Yttertøy til barn med innebygd sensor

En tråd i 'Utstyr til foreldre og barn' startet av Kengu, 25 Jan 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Trekløvermor Første møte med forumet

Jeg tror ikke så mye på et slikt opplegg med sensor i klærne.. Hva er poenget med det? Da må en alltid gå med same dress for å måle på noe aktivitet osv..
    Jeg har bedre tro på en klokke med telefon funksjon som jeg har kjøpt til min eldste sønn på 5. Med den kan jeg også se aktivitetsnivå i appen og masse andre ting, men hovedformål er at sønnen min kan ringe meg og faren, samt andre familiemedlemmer kan ringe ham.
    Det er ingen spill i klokka, så han kan ikke leke med den. For han og oss er det en kommunikasjonsmiddel med andre ekstra kjekke funksjoner som jeg nevnte ovenfor.

2. Lillesnille:) Forumet er livet Desemberskattene 2014

Dummeste og mest unødvendige jeg har lest om i dag ihvertfall

• Liker Liker x 1
  3. Armadillo Glad i forumet

Helt unødvendig. Tror vi greier å kle på ungen godt nok i forhold til været (om det var det den skulle beregne, har ikke lest artikkelen), og ungene er da aktive nok uansett, så om det var det det handlet om syns jeg i alle fall det er vissvass. Foreldrene trenger ikke akkurat flere unnskyldninger for å stå/sitte med telefonen når de egentlig skulle vært med barna å lekt. Ikke trenger barna å pushes til å røre seg mere, heller oppmuntres via voksne/andre barn som leker dersom de er for inaktive og for eksempel blir kalde. Skal barna være "flinke" å fylle opp et aktivitetsmål eller noe på en eller annen app, frykter jeg at vi får enda større problemer på trene/spisefronten i fremtiden, der mange utvikler sykdommer relatert til dette.

• Liker Liker x 1
  4. Politifrue Juni12s sporty VIP

Helt unødvendig.

5. Sylvanas Forumet er livet Himmelbarn Sommerfuglene 2017

Du skulle hatt deg en aktivitetsmåler istedet. Jeg har en fitbit, merker lite til den. Bruker den som en klokke for det meste, alt annet går helt automatisk.

Men ser ikke poenget med å overvåke barn på den måten.

6. Mammavenn Flørter med forumet

Nei. Ser ikke vitsen. Trivsel, lek på barnas premisser er best. De skal ikke ,leke for å oppnå noe, men for å bruke kroppen og utvikle seg.

7. MissyC Elsker forumet

Hahah!! Sooo true..jeg er i samme båt som deg

8. Blue Angel Guest

9. :)Solsikke:) Forumet er livet JuniJubel2021 Desemberskattene 2014 Januarlykke 2019

Haha skal vi styre barna ifra mobilene nå?

10. Makko med 3 gull Gift med forumet

ikke veldig nøyaktig. Jeg og søsteren gjorde nesten det samme en dag i ferien (vi gikk da sammen hele dagen), hun endte med over dobbelt så mange skritt som meg!

11. Strikkefrue Forumet er livet Maiblomstene 2017 Himmelbarn

Helt unødvendig:) Det får være måte på hvor mye man skal kontrollere.

12. Blu-Ray Forumet er livet Novemberlykke 2015 Oktoberskattene 2015

Ikke interessant for min del :) Da jeg har en som er veldig aktiv uansett :p

13. M+A=baby Forumet er livet Marsboerne VIP Sommerfuglene 2017

Jeg ser jo at hun er aktiv, trenger ingen sensor for å se det;)

Del denne siden