Yttertøy til septemberbaby

Stjerneskuddene

Forelsket i forumet
Septemberbarna 2019
Hva slags yttertøy trenger man til en septemberbaby? Ser at de har en del fine utedresser på salg nå. Men behøver man det til en nyfødt baby? Eller ligger de mest under dyna i vognen i starten? Litt kjedelig å kjøpe noe i størrelse 50/56 også ikke få brukt det...
 
Åh, det lurer jeg på også! Jeg har kjøpt en Lillelamdress i str 62, men er også usikker på dette med utedress (type bobledress).
 
Jeg har også tenkt litt på det samme, tematurene i september er også veldig varierende. Jeg har kjøpt en ulldress og håper lille kan bruke den.
 
Trenger bare ulldress i en god vognpose i vogna. Kanskje en ulljakke til bilstolposen. Utedress trengs nok ikke før dere skal begynne å leke i snøen, som vil si vinteren 2020/2021. Ytterjakke kanskje når dere begynner med sportsdelen, men bare ulldress/ullgenser holder lenge der også :happy:

Ulldressene til Lillelam er kjempefine. Jeg har også god erfaring med ulldress fra Reflex om man ønsker et litt billigere alternativ. Ellers er hjemmestrikk også helt topp!

Bæremødre har kanskje andre erfaringer?
 
Jeg har hatt en februarbaby, en maibaby og en desemberbaby. Har aldri hatt behov for yttertøy (type jakke og utedress) før de var store nok til å sitte på bakken selv. Har ingen slike plagg under str 74.

Jeg bruker endel sjal og har brukt gode fotposer og gjerne en vindtett lue, men ellers bare ullundertøy i sjalet. Bruker elastisk bæresjal, og babyen ligger da inntil min kropp og får kroppsvarme. Jeg har brukt en romslig fleece og mannens vindjakke utenpå sjalet, og syns det er enklere å regulere babyens temperatur på den måten, enn å ha påkledning inni sjalet.

Ellers har jeg kun brukt strikka klær i vogna så lenge babyen ligger i en pose. Vindtett yttertøy har først vært aktuelt for oss når barnet skal sitte i sportsvogn og kanskje ut og studere grøftene:happy:
 
Takk for masse gode svar! Tror jeg dropper ytterklær og satser på at ull holder. Får heller kjøpe etter fødselen hvis det blir nødvendig :)
 
Når gutten min ble født i mars for noen år siden kjøpte jeg en vindtett fleece dress fra POP i str. 62, fikk ikke brukt den så masse, men litt. Da vi er veldig mye ute.
Men nå blir det kunn litt strikka klær å en god vognpose. Bor langt nord, å går vinteren kjapt i møte :p
Så får vi heller glede oss til våren å kjøpe inn en skikkelig dress da :)
 
Datteren vår var født i juni, jeg kjøpte vintetdress første vinteren, men det var helt unødvendig. De behøver ikke første året er min mening da. Så lenge de ikke går, ser jeg ikke behovet. Man legger uansett ikke en baby som ikke kan gå rett på snødekt bakke.
Brukte ellers mye ullfleece dress fra nøstebarn,den var gull verdt. Blir å kjøpe det nå også.
 
Vi har kjøpt voksi vognpose,med dun og ull og jeg skal strikke masse så håper det blir nok. :)
 
Hva slags yttertøy trenger man til en septemberbaby? Ser at de har en del fine utedresser på salg nå. Men behøver man det til en nyfødt baby? Eller ligger de mest under dyna i vognen i starten? Litt kjedelig å kjøpe noe i størrelse 50/56 også ikke få brukt det...
Greit med en dress i ull eller fleece. Helt unyttig med dress som er vann/vindtett.
 
Har lurt på det samme. Endte opp med en dress i vindfleece fra POP og en lillelamdress i tykk ull. Aner ikke ennå om noe av det kommer til å være nyttig.
 
Til forrige unge, som er født i slutten av august, gikk det i ulldrakt/dress. Kjøpte ikke vind/vanntett før han skulle krabbe på bakken om våren.
 
Back
Topp