Jeg jobber forøvrig i helsevesenet, omsorgsboliger. Tidligere svangerskap så jobbet jeg i hjemmesykepleien, men da som vikar. Slet veldig med bekken og da var det ikke optimalt med inn/ut av bil og å gå rundt på asfalt til boligene vi hadde ansvar for. Jeg ble fullt sykemeldt i 5.mnd begge ganger, da jeg hadde tapt myyye inntekt på å være delvis sykemeldt som vikar.
Denne gangen har jeg fast stilling, så håpet er at jeg kan jobbe ganske lenge med litt tilrettelegging hvis bekkenet slår seg vrang igjen
Jeg jobber i butikk. Kjenner at det ikke er det letteste stedet å være dårlig på siden man hele tiden skal være «på» med kunder. Jeg er så heldig at sjefen også er gravid, ca 24 uker og hun tar meg veldig seriøst når jeg er dårlig og hjelper meg så mye hun kan. Mulig det må bli en sykemelding nå i starten for fysøren så dårlig jeg er for tiden.
Jobber på kontor med regnskap. Er veldig heldig med å ha en grei sjef og veldig fleksibel arbeidstid/mulighet for hjemmekontor, så regner med det skal gå fint
Håper det ordner seg for dere med tilrettelegging! Må være tøft å stå i dette og samtidig ha ganske fysisk arbeid og mye kontakt med mennesker.
Jobbet tidligere på et stort varehus! Det fungerte veldig dårlig da jeg slet mye med bekken, symfysen og kraftige kynnere fra tidlig i svangerskapet.
Nå har jeg ny jobb i kommunen som BPA og har et håp om at jeg skal greie å gå hele tiden fram til permisjon
Jeg jobber som vekter, sikkerhetskontrollør på Gardermoen. Kjenner jeg sliter mye med å være på jobb, men samtidig har jeg de beste kollegaene jeg vet om Lite tilrettelegging å få for min del, så en fare for sjukmelding
Jeg jobber som helsefagarbeider, og jobber innen hjemmetjeneste for psykisk utviklingshemmede. Har en veldig grei sjef som forstår hvordan det er og tilrettelegger så jeg ikke går der det kan være utfordrende lukter og div
Styrer i barnehage, spent på hvordan det vil gå med tanke på stress, men skal prøve å legge litt godt tilrette for meg selv.
Har fleksibelarbeidstid og mulighet for å jobbe noe hjemmefra - tidligere ikke brukt noe av det, men muligheten finnes der
Jeg er saksbehandler i barneverntjeneste. Har tidligere slitt med bekken og symfyse i de 3 andre svangerskapene, så har aldri jobbet fullt helt ut. Alltid blitt delvis sykemeldt fra ca 3 trimester, og fullt de siste ukene. Antar noe slik blir denne gangen også. Kan tilrettelegge med litt hjemmekontor å slikt - men kan ikke huske at jeg gjorde det så mye..
Jeg er sosionom og jobber som frivillig koordinator. Jeg var altfor sta sist svangerskap- og tvang meg gjennom til tross for altfor mye vann og symfysesmerter frem til jeg ble lagt inn med svangerskapsforgiftning. Jeg har allerede en forståelsesfull arbeidsgiver som tilrettelegger iforhold til at jeg har reisevei pluss barnehage, så kan ha litt hjemmekontor f eks.
Men denne gangen skal jeg lytte til kroppen å sykemelde meg hvis jeg faktisk trenger det. Har jo en 2 åring å ta vare på også.