Yrkesrettet attføring

nesco

Elsker forumet
Jeg skal kanskje over på det etterhvert...så jeg var inne på nav sine sider for å lese litt..
Der inne sto det om div tilskudd mann kan ha krav på-sto bla om barnetilsyn stønad..
Har selv gifte personer krav på slikt tilskudd? Sto ikke noe om det kun var for enslige..

dytt

dytt dytt

og et siste dytt...

noen må vel vite noe?

hvis mannen din tjener dårlig får dere det. Mannen min er tidsbegrenset uføretrygdet og han få det ikke får jeg tjener får mye. Men det er jo bare å søke :)

ORIGINAL: Trine81

hvis mannen din tjener dårlig får dere det. Mannen min er tidsbegrenset uføretrygdet og han få det ikke får jeg tjener får mye. Men det er jo bare å søke :)

ok, hmmm min er også tidsbegrenset uføre, men tilsammen her vi greit med penger.... Ja ja, hvis det blir til at jeg må på y.att så får vi hvertfall søke

ORIGINAL: nesco

ok, hmmm min er også tidsbegrenset uføre, men tilsammen her vi greit med penger.... Ja ja, hvis det blir til at jeg må på y.att så får vi hvertfall søke

Du får stønad til barnetilsyn uavhengig av din manns inntekt,jeg er i yrkesrettet tiltak nå og mottar den stønaden. Den er på 1842 pr mnd for ett barn eller 85 pr dag regner med det blir det dobbelte for to barn.
Bare send pm hvist du lurer på noe så skal jeg svare så godt jeg kan[:)]

ORIGINAL: silence*

Vi har fått beskjed om at min mann ikke kan få den får jeg tjener får mye[8|] Det er kommet nye regler på det. Tidligere var det slik at alle fikk den. Er du sikker på at du ikke går under de gamle reglene? Om ikke syns jeg det er litt dårlig gjort hvis det skal være forskjell fra komune til komune

Du får stønad til barnetilsyn uavhengig av din manns inntekt,jeg er i yrkesrettet tiltak nå og mottar den stønaden. Den er på 1842 pr mnd for ett barn eller 85 pr dag regner med det blir det dobbelte for to barn.

ORIGINAL: silence*

Vi har fått beskjed om at min mann ikke kan få den får jeg tjener får mye[8|] Det er kommet nye regler på det. Tidligere var det slik at alle fikk den. Er du sikker på at du ikke går under de gamle reglene? Om ikke syns jeg det er litt dårlig gjort hvis det skal være forskjell fra komune til komune

Jeg har nettopp fått det innvilget og min mann har ganske god inntekt så det hørtes rart ut[8|]
Har du tatt det opp med saksbehandleren din?

edit: ser nå at din mann har tidsbegrenset uføretrygd,tror det er andre regler for det.
I søknads papirene jeg har står det at det gjelder under rehabilitering og y.att. kan være det som er grunnen[8|]

JG GÅR PÅ Y. ATTFØRING ,(ups caps locken av på , beklager)
og jg får stønad til barnetilsyn de dagene oddvar er i bhg, og kun for de, . så dersom du  må ha ditt barn i bhg grunnet tiltak .. så  burde du har rett på  de.
satsen ligger vel på 85 kr dagen.
såå alt hjelper;)
de dekker faktis alle utg ifht bhg for mg, vi  har svin billig bhg;) [:)]

ORIGINAL: peggy

JG GÅR PÅ Y. ATTFØRING ,(ups caps locken av på , beklager)
og jg får stønad til barnetilsyn de dagene oddvar er i bhg, og kun for de, . så dersom du  må ha ditt barn i bhg grunnet tiltak .. så  burde du har rett på  de.
satsen ligger vel på 85 kr dagen.
såå alt hjelper;)
de dekker faktis alle utg ifht bhg for mg, vi  har svin billig bhg;) [:)]

Ok, takk for svar (alle sammen) Hvis jeg først skal i tiltak så får vi søke om tilskudd. Eneste som er det at mannen min er jo tidsbegr.uføre så han er jo hjemme...de kan ikke da si at han må passe dem? Er jo en grunn for han er uføre, så helsa hans klarer ikke 2 små barn hjemme hele dagen mens jeg er på jobb det er hvertfall sikkert

Back
Topp