Yttertøy/dress til høstbaby?

Junifrue

Betatt av forumet
Har dere kjøpt dress eller noe lignende til babyen? Var en runde og kikket i dag, men enten er det ull eller så er det slik fluffy, syntetisk "sauestoff" i dressene. De siste årene har vi hatt varm september så tenker at dette vil bli enten for varmt eller klamt. Vil heller ha noe tynnere og supplere med teppe.

Hva har dere kjøpt til dette formålet?
 
Har dere kjøpt dress eller noe lignende til babyen? Var en runde og kikket i dag, men enten er det ull eller så er det slik fluffy, syntetisk "sauestoff" i dressene. De siste årene har vi hatt varm september så tenker at dette vil bli enten for varmt eller klamt. Vil heller ha noe tynnere og supplere med teppe.

Hva har dere kjøpt til dette formålet?

Har ikke kjøpt yttertøy. Ser ikke behovet før baby begynner å leke ute eller sitte mer oppreist i sportsvogn. Antakeligvis kommer jeg ikke til å kjøpe yttertøy før høsten 2020.

I starten holder det massevis med ulljakke, ulldress, votter/lue/ullsokker og en god pose i vogna :happy: Så det er det jeg har.
 
Har dere kjøpt dress eller noe lignende til babyen? Var en runde og kikket i dag, men enten er det ull eller så er det slik fluffy, syntetisk "sauestoff" i dressene. De siste årene har vi hatt varm september så tenker at dette vil bli enten for varmt eller klamt. Vil heller ha noe tynnere og supplere med teppe.

Hva har dere kjøpt til dette formålet?

Ikke noe yttertøy - kun ulldress fra lillelam o.l :)
 
Her går vi også for (Lillelam) ulldress i starten :)
 
Ulldress, jakke og slikt var det jeg mente med yttertøy til baby ;) Altså tøy som man tar av når man kommer inn
 
Hva med den tynne Lillelam-dressen? :)
 
Sniker.

Hadde ikke yttertøy til babyen før de første 7-8 månedene. Eller, hadde faktisk en dress men den ble aldri brukt. Hun lå jo i vogn/bilstol uansett, så ulldress og pose holdt lenge.

Signerer denne. Brukte ikke yttertøy før han kunne krype nede på bakken :)

Kjøp en heldress i ull, så har du det du trenger.
Til en i september ville jeg faktisk tenkt en tynn ulljakke, under dyna i vogna eller i vognposen trenger babyen bare strømpebukse og ullsokker tidlig på høsten. Når det blir kaldere har du en heldress i ull, og da er babyen større, så den kan du kjøpe i str 62 og heller brette opp ermer og bein. De fra name IT er veldig fine og ser mange er fornøyde med lillelam. Polarn og pyret er også bra.
 
Jeg har kjøpt ulldress. En i lillelam størelse 62, også har jeg en annen arvet i størrelse 56, men den tror jeg har krympet litt i vask. Selv om det er litt varmt så kan de sikkert være fin og ha på. Ull regulerer varmen veldig fint.
 
Har kjøpt noen ulldresser og en i fleece tror jeg i små størrelser til høsten og vinteren :)
 
Har kun hjemmestrikk. Babyen skal jo være nedi en pose utendørs. Dette er nr 4 - jeg har aldri hatt yttertøy i mindre str enn 74. Ikke jakke og ikke dress. Har hatt baby født i både desember og februar.
 
Hørte rykter om at vi får hjemmestrikket heldress også tenkte jeg å kjøpe en fra lillelam for å ha i bilstolen. Får se etter hvert hva vi ender med :)
Har to poser til vogna (ull og dun) + en som fulgte med vogna.. så der blir det nok bare tynn ull.
 
Back
Topp