Yttertøy baby

Aprilsnar2014

Glad i forumet
*MIA*
Hva bruker dere om vinteren??

Jeg syns det er veldig vanskelig å kle babyen.. Har ei jente på 7mnd.. Det er ut og inn av bil og vogn, i pose i vogna, men så nysgjerrig som hun er så kan jeg ikke "snurpe" igjen posen og pakke hun inn... I bilen skal man jo ikke ha på mye tøy, og setet begynner å bli trangt også ser jeg..

Jeg har strikket ulldress, en flisdress og en tynn boblejakke(sånn "sommer-dunjakke") å velge mellom nå, men det er snart utvokst ;)

Hva bruker dere?

Har en tynn, vindtett dundress om jeg bare skal bære han til og fra bilen ( og tar av når jeg setter han inn), ligger en tykk flisdress i stellebaggen om jeg må han han ut av vognen på tur, og i vognen bruker han en ull-hals og ullteppe pakket rundt skuldre/hals mot fjeset :) Han vil heller ikke ha vognposen strammet ;)
Når det blir minusgrader blir det nok en tykkere dress til bilen, og tykkere klær i tillegg i vognposen..

Hva bruker dere i halsen og rundt skuldrene? Set har vært minusgrader innimellom og blir så usikker for de blir jo kalde det også

Brukte kun ull på den alderen, i vogna i pose holder det med ullgenser, blir varmt nedi posen! Ulldress i bilen.

I bilstolen hadde vi dunpose, helt genialt for å slippe altfor mye klær.
Og babyen skulle uansett oppi vogn med dunpose eller i bæresjal inni min jakke, så det var greit med tanke på klesmengde.
Hadde som regel på ullundertøy og en tynn/mellomtykk ulldress utenpå der.
Mer enn varm nok!
Brukte også Nøstebarns ullfleecedress de aller kaldeste dagene.

Bruker bilstolpose, eller kun ulldresser og teppe over i bilen :) aldri mye klær der :)

Ellers har han en reimadress som brukes hvis han skal være med i bæresele. :) Reimadressene er så herlige og myke :)

Ulltøy i bil og soving i vogn. Tar et teppe over i bilen. Jakke til midt på vinteren i bil og til vogn når hun sitter i pose. Dress når hun begynner å krype på bakken selv ute. Fleecedress i bæresele.

Bruker bilstolpose, eller kun ulldresser og teppe over i bilen :) aldri mye klær der :)

Ellers har han en reimadress som brukes hvis han skal være med i bæresele. :) Reimadressene er så herlige og myke :)
Har bilstolpose, men den er desverre begynt å bli for liten for tulla vår.

Jeg bruker lue og hals i ett, balaklava. Da slipper man glipper. Har også strikket en tykk ullue, med lang hals, varmer langt ned på brystet

Jeg får baby i februar. Har kjøpt inn endel ull og fleecedresser som jeg kommer til å bruke endel, og har også kjøpt bilstolpose :)

Har bilstolpose, men den er desverre begynt å bli for liten for tulla vår.

Jeg bruker lue og hals i ett, balaklava. Da slipper man glipper. Har også strikket en tykk ullue, med lang hals, varmer langt ned på brystet

Da bruker du bare ulldress i bilen og evt. teppe over :)

Hvis hun sitter mye i vogn er jo en vindtett jakke og en vindtett lue et must da :) Anbefaler ReimaTec og Polarn og pyret! :)

Vi bruker to lag med ull, et tynt og et tykkere. Har også en tynn ulljakke mellom body og ulldress på de ekstra kalde dagene.
Når hun er våken og vil sitte opp i vogna, bruker jeg en tynn vindjakke, den fra nøstebarn.
Tynn balakava og lue oppå.

Har har jeg en strikket heldress som han bruker, og lue. Har alltid på body, strømpebukse, bukse og genser under den og så har han ett pledd over seg i vognposen. Han er alltid god og varm når jeg tar han opp.

I vogna nå bruker vi ei tynn lue med hals på, tynne votter, strømpebukse og body. Hun er da svett når vi tar henne inn ;) Hun ligger i en Voksi Urban med vindtrekk over. Du må nesten bare prøve deg frem, noen unger svetter mer enn andre.

Her har vi vinterdress som brukes hvis det er passe temp ute så bruker vi fleecedress når ho skal i bilen og vintersko,votter og lue :)

Back
Topp