Yttertøy

Ekornmamma

Ønsker oss en liten en
Julikulene 2020
Har dere tenkt noe på dress til høsten/vinteren? Regner med vi må ha noe det går an å krabbe litt rundt i ute. Men syns det er vanskelig å finne noe. Ser så tynt ut alt sammen. Og så dyrt da!!! [emoji44]
 
Vi har fått en regndress i gave og har arvet en ytterdress så regner med at vi er i boks. Hadde vi ikke arvet ville jeg kjøpt noe. Trenger ikke være så tykt! En tynn dress med lag-på-lag under varmer vel så godt :). Tenker kjøpe noen yttertrekk til å ha på bena. Sko får vente til han går :p.
 
Sattser på å få barnehageplass i januar så da må jeh uansett kjøpe. Bruker og mye bæretøy så da må jeg ha dress. Tenker å kjøpe parkdress og bruke lag på lag under
 
Jeg kjøpte høstdress til minsten forrige uke. Fant en på salg til halv pris.[emoji4] I vår kjøpte vi vinterdress på salg til halv pris, måtte satse litt på størrelse, og det ser ut som om den vil passe perfekt i vinter. Det er fortsatt litt salg rundt omkring så kan jo hende du er heldig og finner en billig høstdress. Vinterdressene er vel på vei inn i butikken nå, så der er det nok litt mer å velge i. Har du sjekket reima.com? Der har de ihvertfall hatt en del dresser på salg, men mulig det er utplukket nå. Og enig at du ikke trenger så veldig tykk dress hvis du har lag på lag med ull under[emoji4]
 
Hvor nødvendig er det egentlig med dress? Og hva bruker man på beina når dem ikke krabber eller går enda? :p
 
Ser ikke poeng med med dress ute før barnehagen. Regnbukse og jakke nå som de er litt aktive. Men er ikke så mye ute når det er kaldt og dresser hemmer bevegelse..
 
Fikk en fleecedress av mamma, som blir å passe han nå til høsten/vinter, så kjøpte vi en vanntett tynndress før sommeren, som også blir å passe nå til høsten. Får se om vi kjøper noe mer før barnehage, tar det litt etter som vi ser behov:)
 
Vi hadde en eldre modell av denne https://lekmer.no/barneklar/yttertoy/overaller/kuling-outdoor-babydress-flinga-navy til eldstemann som er novemberbarn. Brukte den mye, og holdt lenge. Brukte den den første tiden i barnehagen. Dressen tåler en vannsøyle på 10000 og den er myk og god å bevege seg i. Jeg synes det er umulig nødvendig å kjøpe dyrt reima ol. til unger som bare ruller rundt og sitter på akebrett. Viktigste er at de er vanntett og holder varmen.
 
Hvor nødvendig er det egentlig med dress? Og hva bruker man på beina når dem ikke krabber eller går enda? :p
Spørs jo hvor mye dere er ute. Vi har to eldre barn, og er dermed mye ute. Lillebror må også være med på fotballkamper/skirenn osv i tiden fremover. Og tviler på at han synes det er greit å sitte i vogna hele tiden, så vi har helt klart behov for dress. I tillegg skal han begynne i barnehage i desember, og der er de også mye ute. Men det er jo forskjellig hva man har behov for. Hadde dette vært nr 1 så hadde vi kanskje ikke hatt det samme behovet før han evt begynte i barnehage.

Med de to andre brukte vi stonz før de kunne gå [emoji4] regner med det blir noe sånt nå også[emoji1]
 
For oss er det absolutt nødvendig med dress fra rett rundt de fyller året. Vi er mye ute og jeg orker ikke lenke ungen fast i vogn eller kun gå ut når det er tørt, for det blir jo aldri. Kommer til å bruke fotposer type stonz eller lignende.. Håper bare vi er ut av skinnen til da. Har bestilt en spessialbukse i ullflis til å bruke som utenpå bukse frem til da.
 
Har dere tenkt noe på dress til høsten/vinteren? Regner med vi må ha noe det går an å krabbe litt rundt i ute. Men syns det er vanskelig å finne noe. Ser så tynt ut alt sammen. Og så dyrt da!!! [emoji44]
Kjøp gjerne brukt [emoji2] Er jo ofte ikke så mye brukt og slitt i de minste størrelsene [emoji846]
 
Vil bare tipse opp at XXL har parkdress fra Didriksons til 500kr (halv pris). Minste str er riktignok 80 [emoji6]
 
Back
Topp