yummie!!

CLJ

Glad i forumet
Nå har jeg eeeendelig fått bakt disse hornene som jeg har drømt og snakket om i flere dager nå!!
Horn med sjokolade i og noen med vaniljekrem i.. Så nå sitter jeg her og koser med med et glass brus og horn! Yammie![:D]

Har til og med vært litt flink i dag, da jeg har støvsugd bilen. Veldig fornøyd med dette pluss at jeg har skiftet sengklær, vasket kjøkken, vasket klær.. og sett litt tv da[8|]

Endelig kveld og snart sengetid da jeg skal opp tidlig å kjøre til Haugesund på infomøte i jobben i morgen, tjoho!![8D]

Naaam!! [:D] Så flink du har vært! Har mista alle oppskriftene mine og fant ikke en ok hornoppskrift når jeg googla så kosen i dag ble å sjekke facebook hvem som har bakt og dra på overaskelsesbesøk [8|]

ORIGINAL: RenathePro

Naaam!! [:D] Så flink du har vært! Har mista alle oppskriftene mine og fant ikke en ok hornoppskrift når jeg googla så kosen i dag ble å sjekke facebook hvem som har bakt og dra på overaskelsesbesøk [8|]

hehe, men i grunn sikkert like greit.. tar på med bakst, er helt svett enda.. [&:] Men godt var det sannelig..
Du kan få en god oppskrift hos meg, tanten min lager verdens beste horn nemlig, og de jeg har sneket meg til å lage i dag!

ja, da venter vi spent på ei deilig oppskrift [;)] ellers kan du ta med noen denne veien når du kommer i morgen...

Hehe, selvfølgelig tar jeg med [;)]

okei, oppskrift:
12-15 dl hvetemel (jeg brukte 15)
1,5 dl sukker
1 og 1/2 pose tørrgjær
1 og 1/2 ts kardemomme
1/2 ts salt
150 g smør
5 dl melk

så er det jo bare å blande alt det tørre og smøret smeltes og blandes i melken, da er den ca 37-40g..
Og heving.. jeg hevet den ca 1 time i dag, ble kjempestor deig.

Så deler jeg den opp i antall "pizzaslizer" og legger en rute med melkesjokolade inni eller dytter 1 eller 2 ts vaniljekrem inni.. Lager alltid flest med sjokolade[8|]

NAMM!!

Back
Topp