yttertøy og sko, hva kjøper dere?

Litle Lady

Glad i forumet
Syns d er vanskelig å finne fram i jungelen av yttertøy og sko, hva som er bra og ik... særlig med tanke på barnehagen.. Hva kjøper dere og hvorfor? Og er d dyreste alltid d beste?[:)]

I fjor fant jeg troll vår/høst dress på halvpris da på senhøsten, brukte den med ull under og viking sko - tørr og varm hele vinteren, ikke en eneste dag med våte sko selv i slaps og regn!

Kjører samme opplegget i år, fant ikke veslas størrelse på høst/vårdress salget, men babyshop hadde 25% på trolldressene med ulldress inni, så da ble de under 1000 lappen så da slapp jeg å kjøpe ny ulldress.

Fått mange positive tilbakemeldinger fra barnehagen om at hun er tørr og varm - bare en gang hun hadde vært kald, men da hadde hun hatt bomullsgenser og ikke ull under... Jeg synes i allefall at det er enklere med en dress man kan variere med antal lag under enn de tykke varme vinterdressene som ofte ungene koker inni... Personlig synes jeg alle jeg har vurdert virker veldig stive og lite bevegelige.

Reima har visst fått totalslakt i test i år - var vel en name it dress som fikk best resultat tror jeg.

I år har jeg valgt Reflex dress til begge jentene.
Hadde Reflex til Elise i fjor og var super fornøyd med den.Fikk de på tilbud til 399 så det var jo veldig greit.
Vintersko har jeg kjøpt Viking til Elise de kjøpte jeg på tilbud var satt ned fre 799 til 479,har ikke kjøpt vintersko til Ella ennå men så de hadde tilbud på G sport Viking vintersko til 399 så tenkte å gå å se på de.Cherroxer har mamma kjøpt til de på spar kjøp kostet 99 kr.Prøver det ut å ser,funker de ikke kjøper jeg nye.Jeg synes det er greit å gi andre ting sjansen,å se om det funker.Er jo ikke alltid det dyreste er det beste heller.

HAr arva en del klær som jeg bruker i bhg, klær som ikke gjør så mye at dem slites hull i [8D] Er et litt anna aktivitetsnivå der enn hjemme [;)]
Men fortsatt klær som fortsatt er varme og vanntette selvfølgelig [;)] Cherrox på føttene eller når det er frost, Umbro vintersko. Di kjøpte jeg på den lokale sportsbutikken her når di la ned i fjor, 70%, så dem ble jo nesten gratis [8D]

Hjemme har jeg reima vinterdress, og samme skoene/støvler som vi bruker i bhg [;)]

JEG er en av dem som blir helt forvilla av alle reklamer&annonseringer dem har på klær&sko til barn!

I fjor hørte vi at Coop Obs sine vintersko var VERST, og det ETTER å ha kjøpt dem (nei jeg abonnener ikke på Foreldre&Barn, men allikevel, jeg fikk med meg dette), men de skorna viste seg å være TOPP!!!

Men mora mi kom allikevel med Ecco, så han hadde to par. Ecco var best, sa mor...Joda de var greie, men Coop Obs sine "verste" holdt MYE mer på varme, slitasje, fuktighet osv.

I år ville jeg kjøpe hos Skoringen...men det ble til ett "sikkert" kjøp: VIKING.
De er og ser likedan ut som de fleste vintersko, men i år ville jeg være den "fornuftige mora" som gikk for Viking. Tåpelig kanskje, men de fleste her sier at Viking er best;).
Så får man bare håpe da![:)]

Han passer heldigvis vinterdressen fra Obs fra i fjor enda bedre nå, så har ikke hatt behov for ny...men skulle jeg kjøpt en hadde det vært på Obs, Friends sin[:)] 

Siden vi bor her vi bor ser jeg på vannsøyle på dressen og pusteevne. Han har en dress hjemme og en i barnehagen og kjøpte begge to på salg i fjor vinter/vår. Kjøpte en reima-dress til nesten halv pris og friends-dressen fra Coop til halv pris. I fjor hadde han et par viking goretex vintersko og et par kamik støvler med uttagbart fôr. Regner med det blir det samme i år også. Vinterskoene fikk han av svigers og støvlene fikk han av mamma så vi slapp å bruke penger på det selv. Og nei, dyrest er ikke alltid best, men det er som regel bedre enn det billigste som du finner på f.eks. Sparkjøp, selv om ungene uansett overlever fint med slike dresser også.

han passer enda reima dressen fra i fjor, så den brukes i år også.
stemoren min kjøpte ponny vintersko på salg i høst, å di passer perfekt med lester oppi.
så kom billig ut av det i år[:)]

Back
Topp