Yttertøy til de små

CathogBen

Elsker forumet
Hva bør man investere i nå snart?

Tenkte å handle inn regntøy, parkdress og en egen ytterjakke som er litt sånn mellom varm.

Trenger jeg alt dette?

Har noen gode råd eller anbefalinger angående dette?

Det hørtes bra ut det! Og så Gore-tex sko, ullhals, ull-luer, regnvotter og vanlige votter.

Kommer du til å være ute å leke i sandkassa med han når det pøsregner med det første? [8D]

Jeg ville kjøpt en parkdress, var veldig fornøyd med Stormberg, til eldste, og en god jakke.

Jeg har en tynn "allværsdress" fra Reflex i passe str nå (74), regntøy og Reima uten fôr i str. 80. Jeg sliter litt med fottøy, men har kjøpt noen wannabeconverseHMsko til han nå, også har jeg jo Stonz'a som går fint utenpå OleBrummtøflene [8D] Fottøy blir så mye enklere når han begynner å gå [;)] Nå har jeg barnehagegutt allerede da, så han kommer jo til å oppholde seg i sandkassa også etter at det har regnet. [;)]

ORIGINAL: Durken

Kommer du til å være ute å leke i sandkassa med han når det pøsregner med det første? [8D]

Jeg ville kjøpt en parkdress, var veldig fornøyd med Stormberg, til eldste, og en god jakke.

Ikke jeg, men tipper han vil være ute å leke i barnehagen sånn i ruskevær og etter regn i våt sand osv.. Men kanskje det holder med en vanntett dress?

Det kommer jo an på når han skal i bhg, og hvordan bhg det er.
Der eldste min går så har de visjon "uteglede for alle" så de er stort sett ut hvertfall 50 % av dagen, uansett vær.

Selvfølgelig ser de det jo litt an på de minste som ikke beveger seg noe, men kunne ikke klart oss uten regntøy !

Her har jeg kjøpt in:

1 regndress
1 høstdress (som ikke er alt for tykk)
1 yterjakke
2 vinterdresser

Alt er kjøpt på Lindex faktisk. Har hvert heldig å funnet høstdressen og de 2 vinterdressene til 70% salg på lindex og det er merket FIX som vistnok skal være veldig bra. Har kjøpt alt i str. 80, så jeg håper det holder ut vinteren, men hvor lenge er det forventet at de kan bruke str.80? Han har allerede begynt å bruke litt i str. 80 nå.

Er ikke str 80 9-12 mnd?
Men min erfaring er at utetøy som regel er mye større enn vanlig klær.. Plutselig så skyter de fart da, så er jo ikke alltid så lett å beregne hvor lenge klærne varer  [:)]

ORIGINAL: Isilra

Er ikke str 80 9-12 mnd?
Men min erfaring er at utetøy som regel er mye større enn vanlig klær.. Plutselig så skyter de fart da, så er jo ikke alltid så lett å beregne hvor lenge klærne varer  [:)]

Jo stemmer 9-12 mnd. Burde nok kjøpt i en str. større, men husker bare at søskenbarnet til lille gutt var 80 sinnsykt lenge. han var vel 14-15 mnd før han gikk over til str.86, så krysser fingrene for at det holder ut vinteren. eller hvertfall så en stund ut på vinteren da[:)]

Mener at eldstemannen (født i oktober) hadde 80 ut hele vinteren.. og da var han jo 1,5 år. Men han er vel litt under gjennomsnittet kanskje [:)] Ikke veldig liten altså, men ikke akkurat den største i sin aldersgruppe, hehe.

Store her begynte vel å bruke 86 da hun var rundt 1 og halvt. Og har brukt det helt til nå egentlig.
Lagt bort nå i våres, siden da skøyt hun plutselig i været.

Kunne fint bruke 80 i utetøy hele vinteren hun fylte 1 hvertfall ! Brukte tilogmed noe 74..
( Hun er født i januar, så blir jo så og si det samme )

Når ungene begynner i bhg ville jeg ikke vært uten regntøy nei! I vår bhg bruker de særlig regnbuksene ofte, selv om det ikke regner. Våt sand og vått gress gjør særlig de minste barna fort våte. Jeg har regntøy, reimadress og ulltøy som yttertøy. Samt reimasko (litt like Stonz), luer og votter i ull.

Jeg bestilte høstdress i str 86 jeg.
Så får den heller være litt stor [:)]
Han bruker jo 74/80 i vanlige klær.

ORIGINAL: BlessItBe

Jeg går også for 86, og så bruker jeg den lenge...

ORIGINAL: Fru Riskorn

ORIGINAL: BlessItBe

Jeg går også for 86, og så bruker jeg den lenge...

Ja, ikke sant. Kan jo hende de bruker 86 neste høst også, hvem vet [:)]

Hvor kjøper dere yttertøyet? Er bare sommmersalg i de butikkene jeg har tittet i... Og jeg trenger sårt en litt tynn jakke som snuppa kan ha på kjølige dager og utover høsten.

ORIGINAL: Lindas79

Hvor kjøper dere yttertøyet? Er bare sommmersalg i de butikkene jeg har tittet i... Og jeg trenger sårt en litt tynn jakke som snuppa kan ha på kjølige dager og utover høsten.

Jeg bestilte fra www.barnihagen.no .

Jeg handler ikke regntøy, en reima dress holder i massevis på vestlandet [;)] Og en jakke da...

Er Reima å fortrekke fremfor Reflex eller omvendt? 

Back
Topp