Yttertøy til aprilbaby

BareEnMamma

Glad i forumet
*MIA*
Jeg har bestemt meg for at det skal holde med en fleecedress som yttertøy til minien da vi bor i Stavanger og han har en god vognpose. Men hvilken størrelse kjøper jeg? Er redd for å kjøpe i str. 56 da han kanskje vokser fort ut av den, men blir 60/62 for stort for en liten en? Kan jo evt brette litt tenkte jeg. Hmmm, hva syns dere?

Sent from my iPhone using BV Forum

Vanskelig å si! Kan du ikke vente med å kjøpe dressen til babisen er født? Om du får en stor baby vil jo alt i 56 bli fort lite! Det du kan gjøre er å kle babisen i etpar lag ull i starten om du skal ut å trille, også kjøper du en dress så fort formen er ok :) Jeg hadde dress i 56 og 62, fikk brukt den i 56 en god stund. Men hun var ganske smal og lang da :)

Jeg har bestemt meg for at det skal holde med en fleecedress som yttertøy til minien da vi bor i Stavanger og han har en god vognpose. Men hvilken størrelse kjøper jeg? Er redd for å kjøpe i str. 56 da han kanskje vokser fort ut av den, men blir 60/62 for stort for en liten en? Kan jo evt brette litt tenkte jeg. Hmmm, hva syns dere?

Sniket litt;)
Det kommer jo litt an på størrelsen på dressen. Noen er fryktelig store i størrelsen. Jeg kjøpte en fleecedress i str 56 (reima) da jeg hadde termin i september. Synest den i str 50 så fryktelig liten ut. Jeg ville nok ha ventet til den lille kom:)

Nå har jeg en jente som ble født 5 uker før termin og er litt liten altså. Men den fleecedressen i str 56 fra reima er faktisk litt stor enda og hun blir 7 måneder til helgen:D bruker fremdeles en del tøy i 56. Hun er mellom 6,5-7 kg nå:)

Jeg har kjøpt en fra newbie i str 50/52. Er en slags kjørepose dress uten ben, ypperlig til å bruke i bilsetet feks. De ligger jo godt nedi pose og evnt dyne, tepper osv så trenger nok ikke kle på så mye. Kjøper etter behov men greit å ha i den minste str til og begynne med :)

bruker nok ullklær og div. tepper i tilfelle.. babyen ligger jo bare der, så å drive å kle på synes jeg blir mye arbeid.. skal jo pakke opp og skifte og da er det lettere å hive tepper på vask. de kan som regel tørketromles mer enn dresser også..

Takk for gode innspill! Jeg tenkte bare en fleecedress til bilkjøring og slikt. Mamma har kjøpt en kjempefin i str 60 til han uansett, så da ser vi an hva vi finner på i starten :)

Blir å bruke det jeg strikka til minstemann i ull om det blir kaldt. Ellers så blir det en tynn vognpose frem til varmen slår inn ;)

Jeg har en fleece overall i 56 pluss at jeg har mye ull og strikketøy i 56. Så om frøkna er større kjøper jeg da hvis det er behov etter jeg har født ;) Hvis hun ikke bruker 62 før sommeren er det jo ikke behov så ser ann jeg..

Til mine to første brukte jeg bare tykk flecejakke eller ull jakke/dress i starten, så da hadde jeg i både 56 og 62. Mine druknet i 62 i starten, og de var 51 cm da de ble født.
De har jo god pose i vogn/sete, så jeg tenker at det ikke er vits med stor dress i starten.

Jeg har en bamsedress fra h&m i 56 og en kjørepose/dress (uten føtter, men med armer) i 62/68. Og så har jeg litt strikketøy i ull. Våren og sommeren ifjor vat jo helt fantastisk, og med den milde vinteren vi har hatt i år kan vi jo være like heldig. Er ikke sikkert det blir så mye ut den første måneden, og vips så er det kjempevarmt ute! Ville ikke kjøpt for mye hvis jeg var deg. Vi har kjøpt brukt og fått i gave.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Av ytterklær så tenker jeg ikke at vi trenger noe særlig yttertøy da det er minimalt han skal være "ute i friluft" den aller første tiden.
I vognen pakker vi jo godt inn med poser/tepper o.l.
I bilen så blir det ulldress e.l. + teppe.

Men, ang størrelse så tenker jeg 56 er en safe størrelse å kjøpe.
Str 50 kan det hende de fort vokser fra om det er litt størrelse på dem.
Str 62 tror jeg de drukner i i begynnelsen.

Vi er heldige og har flere i familien som gjerne vil strikke til nurket. Også har vi fått litt arvetøy. Derfor tenker jeg ikke at det er noe jeg trenger å kjøpe inn.

Men, hadde vi ikke hatt noe ville jeg ha kjøpt inn en sånn myk god (litt fora) dress i str 56. Hadde den blitt for stor så hadde vi kjøpt ny i str 50 første uka :)

Går også for ull e.l og tepper/dyne :-)
Syns gjerne yttertøy blir stivt og vanskelig i bruk på så små, men fleecedress som du nevner er nok fint :-)

Back
Topp