Ytterklær til 2-åring

Nightfall

Glad i forumet
JuniJubel2021
Julilykke 2023
Jeg prøver å finne noe ytterklær som toåringen kan bruke når hun er ute og leker, men ble litt usikker på om jeg skal kjøpe dress eller bukse og jakke… ser at alle de store klesbutikkene slutter å selge dresser når de kommer til str 92. Tenker bare å ha noe lett oppå inneklærne, så hun ikke blir så skitten.
Hva gjør dere andre?
 
Har akkurat kjøpt parkdresser i str 116 og 98 fra NameIt, til 4,5- og 2,5-åringen. Reima har også dresser godt forbi str 92. Det blir vel en smakssak. Jeg synes dress er veldig praktisk.
 
De aller fleste merker har dress opp til 128. Noen merker har også opp til 140.
Vi har foretrukket dress i Bhg og jakke og bukse hjemme.
 
  • Liker
Reactions: B
Kjøper bare dress til lek, kommer til å gjøre det til hun spesifikt ber om todelt, kan bruke kun jakke når vi er på vift i butikker :hilarious: minner meg på at vi trenger ny parkdress, takk!
 
Jeg prøver å finne noe ytterklær som toåringen kan bruke når hun er ute og leker, men ble litt usikker på om jeg skal kjøpe dress eller bukse og jakke… ser at alle de store klesbutikkene slutter å selge dresser når de kommer til str 92. Tenker bare å ha noe lett oppå inneklærne, så hun ikke blir så skitten.
Hva gjør dere andre?

Jeg har skalldress til 5åringen i størrelse 122 så det finnes i store størrelser.
Så i 92 finner du lett skalltøy i dress fra feks wheat, polarn og pyret, reflex og andre :)

I barnehagen har vi nå egentlig 3 sett utetøy for vår, kunne kanskje holdt på 2, men greit hvis noe må vaskes.
Vi har todelt regntøy uten fôr, skalldress og skallbukse og jakke. Mener 2åringen har softsheljakke fra Lindex, skalldresser har hun hatt fra reflex og polarn og pyret :) i tillegg har vi fortsatt liggende tynn ulldress, ullgenser og vindtett fleecejakke. Så kan man regulere etter temperatur hva som er under. Hvis det er veldig varmt, blir det bare skallbukse på 2åringen for å beskytte mot bløtt gress eller sand. Men er det vind og kaldere liker jeg å ha på dress. Lettere å leke i enn todelt for de minste også synes jeg.
Du kan også bare spørre i barnehagen hva de har best erfaring med på våren.
 
Jeg har skalldress til 5åringen i størrelse 122 så det finnes i store størrelser.
Så i 92 finner du lett skalltøy i dress fra feks wheat, polarn og pyret, reflex og andre :)

I barnehagen har vi nå egentlig 3 sett utetøy for vår, kunne kanskje holdt på 2, men greit hvis noe må vaskes.
Vi har todelt regntøy uten fôr, skalldress og skallbukse og jakke. Mener 2åringen har softsheljakke fra Lindex, skalldresser har hun hatt fra reflex og polarn og pyret :) i tillegg har vi fortsatt liggende tynn ulldress, ullgenser og vindtett fleecejakke. Så kan man regulere etter temperatur hva som er under. Hvis det er veldig varmt, blir det bare skallbukse på 2åringen for å beskytte mot bløtt gress eller sand. Men er det vind og kaldere liker jeg å ha på dress. Lettere å leke i enn todelt for de minste også synes jeg.
Du kan også bare spørre i barnehagen hva de har best erfaring med på våren.
Ja, ble litt upresist det jeg skrev ser jeg! Jeg skulle gjerne kjøpt noe i dag, for det er meldt 16 grader og sol i morgen! Og jeg har ikke bilen her i dag og må ta til takke med butikkene som er i sentrum. Her er det ikke spesifikke barnebutikker, men Lindex, H&M, polarn og pyret og andre sånne «motebutikker» for barn. Tror jeg kom frem til at hun bare får være litt varm i morgen og at jeg kjøper noe i morgen kveld…
 
Ja, ble litt upresist det jeg skrev ser jeg! Jeg skulle gjerne kjøpt noe i dag, for det er meldt 16 grader og sol i morgen! Og jeg har ikke bilen her i dag og må ta til takke med butikkene som er i sentrum. Her er det ikke spesifikke barnebutikker, men Lindex, H&M, polarn og pyret og andre sånne «motebutikker» for barn. Tror jeg kom frem til at hun bare får være litt varm i morgen og at jeg kjøper noe i morgen kveld…

Åja - går sikkert fint med vinterklærne en dag. Så det var flere med vinterdress her som bare ikke fikk noe ekstra lag under i stedet :)
Stemmer nok at Lindex og Hm osv ofte ikke har dresser etter størrelse 86. Som jo er litt rart. Men finnes hvertfall på det som er egne barnebutikker og nettet :) xxl så jeg også at har godt utvalg i butikk.
 
Mi er bare 1,5 enda da, men jeg kjøpte en softshelldress i str 92 for å ha nå i disse mnd hvor det bare er 5-10 grader ute, og mye vått/gjørme..
Finnes nok også parkdresser evt. :)
 
Endte opp med å vente en dag og kjøpte softshelldress på sport outlet av merket Graffiti. Veldig fin og myk dress :)
Det var også heldigvis såpass varmt at alle barna gikk uten dress da jeg henta (før jeg hadde fått sendt med den nye dressen) :) så deilig å se alle barna ute i genser og bukse:Heartred Våren er her!
 
Back
Topp