Yucca palme

Ulva

Forumet er livet
Hei dere jenter! 

Er det noen her som har grønne fingre og er flinke med blomster?

Jeg har en ganske stor yucca palme som jeg sliter å holde liv i... stakkars'n har snart bare stammen og litt grønnt i toppen igjen! Hva gjør jeg feil?

Har prøvd å vanne den minimalt...vanne den mye...la den stå i mye lys...lite lys... men nei...bladene visner sakte men sikkert.

Den står ikke i trekk og heller ikke ved varmovn.

Har dere noen gode råd å gi meg så jeg kan klare å holde liv i stakkar'n?

*hjelp*

Jeg har ikke en eneste grønn finger, men biologi læreren min sa en gang at man måtte koseprate med de dersom det så ut som de skulle dø!!

jeg og har en jukka palme.. det er nå en palme iallefall.. men jeg merket det at den ikke likte å være bløt.. da begynte bladene å visne... men if.t til palmer, så er ikke håpet ute, før stammen begynner å skrumpe inn..

hva med å beskjære den, og se om du får nye skudd da?

med tanke på vanning, så tror jeg det skal være moderat... mer enn en kaktus, men mindre enn en azalia..

jeg skylder på husmorspøkelset her i huset jeg, for at jeg klarer å holde liv i blomstene mine.. for egentlig tar jeg livet av det meste... ha holdt liv i 2 slike azaliaer i 2 mnd,(og dem MÅ ha vann anenn hver dag, aldri tørke, og ikke stå i vann.. vriene blomster) og tilogmed fått en halvdød orkide til å blomstre igjen... stell av blomster av like mye å si med atmosfæren i huset som hvordan man steller dem... har tatt livet av mange kaktusser og sukkulenter... slike som liksom skal være litt hardføre...

Lykke til med palmen =)

Jeg har myye planter men yuccaen er visst den eneste jeg har problemer å holde liv i...

Stammen er fast og fin, og den får vann ca 1 gang i uka samt litt blomsternæring nå og da men ser ikke ut til å hjelpe noe særlig... [&:]

Har min stående i vinduskarmen jeg...  (er ikke så veldig stor ennå,hehe)
Har morgensol, men ikke resten av dagen...
Vanner bare når jeg husker det (ikke så ofte) hehe...

mamma hadde en haug med sånne palmer. har vel enda og.
men på pottene de står i, så er det sånne "doseringskammere" om du skjønner?
vet ikke om du har slik på potta di?

Back
Topp