Yoga i graviditeten

Arktis

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Noen som driver med yoga her eller som tenker å prøve nå som de er gravide? :D

Jeg har trent yoga jevnlig i 3 år, nå i graviditeten gjør jeg yoga som regel to ganger i uka: Ashtanga (halvserie) en gang i uka, og en gang med vanlig "treningssenter-yoga". Gravidyoga har jeg aldri vært borti, men har lyst til å lukte litt på dette i sommer (kanskje Femme i Trondheim? Tar gjerne i mot tips her!)

Gøy hvis det er noen andre med yogaerfaring, eller kanskje noen som tenker å prøve seg på litt gravidyoga nå i gravidteten? Kanskje vi kan utveksle noen tips til gode øvelser, Youtube-kanaler for hjemmetrening, eller forslag til alternative øvelser når magen setter en stopper for din favorittøvelse? :P

Var flinkere til å drive med yoga før jeg ble gravid med første barn for 4 år siden og gjorde det også videre i den graviditeten og syntes det var veldig deilig. Fant flere bra treningsvideor på youtube med gravidyoga som jeg hadde stor glede av :)

Tipser om denne Youtube-kanalen for dere som ikke allerede vet om den:

https://www.youtube.com/user/yogawithadriene

"Yoga with Adriene" har ikke videoer spesielt for gravidyoga, men for yoga generelt. Hun har masse ulike sesjoner du kan bli med på foran TVen, avspenning, yoga for nybegynnere, morgen- og kveldsyoga, øvelser som er bra for stress osv. Bruker henne en del selv, skal bli flinkere til det de dagene jeg ikke orker å dra på time med instruktør :P

Jeg har drevet en del med yoga, mest for avspenning og lett styrke sin del. Går på gravidyoga-kurs nå, ellers bruker jeg helsr YouTube og yoga with Adriene. Har vært litt forsiktig med yoga på egenhånd nå i graviditeten, og det nyttig å ha vært på gravidyoga for å vite hvilke øvelser som er bra og trygt.

Jeg har bare søkt på YouTube pregnancy yoga og da kommer det en hel haug. Jeg er ikke vant med yoga fra før men har gjort litt gravide yoga nå i graviditeten og synes det er sååå deilig!

Har tenkt å prøve det, men har ikke begynt med noe endå

Back
Topp