Zika virus?

Tjohoo123

Flørter med forumet
jeg og mannen planlegger barn. Jeg vet ikke om jeg er gravid nå eller ikke. Ikke mer enn 1 uke siden sist mensturasjon. Tingen er at jeg har fått reisegavekort av han og vi må bruke det i løpet av en viss tid. Min frykt er denne Zika epidemien. Er det trygt å reise til typ Hellas, Spania, Tyrkia osv? Vet Thailand og afrikanske land er risikabelt.
 
jeg og mannen planlegger barn. Jeg vet ikke om jeg er gravid nå eller ikke. Ikke mer enn 1 uke siden sist mensturasjon. Tingen er at jeg har fått reisegavekort av han og vi må bruke det i løpet av en viss tid. Min frykt er denne Zika epidemien. Er det trygt å reise til typ Hellas, Spania, Tyrkia osv? Vet Thailand og afrikanske land er risikabelt.
Eg forstår deg godt. Eg skulle reise til mellom Amerika i april og valgte å ikke dra pga zikaviruset. Har du hørt om det er utbrudd i de landene?
 
Eg forstår deg godt. Eg skulle reise til mellom Amerika i april og valgte å ikke dra pga zikaviruset. Har du hørt om det er utbrudd i de landene?
Jeg har hørt det er utbrudd i afrikanske land og Thailand! Hørt om noen som skulle på cruise i karibien ble frarådet å dra også
 
Om du er gravid eller generelt bare prøvere er det nok greit å være litt obs på det.
Av oppdatert informasjon kan du se på kartet her: http://ecdc.europa.eu/en/healthtopi...k/Pages/Zika-countries-with-transmission.aspx
(Norsk liste: https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/zika/fakta-om-zikafeber-og-berorte-omrad/)

Husker de snakket en del om at det kanskje kunne dukke opp i europa i sommer, spesielt rundt Middelhavet med tigermygg, men kan ikke se at det er skrevet noe oppdatert om det de siste månedene.

Ville dog kanskje valgt å reise et sted hvor det er mindre sannsynlig å utsette seg for mygg, rett og slett:)

Kanskje vurdere en storbyferie over strand? :)
 
Hør med reise operatøren :) de skal til enhver tid være oppdatert på dette :) men har ikke hørt noe om zika i landene du nevner :)
 
  • Liker
Reactions: SMD
Vi var nettopp på Kreta, og ingen Zika virus der, men som de andre sier her, sjekk opp med f eks reise operatøren. Er dumt å risikere noe man ikke bør ta sjansen på :)
 
Back
Topp