinjuice er godt og sundt da bare for å komme med et eksempel.

I bøkene mine så fant jeg ikke denne hurtig kuren med E-vitamin som jeg har tatt lavere dise av og skrevet lenger opp her.

Men I boken Zita West's Guide To getting pregnant : anbefalte begge å ta 100-200 mg E-vitamin hver dag.

Her har mennen blitt satt på en lengre bruk av E-vitamin fra 150-300 mg. Dette har vist at kan forbedre "sperms impregnanting ability" Flere studier med men som hadde dårlig sædkvalitet ble satt på slik kur med 150-300 mg hver dag i 8-40 uker, det endte med at mange fikk sormal sædproduksjon og konene ble gravide. Også noen doktorer sier at E-vitamin frhindrer Sa, forbedrer livmorveggen sin slimhimnne og forbedrer "the health of the placma". Dette har det blit gjort forsøk på med kvinner som har hat 2-3 SA, og de fleste fødte et friskt og sundt barn etterr denne kuren. Det var faktisk så gode resultater som at 97% av de som hadde hatt SA fødte et friskt barn etter endt kur.

Det var et par ting som jeg ikke oversatt, pga var ike sikker om jeg oversatt 100% riktig, fant ikke det beste norske ordet for dette.

Men desverre så kunne jeg ikke finne den andre forskningsraporten, var sikkert ikke i mine egne bøker.

Okei [8D]

For å gjøre dette enkelt for meg.

Så kan han ta 100-200 mg e-vitamin hver dag. Og det fra nå og til han er førti da ?? Eller vil spermen fortsette å repsodusere av seg selv uten hjelp av kurer?

E-vitamin og sink, noe mer ??
Hva med c-vitaminene da??

Okei [8D]

For å gjøre dette enkelt for meg.

Så kan han ta 100-200 mg e-vitamin hver dag. Og det fra nå og til han er førti da ?? Eller vil spermen fortsette å repsodusere av seg selv uten hjelp av kurer?

E-vitamin og sink, noe mer ??
Hva med c-vitaminene da??

Han må ta C vitamin sammen med sink - eller så greier ikke kroppen å ta til seg sink. De som røyker trenger mer sink enn de som ikke røyker. Min man røyker ikke og han tar sink som det også er C-vitamin i. Det er 25mg sink og 200 mg C-vitamin i hver tablett og han tar en om dagen. Han tar ikke e-vitamin alene lenger bare det som er i vitaminpillen sin. Han kan spise litt nøtter for det er bra med magnesium der, dette er også bra for svømrene - men helst de uten salt g som ikke er ristet, og ikke for mye om gangen, noen om dagen holder 10 nøtter f.eks. Han skal vel ikke legge på seg i samme slengen tenker jeg. Min mann er tynn så jeg henger meg ikke så mye opp i dette bare han spiser nøttene sine, men det blir noen salte i ny og ne også.

Takk takk Twinanne.

Lurte litt på den kuren. Etter en slik kur, kan han fortsette å ta tablettene slik du nettopp beskrev ?? Er kvaliteten forbedret og man kan da holde det ved like liksom ??

Jeg putter i han to sinktabletter i morgen jeg selv om det bare står en for dagen ? Hva sier du ?

Ha ha... [:D][:D][:D] Sikkert ikke like enkelt alltid for Twinanne hi hi. Hun kan masse ser jeg. Det er godt å ha en som kan dette her. Vår alles lege. Hun skulle nesten fått betalt for dette [;)][:D]

Herregud som dette kan hjelpe da [8|]

Det er jo håp

Tusen takk Twinanne og Ivara

Takk takk Twinanne.

Lurte litt på den kuren. Etter en slik kur, kan han fortsette å ta tablettene slik du nettopp beskrev ?? Er kvaliteten forbedret og man kan da holde det ved like liksom ??

Jeg putter i han to sinktabletter i morgen jeg selv om det bare står en for dagen ? Hva sier du ?

Ja når du har tvangsforet ham med kurer i hytt og pine så holder det med normal intak av e-vitamin som er i et vanlig kosttilskudd, eller du kan plage ham i ny og ne til dere er ferdig med prøverør prosesen bare sånn for sikret skyld altså med et par e-vitamintabletter om dagen, pleier ikke å være så vanskelig for de mennen liker jo å være skikkelig kar da - he he......Men fornuften sier meg at jeg ikke trenger å dytte på ham så mye nå - bare holde det vedlike, han tar en vitamintablet med alt hver dag, en sink som inneholder C gså, så er det omega 3 eller selen (omega 3-6-9) kapsler i tilegg og så var det de nøttene da som dere har så morsomt med. Men de elsker han så ikke noe problem.

Takk takk Twinanne.

Ja når du har tvangsforet ham med kurer i hytt og pine så holder det med normal intak av e-vitamin som er i et vanlig kosttilskudd, eller du kan plage ham i ny og ne til dere er ferdig med prøverør prosesen bare sånn for sikret skyld altså med et par e-vitamintabletter om dagen, pleier ikke å være så vanskelig for de mennen liker jo å være skikkelig kar da - he he......Men fornuften sier meg at jeg ikke trenger å dytte på ham så mye nå - bare holde det vedlike, han tar en vitamintablet med alt hver dag, en sink som inneholder C gså, så er det omega 3 eller selen (omega 3-6-9) kapsler i tilegg og så var det de nøttene da som dere har så morsomt med. Men de elsker han så ikke noe problem.

Ja. De vil jo gjøre det beste utav dette. Det er jo bare til å gape opp og svelge de med noe drikkendes vil jeg tro [:D]

Kan ikke skade det da [8|][:D]

Jeg begynner å skjønne dette kur greiene nå [8D]. Nøtter spiser han også, men helst de salte.

Hvilke nøtter er bra da. De jar jo masse rart. Mandler??Hasselnøtter??

Back
Topp