Yogatime

Theamor

Begynner å like forumet godt nå :)
I dag har jeg, for første gang i mitt liv, prøvd meg på yoga. Det var riktignok gravidyoga, men det var veldig spennende :)
Siden jeg har store bekkenplager, så var jeg veldig usikker på om dette var noe, og valgte å dra på en egen time slik at alt kunne tilpasses meg. Det var mange nyttige avslapningsteknikker, og en god pusteteknikk som hun mente jeg skal øve på hver dag, og bruke aktivt under fødselen. Skal prøve å bruke tid til å lære meg det skikkelig fremover, for tror at slike ting kan føre til at jeg kanskje trenger mindre smertelindirng under fødselen. Det er lov å håpe på det om ikke annet.
Flere som har begynt/prøvd seg på gravidyoga?

Så morsomt :) Her tror jeg det ikke finnes noe tilbud om gravidyoga, dessverre. Kunne veldig gjerne tenkt meg å prøve det :)

Så morsomt :) Her tror jeg det ikke finnes noe tilbud om gravidyoga, dessverre. Kunne veldig gjerne tenkt meg å prøve det :)
Det er nok ikke et tilbud som er over alt, men der var ingen gruppetime altså, det var en konsultasjon som hos fysioterapeut etc :)Jeg må si at jeg liker teorien om at man kan "bekjempe" noe av smertefølelsen kun ved pust, og noen enkle bevegelser. Blir spennende å se om det fungerer i praksis. Må bare prøve å bruke det aktivt frem til fødselen nå, så blir det nok nyttig :)

Jeg gikk to kurs med gravidyoga før sist fødsel. God pleie for korsrygg og veldig nyttig å få innøvd riktig pusteteknikk før fødsel. Har fortsatt med yoga i ettertid også!

Jeg gikk to kurs med gravidyoga før sist fødsel. God pleie for korsrygg og veldig nyttig å få innøvd riktig pusteteknikk før fødsel. Har fortsatt med yoga i ettertid også!

Jeg tror vel det er noe jeg har lyst til å prøve igjen i ettertid også.

Jeg går på gravidyoga én gang i uka :) Helt fantastisk deilig! Også lærer man jo pusteteknikker og avspenningsteknikker. Jeg er helt avhengig :p

Det er nok ikke et tilbud som er over alt, men der var ingen gruppetime altså, det var en konsultasjon som hos fysioterapeut etc :)Jeg må si at jeg liker teorien om at man kan "bekjempe" noe av smertefølelsen kun ved pust, og noen enkle bevegelser. Blir spennende å se om det fungerer i praksis. Må bare prøve å bruke det aktivt frem til fødselen nå, så blir det nok nyttig :)
Ah, okei ;) Blir spennende å se om det fungerer ja. Veldig greit om det gjør det da, så slipper du kanskje unna noe smertelindring under fødselen. Jeg måtte i allefall krype til korset og be om epidural sist :p

Ah, okei ;) Blir spennende å se om det fungerer ja. Veldig greit om det gjør det da, så slipper du kanskje unna noe smertelindring under fødselen. Jeg måtte i allefall krype til korset og be om epidural sist :p

Ja, jeg fikk epidural under forrige fødsel jeg også. De satte nåla for langt inn, så det gikk spinalt. Det var en veldi negativ opplevelse. Jeg ble helt lammet i 45 min, deretter var det ingen smertelindring å få fra den (anestesimannen visste ikke hvilken dosering han skulle bruke siden han satte feil). Resten av den dagen, samt to dager etterpå hadde jeg en helt forferdelig spinalhodepine. Det ødela veldig mye av opplevelsen.
Blir det vondt nok, så kryper jeg nok til korset til slutt jeg også på tross av dette ;)

Back
Topp