Yttertøy baby i vogn

HeidiB

Elsker forumet
Lenge siden jeg har hatt en liten en, så nå grubler jeg veldig... Om jeg bruker en Voksipose (med dun og ull) i vognen, holder det med lue og ulldress på den lille eller må hun ha en vinterdress?
Dumt spørsmål kanskje..
 
Har ikke hatt vinterbaby før, men vil tro at så lenge det ikke er mange minusgrader så holder det i massevis med en ulldress og ulltøy på babyen oppi en dun/ullpose.. Tror mange har en tendens til å kle på babyene alt for masse. De ligger lunt og godt i vognen så kan vel fort bli for varmt.. Vi får prøve oss litt frem, kjenne etter på babyen hvordan hun/han kjennes ut[emoji4][emoji4]
 
Aner ikke, men vil tro det kommer litt ann på temperaturen ute.
 
Huff, tror det blir ALT for varmt med både vinterdress og dunpose. Lue og ulldress er mer enn nok! Det kan faktisk virke mot sin hensikt å ha for mye klær på.
 
Takk for svar, ja det høres ut som det blir nok med ulldress og pose :) Finner vel lettere ut av det når mini er her
 
Vil nok heller legge et (ekstra) teppe oppå posen enn å ha for mye klær nedi.
 
Et godt tips er å ha et ullteppe mellom barnet og toppen av dunposen, om du skjønner? Varmer veldig godt :) Ellers er lue og heldrakt i ull bra, og gjerne da med body og strømpebukse i ull under ;)
 
Jeg kommer i hvert fall ikke til å ha vinterdress i vognpose/bilstolpose. Jeg har kjøpt og kommer til å bruke mye ull og har sånne tynne ulldresser som er genialt til slikt bruk. På de aller kaldeste dagene skal vi nok neppe ut og trille og vi har oppvarmet garasje.
 
Vognpose med tynn ulldress tenker jeg. Storesøster var så himla varm av seg, at det holdt med bare ullklær og lue, men ulldress har vi brukt litt nå og da :)
 
Takk for svar, ja det høres ut som det blir nok med ulldress og pose :) Finner vel lettere ut av det når mini er her

Det gjør du! Da er det du som vet best[emoji4] Babyene er ofte ulike - min første er alltid varm, min andre er en frostpinne. Det merket jeg fra de var bitte små!
 
Back
Topp