Zantac????

Apeloffen

Forumet er livet
Jeg er begynt å bli skikkelig plaga med halsbrann nå. Så har jeg noe zantac liggende..det er syrenøytraliserende. Men har ikke pakningsvedlegget, så jeg vet ikke om jeg som gravid kan spise zantac.... noen som vet?? Håper på svar fort[:D]

Jeg hadde holdt meg til Gaviscon. De er lagt spesielt med tanke på gravide. I følge felleskatalogen er det lite erfaring med bruk av zantac hos gravide...

Jeg brukte titralac når jeg var gravid.Legen min sa at den var grei å bruke,den skader ikke foster.Ring legekontoret ditt å hør om Zantac for sikkerhetskyld,det gjorde jeg med titralac...[;)]Håper det ordner seg for deg....

Jeg tar Gaviscon og er kjempefornøyd med den!

Du kan gå inn på felleskatalogen.no og se!

Her står det:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Ranitidin passerer placenta. Erfaring ved bruk til gravide er begrenset. Dyreforsøk har ikke vist økt risiko for fosterskader. Overgang i morsmelk: Ranitidin oppkonsentreres i morsmelken slik at barnet kan bli påvirket ved terapeutiske doser. Som for andre legemidler bør unødig bruk under graviditet og amming unngås.

Takk for svar [:D] Tenkte bare siden jeg hadde zantac at jeg skulle høre.. Men hvis det er noe som er laga spesielt for gravide, så tar jeg helst den da.. Blir bare nødt å ta en tur innom apoteket da...[:)]
Takktakk[:D]

Sånn, da har jeg ett par Gaviscon innabords.. å guuud d var godt [:D]

Ikke bruk Zantac. Bruk link eller gaviscon.

Back
Topp