Yoga og vanngym :)

Babylykke81

Glad i forumet
Da har jeg endelig fått litt svar fra histen og pisten.

Yoga for gravide er tydeligvis super-poppis i Drammensområdet...
Har sjekket med flere og alle hadde fulle kurs. Heldigvis var det en hyggelig jente som ringte meg opp og sa hun skulle klare å dytte meg inn selv om det var fullt. Så jeg var heldig der...
Kurset begynte 22 feb, og går hver torsdag, så jeg starter i kveld.
For dere som er interessert i yoga i Drammensområdet: Jeg skal spørre litt om hvordan det er med kurs videre fremover.

Når det gjelder vanngym, så har valget mitt falt ned på Blekkspruten, som holder til i Mjøndalen. Der har de vannaerobic, vannzumba
-  pluss et kurs hvor instruktøren er fysioterapeut. (Der må man ha legeerklæring og det er venteliste. Men gravide prioriteres. Antar det er spesielt egnet for de med bekkenløsning.)

Jeg skal prøve meg på en gratis prøvetime med vannaerobic, og se hvordan det fungerer. Det går flere ganger i uka, så man kan bli med når det passer. Koster 90 kr pr gang. 


 
Den timen med fysioterapeut tror jeg at jeg skal prøve å komme meg med på! Kjenner bekkenet begynner å bli skikkelig kranglete...
 
Tror jeg skal satse på pilates også!
 
Da har jeg kommet fra første yoga/pilates- time (har aldri prøvd yoga/pilates før), og jeg er kjempe fornøyd
 
Det var en superbra time. Fikk strekt og strammet litt her og der, trent bekken og hofter som skal klargjøres for fødsel, og deilig avslapping og pusting. Skal innrømme at da vi slappet av, var jeg på en strand i Thailand... og gjorde yoga på en brygge ut i vannet mens bølgene skvulpet, fuglene kvitret og en lett bris varmet hele meg. Rart at man kan forsvinne sånn i sin egen verden...hehe.  Men det var DEILIG!!! Så jeg anbefaler alle å sjekke om det finnes slike kurs i nærheten av dere :0)

Frk Muffin - Det er bare å skaffe en legeerklæring og ring Blekkspruten og sett deg opp på lista. Er litt ventetid, men som sagt prioriterer de gravide. Tlf 32 87 59 00. :)Det ble så mange timer å skrive opp da jeg snakket med de, men hvis jeg ikke tar helt feil så er fysiovann- timene man. og tor. kl 9-11 eller fra 15.45
 
By the way: Nytt gravide- yoga kurs starter i august, så jeg kommer til å melde meg på der også. Betaler for de gangene man er med frem mot fødsel.
Det foregår på Attic i Drammen. Kjempe flott dansesenter :)
 
Back
Topp