Ytterklær til nyfødt/baby

Mymlen93

Gift med forumet
Oktoberfruene 2018
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Hva skal man kle dem i? Bor på kysten på Vestlandet, blir ikke suuuperkaldt her, men litt vind å regn er det en del av i februar/mars
 
Jeg har kjøpt inn ullklær, pluss overaller til å ha utenpå. babyen ligger vel for det meste godt innpakket i vognpose etc. så har eg kjøpt heldress til sånn ca 2 mnds alder :) Aner ikke hva jeg kommer til å trenge selv, men dette er min basis garderobe så langt :)
 
Jeg har fått noen flotte strikkede heldresser som jeg tenker funker bra. Ønsker meg i tillegg en god flis/ull-dress. Ellers ligger han vell stort sett i vognpose og muligens bilpose frem til våren? Men det er bare det jeg tror:)
 
Vi har ulldrakt ellers er det ho dyne utenpå og saueskinn i bunn.
 
Lillelam ulldress er helt perfekt til babyer synes jeg. Den brukte vi hver dag
 
Bor selv på Vestlandet og har kjøpt inn et par dresser i forskjellige tykkelser og ullbodyer. Kommer til og kjøpe mer ullbodyer og strømpebukse i ull
 
Har kjøpt rundt 5-6 ullbodyer, 2 ull strømpebukser og 5-6 ull longser. Pluss 6-7 par sokker i ull. Utenpå der så skal jeg bytte på å ha på en ulldress fra name it, en ulldress fra lillelam og en hjemmestrikket dress :) På tur vil han ligge i voksi pose også :)
 
Gjør som sist, ull innerst, har bilstolpose, så trenger ikkje kjempe mye ytterklær.. Kommer til å ha bomullsteppe utenpå alt av ull siden storebror ikkje tåler ta i det..
 
i vogn kun ull (body, strømpebukse og lue) i vognpose... ellers et lag med gjerne bare en ekstra ulldress når vi skal i bilen.. (Avhengig om det er snø eller ikke)
men i starten så er det ikke noe større behov for ytterklær her på vestlandet... (om det ikke blir rekord lav temperatur og masse snø vel og merke) ;-)
 
Har kjøpt rundt 5-6 ullbodyer, 2 ull strømpebukser og 5-6 ull longser. Pluss 6-7 par sokker i ull. Utenpå der så skal jeg bytte på å ha på en ulldress fra name it, en ulldress fra lillelam og en hjemmestrikket dress :) På tur vil han ligge i voksi pose også :)

Samme her :) :)
 
i vogn kun ull (body, strømpebukse og lue) i vognpose... ellers et lag med gjerne bare en ekstra ulldress når vi skal i bilen.. (Avhengig om det er snø eller ikke)
men i starten så er det ikke noe større behov for ytterklær her på vestlandet... (om det ikke blir rekord lav temperatur og masse snø vel og merke) ;-)

Vell..det var tropevarme når jeg fødte datteren min på sommeren i 2014, så du skal bare se at det blir rekord kaldt denne vinteren :p haha
 
Vell..det var tropevarme når jeg fødte datteren min på sommeren i 2014, så du skal bare se at det blir rekord kaldt denne vinteren :p haha
var ca 0,5 meter med snø når storebror kom til verden... :p (2011) og jeg var opp og ned på haukeland i en del uker i forveien... så måtte sørge for å bestille taxien faktisk 1-2 dager FØR timen min... bare for å være sikker på at jeg faktisk fikk taxi de dagene... :p
 
Sniker: vi fødte feb i år, og det vi brukte var rett og slett ull i alle varianter. Tjukt og tynt, gode luer, lammeskinn i vogna, ullteppe med eventuelt dyne over :)
 
Satser nok på ullbody+ullstrømpebukse med heldress i ull/ullfleece utenpå og lue. Babyen skal jo ligge godt og varmt i vognposen sin, oppå lammeskinn, og i bilen er det alltid god temperatur.
 
haha ja den sommeren var varm... jeg jobbet som vikar på det som jeg vil si var bergens varmeste (bokstavelig) sykehjem... på et punkt hadde vi 52 grader INNENDØRS... til tross for at dører og vinduer var åpent på vidt gap...
la oss bare si at det ble mange dager med middager, frokoster, lunsjer og kveldser etcetc i sansehagen der....
 
Bor i nord her.. redd for at han skal fryse men må nokk vente med å trille tur før han er blitt 2 måneder. Er så kaldt her på vinteren.. overtrekks dress over ullbody, strømpebukse og et til lag meg evt ull?.. han kommer i februar
 
Last edited:
Sniker: vi fødte feb i år, og det vi brukte var rett og slett ull i alle varianter. Tjukt og tynt, gode luer, lammeskinn i vogna, ullteppe med eventuelt dyne over :)
Men vinden da? Er jo ikke akkurat vindtett Med ull. Å eg skal ikke ha vognpose. Finst det sånne vinddresser? Får ta meg en runde på nett å se om eg finner noe :)
 
Men vinden da? Er jo ikke akkurat vindtett Med ull. Å eg skal ikke ha vognpose. Finst det sånne vinddresser? Får ta meg en runde på nett å se om eg finner noe :)
Om du skal ha babyen mye ute av vogna i vinden, så blir det en vinddress i såfall :) Finnes det også. For vår del har vi aldri hatt problem med det, da det ytterst sjelden blåser NED i vogna :p Hatt dyne og god lue på henne, det har holdt :) Fantes lite yttertøy i hennes størrelse da vi dro hjem, så måtte bare tenke løsninger :)
 
Back
Topp