Yoga

Ces84

Flørter med forumet
I forrige uke meldte jeg meg på yoga for gravide :) Ei venninne som har termin i mai hadde allerede meldt seg på, og kursholderen sa "jo før jo bedre" til at jeg ikke er så langt på vei.

Har noen av dere vært med på dette? Var første gang på mandag, og tror det er positivt i forhold til pusteteknikk og kontroll på pusten, samt å være myk og avspent i forhold til fødsel :) Gleder meg til neste gang!

Hadde blitt med hvis det hadde vært noe i nærheten. Tror det positivt for kroppen og psyken på mange måter. Får prøve meg på noe på egenhånd :)

Jeg gikk på det når jeg var gravid forrige gang, fikk veldig mye nytte av det :) spesielt på pust og hvordan jeg taklet riene

Det har de her og, men tør ikke melde meg på enda :)

Det er det i Sandefjord jeg går på :) Har tenkt på hva jeg skal gjøre om det skjærer seg, men da tror jeg bare jeg snakker med instruktøren om at jeg tar vanlig yoga i stedet. Håper selvsagt jeg slipper.

Jeg har lyst, begynner et kurs for 2.trimester i april som jeg har lyst å melde meg på :)

Jeg var på sist, ble med et par ganger - fikk angst av å måtte stå i sirkel, holde hender og kjenne kvinnefellesskapet.. Ble litt mye for meg :p

Tror opplegg er forskjellig fra plass til plass

Det kunne jeg tenkt meg også. Må sjekke om det finnes noe sånt i nærheten der jeg bor. :)

Jeg var vel ca 7 mnd på vei da jeg begynte. Før det trente jeg som vanlig på treningsstudio.

Jeg var på sist, ble med et par ganger - fikk angst av å måtte stå i sirkel, holde hender og kjenne kvinnefellesskapet.. Ble litt mye for meg :p

Hehe, det skjønner jeg :P Ingen håndholding her enn så lenge. Det hadde jeg også fått litt hetta av :P

Tror ellers yoga bare er bra for både gravide og ikke-gravide, så sant det ikke blir alt for spesielt :)

Fins ikke her, men her satser jeg på å svømme masse fra mars til fødsel ;)

I forrige uke meldte jeg meg på yoga for gravide :) Ei venninne som har termin i mai hadde allerede meldt seg på, og kursholderen sa "jo før jo bedre" til at jeg ikke er så langt på vei.

Har noen av dere vært med på dette? Var første gang på mandag, og tror det er positivt i forhold til pusteteknikk og kontroll på pusten, samt å være myk og avspent i forhold til fødsel :) Gleder meg til neste gang!
Jeg har nettopp startet på yoga for gravide også. Syns det er helt topp, tenkte å ta noen vanlige yoga timer i tillegg før jeg begynner å bli for stor. Heldigvis er det samme instruktør så hun kan si ifra om det er noe jeg ikke skal gjøre.
De jeg har snakket med som har gått på yoga har vært veldig positive. Og hatt en veldig Fin vekt.

De har også et tilbud for etter fødselen med baby for å komme raskere til hektene. Tror det er rundt 5/6 uker etter fødsel.

Venninna mi gjorde mye yoga for gravide før fødsel og anbefaler det på det sterkeste. Noen som har fått beskjed om at en ikke bør gjøre vanlig yoga når en er gravid?

haha, sånn er det nok ikke over alt :D Det jeg var på i forrige svangerskap var mer som et vanlig yogakurs, men mildere øvelser fokusert på den gravide kroppen. Jeg begynte i uke 12 og gikk til uke 35 ca. Da hadde jeg så vondt i kroppen at jeg ikke orket lengre.

Back
Topp