ORIGINAL: Bao
Hei!
Er usikker, igjen jeg!
Var i Sverige og kjøpte sånne enposjons poser med økologisk mat fra EllaS.
Når jeg kom hjem så jeg at flere inneholder yoghurt. Gir dere barna deres mekleprodukter?! Trodde man skulle vente med det til 10-12 mnd?
Kan en på 7 mnd spise leverpostei? (Ala stabburet gul boks)?
Hva bruker dere til pålegg om dere gir brød? Mye brød,eller bare en liten smule?!
Vanskelig med mat syntes jeg! =)
Men har en matmoms! =)
hei. har snakket med helsesøster om dette.
ja, en 7 måneder gammel baby bør få brød nå. det var i hvertfall det helsesøsteren min sa.
selvom de ikke har tenner. skjær de opp i bitte små biter og gi en og en. uten skorpe. evntuelt som nevnt her, bløt de litt.
du bør dobbeltsjekke ved å kjenne i ganen hans. for det pleier å samle seg der oppe. gi drikke ofte slik at han får skylt det ned.
ellers samler det seg bare i ganen. og det er litt skummelt når han først prøver å svelge en stor klump med brød.
smøreoster var vist anbefalt, også leverpostei.
lillegutt får også gulost og brunost. for han eeeeelsker å få det servert i hånden, rulla sammen. da sitter han å tygger, sutter litt og koser seg veldig! [:D]
her får lillegutt brødskive i oppskjært terninger.
bør bruke et brød som ikke inneholder hele korn. kneipbrød anbefalte helsesøster.
kan gjerne gi brødskive hver dag. her vil lillegutt bare ha en halvskive til lunsj hver dag. er fortsatt litt uvant [:)]
dessuten tror jeg det er bra å begynne å introdusere litt melkeprodukter nå som de er så store. dessuten vil lillegutt ha yoghurten min! her får lillegutt smør på brødskiva, smake litt yoghurt fra meg, gulost og brunost og slikt. det har han gjort lenge [:)] ser ingen fare med dette. [:)] her er lillegutt et matvrak [;)]
greit å begynne å venne de litt til det. som nevnt tidligere her er ikke melkeprodukter farlig, men hvis de er veldig småspist så bør man vente, da småbarn må få i seg mye jern i løpet av dagen. [:)]