Yttertøy høst varm 10mndr baby

En tråd i 'Utstyr til foreldre og barn' startet av Sillynelly, 23 Aug 2021.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Sillynelly Flørter med forumet

Vi har en varm liten fyr på 10 måneder, som synes ull rett inn mot kroppen blir fot varmt. Han krabber, men står ikke enda. Sitter derfor mest i vogn, oppi en tykk voksipose. I vår landsdel kan vi oppleve alt fra sommertreff til ca 0-føre i september.

Jeg vet ikke helt hvordan det er lurt å kle ham fremover. Holde ham varm nok, uten at han koker. Hva kler dere barna i når de også har pose? Dere som har kalde unger må opplyse om det, for det er som sagt ikke han her :woot:.

PS, han skal ikke i barnehage før mars, så evt krav BHG stiller til tøy er foreløpig ikke relevant.

2. B Elsker forumet

Hadde en varm baby selv. Brukte egentlig bare genser og lue, evt votter med tykk voksipose. Bare strømpebukse eller bukse på beina. De tykke posene er jo tykkere enn de tykkeste dressene, det er helt overkill i mine øyne å kle de så varmt inni en supertykk pose. Genser brukte jeg pga armene ofte kommer opp av posen, så det ikke ble kaldt på brystet, halsen. Men nå i alminnelig kjølig høstvær slik mange har, ville jeg brukt kanskje fleecegenser eller bare vanlig Genser. Ikke lue om det ikke var vedlig kjølig og blåste.

• Liker Liker x 1
  3. Veivalsa Forumet er livet Marshmallows2021 Himmelbarn Febbisbebbis'18 Snøfnuggene 2018

Vi har en mellomvarm pose i vogna nå, med saueskinn under (bruker det hele året fordi det hjelper å regulere varmen). Akkurat nå har hun bare body og strømpebukse i vogna, eller bare body. Fordi posen varmer ganske mye. Hun er helt vanlig opplever jeg, hverken varm eller kald av seg.
    Dersom det er kaldere har hun en genser/ tynn strikkejakke på seg i ull/bomullgarn så den ikke er såå varm.

Har du vårpose da, eller bruker du den varmeste vinterposen nå?

Han skal sikkert begynne å bevege seg på bakken snart, så hvis du vil ha tips til dress, så er vi veldig fornøyd med Fôret skalldress fra Polarn og pyret. Der kan du tar ut fleecefôret så det bare blir et ekstra vindtett lag når tempen er høy, også bruke fôret når det blir kjøligere eller tidlig på dagen. Bruker den dressen helt til det blir minusgrader og snø, varierer hvor mye barnet har under.

4. K+N=ML Forumet er livet

Vi brukte jakke vi, veldig glad i mini A Ture sin med glidelåsen bak når de er så små.
    Min er veldig varm, så på denne tiden hadde vi vel knapt pose i vogna enda. Men hadde i såfall vår/høst pose fra voksi og hadde nok bare den over beina. Han gikk så smått på den alderen, så da hadde han noen lette joggesko tilgjengelig og vanlige klær. Hadde også skalldress til utelek

Del denne siden