Yucca palme

Ulva

Forumet er livet
Hei dere jenter! [:)]

Er det noen her som har grønne fingre og er flinke med blomster?

Jeg har en ganske stor yucca palme som jeg sliter å holde liv i... stakkars'n har snart bare stammen og litt grønnt i toppen igjen! Hva gjør jeg feil? [&:]

Har prøvd å vanne den minimalt...vanne den mye...la den stå i mye lys...lite lys... men nei...bladene visner sakte men sikkert.

Den står ikke i trekk og heller ikke ved varmovn.

Har dere noen gode råd å gi meg så jeg kan klare å holde liv i stakkar'n?

*hjelp*

hehe...jeg har en yucca-palme som omtrent er den eneste jeg klarer å holde liv i[8D]

Å? Hva gjør du med den? Hvor ofte vanner du? Jeg har masse planter men yucca palmen er den eneste som jeg sliter med...

Det er vel den eneste jeg ikke ønsker å ha.. vet det er tull men husker den tid når jeg var liten, da det gikk historier om at disse plantene hadde av STORE edderkopper gjemt inni jorda/stammen.. ..hehe[:D][:D]

Noen andre som husker det/har hørt det?[:D]

ORIGINAL: ~Nathalies mamma~

har du prøvd å skifte jord på den? event plante den over i større potte? Næring trenger jo plantene, pleier å komme seg her visst de får de tingene jeg har nevnt hvertfall[:)]

Gir alle blomstene mine blomsternæring men ser ikke ut til å funke på Yuccaen... nå er det heller ikke så lenge siden jeg kjøpte den. Men får kanskje bare prøve å skifte jord på den da, så får vi se om det blir noe bedre...

ORIGINAL: ~lilla gumman~

Det er vel den eneste jeg ikke ønsker å ha.. vet det er tull men husker den tid når jeg var liten, da det gikk historier om at disse plantene hadde av STORE edderkopper gjemt inni jorda/stammen.. ..hehe[:D][:D]

Huff ikke si sånnt da... er jo like før den går rett ut vinduet nå...heheh... Er nok bare tull og oppspinn det da...

ORIGINAL: Ulva

ORIGINAL: ~lilla gumman~

Huff ikke si sånnt da... er jo like før den går rett ut vinduet nå...heheh... Er nok bare tull og oppspinn det da...

hihi.. mulig det var noen edderkoppsmuglere som brukte disse plantene til smugle inn disse ekle krypene.. [:D]

Back
Topp