Yoga - super trening for gravide

  • Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Det er viktig å holde kroppen i bevegelse når du er gravid, men bevegelsene må være riktige.
Visste du at yoga kan hjelpe både mot kvalme, trøtthet og bekkenløsning?
Det enkleste er ofte det beste!


Yoga er en blanding av fysiske øvelser, pusteøvelser og avspenning.
Vi bruker kroppens egen vekt som motstand slik at alle får effekt av yoga uansett hvilket utgangspunkt man har. Yoga gjør at du håndterer endringer bedre og kan brukes i alle livsfaser.
Som gravid får du mer energi når du gjør yoga!

Trykk her for å lese artikkelen!

Trener du nå som du er gravid?
Hva gjør du?
 
Jeg trener styrke og kondisjon to-tre ganger i uka. I tillegg til turer med hund :) Lite yoga på meg da..
 
Her kommer motsetningen! [emoji23] Jeg ligger på sofaen, så fort jeg kommer hjem fra de maks 4 timene jeg orker å være på jobb. [emoji15] Hvis formen er sånn passe så tar jeg gå turen for å hente på skolen. Ca 3,5 km. Tempo: rusle. Resultat: henger over do når jeg kommer hjem.

Kroppen min har nok med å håndtere kvalmen. Sprek får jeg bli en annen gang. [emoji23] Rusler en runde når det passer seg sånn.

Jeg går mot en fødsel hvor jeg denne gang satser på psykisk trening og fokus på pust. Siden kroppen ikke vil være på lag for mosjon.
 
Får ikke lov å gjøre stort pga bekkenet og har omtrent aldri vært så inaktiv som nå.
Skal stikke å svømme i dag da :)
 
Har så vondt i bekkenet og er konstant trøtt og sliten så ikke mye trening her i huset.. Går småturer og er i basseng når jeg orker:) Også er jeg alene med de 2 jeg har så gjør vanlige ting av husarbeid, aktiviserer dem, går tur osv da:)
 
Back
Topp