Yttertøy til baby

Eskimo28

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Augustbarna 2021
Septemberlykke 2021
Utmarsj 2024
Jeg er førstegangs og har tenkt litt på dette med yttertøy! Lille ligger alltid i vognpose, så akkurat nå går det i tykke ulldresser. Men hva med når sommer/høsten kommer og hun er i f.eks bæretøy ute/sittedelen til vognen. Hva skal hun ha på seg da? De tykke ulldressene blir jo svært varme, så de utgår. Samtidig føles det rart å bare ha på vanlige klær. Om det er vind vil ikke en tynn ulldress hjelpe særlig.

Hva tenker dere å ha på babyene mot høsten? Parkdress? Jeg kom over noen kjempefine dresser fra Wheat, men vet ikke om det er noe poeng i å kjøpe en lett parkdress før hun går.
 
Jeg er førstegangs og har tenkt litt på dette med yttertøy! Lille ligger alltid i vognpose, så akkurat nå går det i tykke ulldresser. Men hva med når sommer/høsten kommer og hun er i f.eks bæretøy ute/sittedelen til vognen. Hva skal hun ha på seg da? De tykke ulldressene blir jo svært varme, så de utgår. Samtidig føles det rart å bare ha på vanlige klær. Om det er vind vil ikke en tynn ulldress hjelpe særlig.

Hva tenker dere å ha på babyene mot høsten? Parkdress? Jeg kom over noen kjempefine dresser fra Wheat, men vet ikke om det er noe poeng i å kjøpe en lett parkdress før hun går.
Jeg kjøpte en parkdress fra Reima på supersalg i vinter i str. 74. Tenkte å bruke den når høsten kommer og lille sitter i sportsdel/bæresele når hun er våken. En venninne av meg sverget til en dress i vindfleece fra Polarn o Pyret, i steden for parkdress, så har vurdert en sånn en også.

Vi har Ergobaby bæresele. Den har et regn- og vindtrekk (med hette og fleece på innsiden) som en kan trekke utenpå selen for å skjerme lille for vær og vind. Det kan jo være aktuelt dersom en synes det blir mye å kle på en parkdress.

Til vognen har vi stormtrekk til sportsdelen, det er jo både vind- og vannavstøtende. Ser for meg å kle på et lag med tykk/tynn ull (alt etter tempen ute), putte lille i vår-/høstposen så dekke til med stormtrekket når lille skal sove i vogna utpå høsten.
 
Til storebror hadde jeg parkdress fra reima som han brukte når han satt i bæreselen eller i sportsdelene på høsten. Også hvis han lå på terrassen hjemme å akte seg litt rundt.
 
Back
Topp