Yoga

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Noen som vet om det er greit å drive med vanlig yoga, eller er det en spesiell grunn til at det er egen gravidyoga?

Jeg prøver å gå på yogatimene på treningsstudio så ofte jeg kan, men nå er det lenge siden sist, og jeg vet av erfaring at jeg kan bli litt uvell de første gangene, og er jo litt svimmel og uvell på grunn av graviditeten også, men jeg tror virkelig jeg trenger den yogaen
 
Du kan jo gi beskjed til instruktøren om at du er gravid før timen :) jeg ser ikke noen grunn til at det skal være noe problem så tidlig, det er vel ikke kjempehard belastning eller skyhøy puls. Tipper du vil kjenne fort om det ikke funker siden du er litt kjent med det fra før. Styrketrening er jo anbefalt så jeg tror det er lurt å prøve :)

Yoga hørtes deilig ut! Skal prøve meg på gravidyoga over nyttår tenkte jeg
 
Sniker fra oktober for å dele yoga-erfaringer :D

I begynnelsen er det ingenting i veien for å kunne gjøre yoga som normalt, legg deg ned i hvileposisjon underveis hvis du blir kvalm eller svimmel. Så tidlig trenger du ikke fortelle noe til instruktøren, med mindre du selv vil.

Du blir nødt til å modifisere når magen kommer, både fordi den vil være i veien (naturlig nok), fordi du ikke kan ligge på magen og fordi magemusklene deler seg. Hvis du sjekker ut videoer med gravidyoga, vil du se at man ikke gjør vanlige solhilsener, for eksempel. Jeg fikk beskjed om å ikke gjøre planke, chaturanga osv. etter at magemusklene delte seg.

Du kjenner fort hvor mye du orker, gravidyoga har ofte et litt roligere tempo fordi man blir svær og sliten etterhvert! Så lenge du orker vanlig yoga og ikke har stor mage enda, er det bare å kjøre på :) Husk at man ikke kan gjøre hot yoga i graviditeten!
 
Back
Topp