Yrke

Juletre34

Elsker forumet
Assistert-jentene
Septemberlykke 2021
♡Novemberhjerter 2025♡
Så en post i desember-gruppa, som var kjekk å lese. Hvilke yrker har dere og hvordan går det å kombinere jobben deres med graviditeten så langt?

Jeg jobber som daglig leder i en butikk (interiør og sy-butikk). Det går veldig fint å kombinere enda. Kan bli litt sliten i føttene utpå dagen, men prøver å ta litt pauser og bytte sko i løpet av arbeidsdagen. Tenker jeg skal begynne med støttestrømper :)
Jobbet der sist svangerskap også, eneste forskjellen var at jeg ikke var daglig leder da. Men jobben er egentlig helt lik uansett. Jobbet 100% helt til permisjonsstart da. Det var ikke noe problem og jeg håper på det samme denne gangen :D

Jeg er lærer og merker veldig godt graviditeten denne gangen. Sist gang var det ingen problem å gå til permisjonen startet, men da hadde jeg et godt team å lene meg på. Nå har jeg ikke det i det hele tatt og det merkes virkelig. Er 70% sykemeldt nå til skoleåret slutter om noen uker. Etter det blir det ferie, før jeg skal tilbake på jobb igjen noen mnd før termin. Usikker på hvordan høsten blir for min del. Men jordmora er veldig opptatt med at vi tar et steg om gangen og justerer der vi ser det er behov.

Jeg jobber som rådgiver ved et universitet og det har gått veldig fint frem til nå. Nå skal det sies at jeg har en utrolig støttende sjef, arbeidstiden min er fleksibel og jeg har anledning til å styre arbeidsdagene mine selv (så lenge jobben blir gjort), noe jeg mildt sagt ikke tar for gitt. Har tidligere jobbet som lærer og vil tro de verste ukene hadde vært utfordrende dersom jeg hadde stått i den jobben.
Tror det skal gå veldig fint å gå på jobb som normalt frem til permisjon. Har en del reisedøgn, særlig på høsten, så mulig det blir mindre reise mot slutten.

Jeg er utdannet sosionom og jobber som miljøterapeut. Jobber med tung psykiatri i bofellesskap. For det meste psykoselidelser. Jeg måtte bytte arbeidssted da det tidvis kan være mye utagering og rus hvor jeg normalt sett jobber.
Jobber fortsatt med det samme, men mer tilrettelagt og ikke like «tungt» sted ☺️

Sykepleier. Går fint å jobbe enn så lenge, sist jobbet jeg fult ut nesten til siste dag ☺️ Håper formen holder seg like fin nå

Frukt og grønt ansvarlig i dagligvare. Begynte med tilrettelegging i forrige uke der jeg får hjelp til å løfte det tyngste. Jobber 100% men kjenner meg helt dau i både skinka, korsryggen og føttene etter 5 timer. Er hos naprapat annenhver uke uten at det hjelper føler jeg

Back
Topp