Yttertøy på de små

Snart-mamma-til-3

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Hva kler dere på de små om dagen hvis dere skal ut på trilletur ?? Jeg er nødt å hente storesøster i bhg hver dag men sliter sånn med hvor mye/lite jeg skal kle småen i [emoji28] det er ikke kaldt ute men heller ikke kjempe varmt. Han ligger i vognen i babynestet og med dyne over seg. Men hva skal jeg kle han i? Pleier å ha på han body,strømpebukse,sokker,lue og en tynn jakke pluss bukse. Er det for mye når han ligger i nestet og har dyne på ??

Her har jeg på henne vanlig inneklær, men med lue og dundyne over. Hvis jeg skal ha henne ut av vogna får hun en tynn strikkajakke på og ullsokker. Men ja, er vanskelig nå. I sola er det plutselig 20 grader, men så går sola og det begynner å blåse og da blir det skikkelig kaldt igjen.

Det synes jeg hørtes veldig mye ut, med mindre det er mye kaldere der du bor enn der jeg bor.Mi ligger i babynest med en tynn ulldress og et Lillelam- ullpledd over seg. Ingen lue når hun ligger nedi vogna, bare om hun skal opp i bæresela. Jeg tar også på henne tjukke ullsokker om hun skal være i bæresela (for da henger jo føttene utenfor. Her er det alt mellom 11 og 17 grader for tida. Som regel 15 eller mer når vi går ut (men under 10 tidlig om morgenen).

Hun er varm og god. Om de blir svette har de på seg for mye klær. For mye klær, svette og overoppheting er er større og mer utbredt problem enn at de har på seg for lite :)

Jeg har på henne body og strømpebukse og en tynn ulldress fra joha. Pluss lue. Jeg bruker bestandig lue på henne når vi skal ut. Selv om det bare er til og fra bilen. Bruker heller en tynn lue enn ingen lue.
Har dynen i vogna nå, men blir å bytte til vognposen snart tror jeg.

Bruke alltid hue ute. Brukar alltid strikkasokker i ull. I vogna brukar eg vognposen no (heimestrikka med tynn dundyne) og vanlig inneklede :)

Når vi går om morraen er det aom oftest 5-6 gradee ute. Ligger i bukse,body,ullsokker og lue. Har koseteppe pg dyne over seg. Kjenner hun er god og varm.

Anbefaler deg å kjenne i nakken på ungen om påkledingen holder.

Vanlige inneklær + tynn lue, under dundynexsmile5

Har bilstolposen i vogna, legger ho med klær (body. Strømpis/bukse), lue, dyne og vognteppe. Fottrekk over.

Her har han stillongs og body, en tynn lue og dyndyne. I går byttet vi ut dundynen med høstpose. Pleier å kjenne på han om han er kald underveis, og det har han ikke blitt så langt. Bor på sørlandet :)

Inneklær og kanskje en tynn ulldress, tynn lue og ekstra sokker på hvis det er kjølig. Over seg har han stort sett bare helseteppe. Han er så varm av seg og ligger lunt og godt nede i vogna oppå lammeskinnet.

Vanlig inneklær og tynn ulllue. Evt tynn strikkejakke over. Og dundyne! Ikke strømpebukser under

Har også hatt vanlige klær, en tynn jakke og lue, men da vi var ute i dag var det litt kaldere... alt som hadde vært under dynen kjentes varmt og godt, men hun insisterer på å ligge med armene over hode å de var blitt kalde... [emoji53] meget vanskelig å få «brettet» de ned [emoji38][emoji85] Noen forslag?

Har også hatt vanlige klær, en tynn jakke og lue, men da vi var ute i dag var det litt kaldere... alt som hadde vært under dynen kjentes varmt og godt, men hun insisterer på å ligge med armene over hode å de var blitt kalde... [emoji53] meget vanskelig å få «brettet» de ned [emoji38][emoji85] Noen forslag?

Mini ligger konstant med hendene over hodet, han får begynne med votter når det blir litt kjøligere :hilarious:

Sniker fra Juni.
Vi bruker ei tynn merinoull jakke, men har på ei tjukkere jakke de kalde dagene, da er han ikke kald på hendene..

Sniker litt her, har ikke baby enda- men min søster har en liten en som sover mye i vogn. Vanlige klær, tynn lue, evt votter hvis hendene er over dyna, og en god dundyne eller tynn vognpose. Saueskinn i bunn er veldig fint da det regulerer temperaturen godt og forhindrer svett rygg! [emoji5]

Back
Topp